Hej alle!
Jeg er HELT grøn i faget, og har endnu ingen høns...
Mine forældre har altid haft høns, det startede med 20 høns og en hane, det blev så skiftet ud til 50 og senere og i mange år 100 høns uden hane, de var hvad jeg tror i kalder hybrid høns... de lagde en masse æg og blev så et år efter vi havde fået dem tossede åd og plukkede hinanden, så blev de som regel slagtet og så startede det hele på ny! Nej tak siger jeg bare, jeg skulle aldrig have høns ALDRIG! Det var bare det skræk billede jeg har af høns...
Vi flyttede så til et nedlagt landbrug for snart 2 år siden, og næsten lige efter fik min kæreste også nyt job, når hans chef og hans familie er på ferie passer vi så høns for dem, og første gang jeg så dem åbnede der sig en helt ny dør = racehøns... Jeg ved stadig ikke hvilken race jeg er til og jeg har bare vildt mange ubesvarede spørgsmål som jeg regner med at kan finde svar på her eller kan stille.
Lidt om mig...
Jeg hedder Rikke Hansen er 23 år og bosat på nordfyn i en lille by kaldet Hasmark. Jeg er vildt glad for dyr og har da også en del, 3 heste, 3 katte, 4 hunde ( ikke små
) 25 marsvin +-, for mig betyder det rigtig meget at det er "racedyr" for så ved jeg lige præsis hvad jeg køber... derfor har vi kun et dyr uden stamtavle nemlig vores "gamle" huskat...
For at vende tilbage til hønsene, så da jeg fandt ud af at der fandtes racedyr og hvor smukke de rent faktisk kan være (de er ikke alle "brune") begyndte jeg at undersøge den verden der skjuler sig, og den vil jeg deltage i! ja det var ikke helt nemt at overtale min kæreste da han er bange for høns, men jeg håber bare sådan på at jeg kan finde en race som han også kan få glæde af...
ups det blev vidst lidt langt, håber i gider læse det alligevel