Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Gener = spændende = svært  (Læst 1824 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Gener = spændende = svært
« Dato: 14 August , 2012, 17:39 »
Jeg må desværre tilstå at jeg ikke er særlig skrap til det med gener, som er et ENORMT stort, men også spændende område at bevæge sig ind på.

Jeg vil nu gerne prøve at lære mere. Og ønsker mig et kursus med nogen som er eksperter ud i det.

Især omkring farvegenetik.

Jeg ved dog en ting, for at alle teorier skal holde stik omkring f.eks farve nedarving, så SKAL man vide hvilke farver dyrene indeholder.
En sort skal f.eks være ren sort i alle generationer osv. for ellers dukker der en masse andre muligheder op også.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: Gener = spændende = svært
« Svar #1 Dato: 14 August , 2012, 18:41 »
Hej Lene

Det er bare at kaste dig ud i det og ellers spørge løs. Jeg overvejer nemlig at holde et lille arrancement hvor medlemmer kan komme og spørge løs og så vil jeg med min viden prøve at besvare det så godt som muligt. Ellers er der flere personer, der nok skulle vide noget om emnet. Desvære lever min nabo Flemming Schiøtte ikke mere ellers ville han være den helt rigtige til at lære af og har prøvet det meste af i praksis også.
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen