Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Kyllinger udenfor nu i april?  (Læst 1924 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Kyllinger udenfor nu i april?
« Dato: 05 April , 2019, 22:28 »
Hej, jeg har tre dvlrgkyllinger på 4 uger. De står pt i min lejlighed, men jeg tænker, at nok er de barnefri v 5/6 uger, men hvornår må de komme ud i hønsehuset? Hvor varmt skal det være ude? Må jeg sætte DM ud nix med varmelampe; der er godt nok en åben dør  i huse, hvor der kan komme luft ind ad.

Vh Bodil

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllinger udenfor nu i april?
« Svar #1 Dato: 07 April , 2019, 06:22 »
Når du skriver kyllinger i hønsehuset,  mener du så sammen med andre høns?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Kyllinger udenfor nu i april?
« Svar #2 Dato: 07 April , 2019, 09:18 »
Jeg ville ikke sætte dem udenfor uden varmelampe til at begynde med. Overgangen fra stue til fri, skal ikke være for voldsom. Og jeg ville slet ikke sætte dem i hus med voksne høns. De vi sandsynligvis blive forfulgt og hakket. Så mange nye stressfaktorer på én gang holder de ikke til.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Sv: Kyllinger udenfor nu i april?
« Svar #3 Dato: 07 April , 2019, 14:15 »
Hej, nej de er kun de tre små. Jeg tænkte på at sætte dem i hønsehus når de er 6 uger og så tage varmelampen med. Men ved ikke om det bliver for voldsomt. Har kun haft voksne høns.
Vh Bodil

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Kyllinger udenfor nu i april?
« Svar #4 Dato: 08 April , 2019, 08:41 »
Det lyder som en god plan. I første omgang skal du måske holde hønsehuset lukket. Det er vigtigt at mad og vand er anbragt væk fra varmen, ellers får kyllingerne ikke en ordentlig varmeregulering.
Når du åbner for hønsehuset, vil jeg anbefale, du er hjemme og kan holde øje med, om de kan finde ud af at gå ind.
Jeg sætter selv ret små kyllinger (ikke varmefri) ud i de varme timer midt på dagen, men så kommer de ind i kyllingemoderen resten af tiden. Det er tydeligt, at de stortrives med det.
Det kræver selvfølgelig, at man har mulighed for at holde øje med dem.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk