Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dement kat med ludomani???  (Læst 6611 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Dement kat med ludomani???
« Dato: 03 August , 2011, 10:34 »
Vores ene kat, Jokke, der er 9 år gammel, er begyndt at opføre sig underligt. Han plejer at være nogelunde velopdragen (så langt som man nu kan komme med en kat ;)) men han er begyndt at se helt blank ud i øjnene, når man påpeger at der er nogle husregler, der skal overholdes: man må ikke stjæle hakkebøfferne fra køkkenbordet, man må SLET IKKE fodre hunden med dem, man må ikke drikke vand af vaser med blomster i og man må ikke drikke af mit glas med cola, bare for at nævne nogle eksempler. Når han har set forundret på én i nogle miutter, kommer der en høj spindelyd - og så fortsætter han, hvor man stoppede ham..... Vi kan ikke helt finde ud af om han virkelig ikke kan huske det - eller om han tager p.. på os. Er der nogen, der har prøvet noget lignende?
Han er også blevet tiltagende forfalden til computerspillet "FITZ", som jeg ofte spiller om natten når jeg står op grundet smerter i min skulder. Han sidder ved siden af musen og kigger intenst på skærmen - og når så der falder en masse brikker ned på én gang, spinder han en høj trillende tone og ser anerkendende på mig /o. Af og til prøver han at overtage musen men det er han ikke god til. Vi forventer ikke en "kur" - han er jo meget sjov og det er ret harmløse ting, han laver - men det kunne være sjovt at vide om der er andre katte, der bliver sådan med tiltagende alder. Min tante havde engang én, der ikke kunne huske at han lige havde spist. Hver gang han kom forbi madskålen, tømte han den - og vrælede højt om at han aldrig fik noget at spise :(. I et hjem med fire ansvarsbevidste børn forblev skålen jo ikke tom ret længe - og "SIM" tog kraftigt på indtil et familieråd afslørede, hvad der foregik og han blev sat på ration. "SIM" var 17 år gammel på det tidspunkt. Blev 19 år gammel inden han glemte at se sig for på vejen :'(.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #1 Dato: 03 August , 2011, 10:41 »
Jeg har en kat, som synes det er vidunderligt når jeg drikker sodavand eller vand af et glas - så står hun med hele snotten nede i glasset og drikker på livet løs ;D

det indvirker ikke lige til at jeg så drikker videre af det der er i glasset må jeg nok sige ;)

Jeg synes at jo - det er tiltagende med alderen, men kan også være arveligt - har set en "killing" af min kat, som gerne vil gøre det samme (hun vil dog med på toilettet og drikke af hanen i stedet for et glas) Min kat vil gerne hvis jeg lukker op for hanen på toliettet og lader det løbe langsomt så hun kan drikke direkte fra hanen - så spinder hun så det er en fryd.

Mhp spil har hun også en vane - sidder jeg på KOV (KomOgVind) ja så skal hun holde øje med hvad jeg laver - og går det for langsomt, ja så får tastaturet en pote - ikke altid lige heldigt ;D
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #2 Dato: 03 August , 2011, 10:45 »
Åh, gudskelov - så er han ikke alene! Han har også uvanen med vandhaner. Kan sidde og tigge om at få lukket lidt op for køkkenhanen så han kan lege med vanddråberne og drikke af den - selvom han har en vandkande (indført af ham selv for nogle år siden da DET var sjovt) ved siden af køkkenvasken til at drikke af. Ellers er det hundens vandspand som alle vores katte drikker af ( /3).
Det er da trist at din  kat ikke har held i spil....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Enevoldsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 475
  • Op og ned er lige langt, men ikke lige hurtigt!
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #3 Dato: 03 August , 2011, 10:49 »
Åh ja katte er vidunderlige.  :) Vi har 4 stk. De 2 hunkatte vil meget gerne have helt frisk vand... den ene vader frem og tilbage på køkkenbordet (og går vildt meget i vejen) og kaster sig ned når jeg kommer forbi - uden hensyn til om hun vælter noget - for at jeg skal lukke op for vandhanen så hun kan stå der og drikke i laaaang tid. Den anden hunkat stikker poten ned i gryden med vand og slikker sin pote - og hun er ligeglad med om jeg skal bruge gryden til kartofler.  :)
Men sodavand er der dog ingen katte her der vil drikke. Men min gamle kat Anton, som ville være blevet 14 år i år, han elskede lakrids og tyrkisk peber bolsjer - jo stærkere jo bedre. Det har jeg aldrig hørt om andre katte der gør.  :D
❤  Marianne  ❤

En blandet landhandel af høns og haner.
3,1 katte
2,2 hunde + evt. plejehund
1,1 børn
1,2 børnebørn  og (0,1 † mistet d.4. nov. 2011 uge 30. Mormor til en engel.) 
1,0 mand

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #4 Dato: 03 August , 2011, 11:15 »
Min kat som jeg før har skrevet om, hun kan finde på, hvis jeg har en slikpose fremme, at gå i posen og vælge sig et stykke slim ud, for derefter at gnaske hele herligheden i sig med største velbehag - men det hun helst vil er at jeg skal knække et æg ud på en tallerken så er hun helt klar (og det er de andre forøvrigt også - hmmm)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #5 Dato: 03 August , 2011, 11:24 »
En nu afdød kat af vores havde for vane at stjæle pølser direkte fra panden. Den varme pølse blev med en klo spiddet og med at svirp kastet ned på gulvet hvor han med masser af mundvand pustede og pustede på den for at den kunne køle lidt af før han spiste den med den største velbehag. :o ;D
Så ja, katte har helt sikkert personlighed. /o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #6 Dato: 03 August , 2011, 11:25 »
En af mine sorte katte går helt amok over en pose chili-ostepops. Man skal IKKE lade en åbnet pose ligge på bordet, for så står han med hele hovedet inde i posen. Og han kan lave tricks hvis belønningen bare er ostepops (helst dem med chili!). Jeg måtte også afvænne en af dem fra at tisse i afløbet i badekarret når det regnede. Det er SÅ træls at skulle udenfor at tisse når det regner. En gang satte han sig ned i toiletkummen med forpoterne oppe på brættet og halen strittende op og tissede. Åh hvor ville jeg gerne have haft et kamera i hånden lige der. ;D Per så det heldigvis også, for ellers tror jeg ikke folk ville have troet på os når vi fortalte historien om toilet-katten. Katte er fantastiske!
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #7 Dato: 03 August , 2011, 11:26 »
For mange år siden, da jeg i en periode hostede meget, havde jeg en dåse urtebolcher stående på natbordet i tilfælde af natlige hosteanfald. Låget gik hurtigt i stykker og jeg var længe af den overbevisning at det var luftfugtigheden, der gjorde bolcherne klistrede. Indtil jeg så min ene siameserkat med hovedet nede i dåsen - ivrigt slikkende på bolcherne *s. Ja, jeg kasserede dem jo og prøvede så med mentholbolcher - men de var ekstra-gode og nemme at drible ud af cellofanposen /f. Så gik min hoste heldigvis over ::).
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #8 Dato: 03 August , 2011, 11:27 »
Så ja, katte har helt sikkert personlighed.


 @ Jean

Ja det har de <H <H <H

Og de kan også lære nogle trick - Nuser kan sidde, når vi griller, og vente på en pølse der skulle falde af panden - men hvis ikke der kom nogen - ja så ventede hun til hun kunne se at vi var færdige med at spise (bukke os hen over tallerkenen) og så hoppede hun op på mit skød og savlede helt vildt mens næsen gik på hende - det gør hun ikke så meget efter jeg har fået hund - meen alligevel kommer snuden frem engang imellem <:

Jeg ved ikke med det om at katten ikke har held i spil - hun har da ikke tabt endnu - kun siddet i vejen ved turneringer ;D
« Senest Redigeret: 03 August , 2011, 11:29 Fra Joankinu »
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #9 Dato: 03 August , 2011, 19:59 »
En af mine sorte katte går helt amok over en pose chili-ostepops. Man skal IKKE lade en åbnet pose ligge på bordet, for så står han med hele hovedet inde i posen. Og han kan lave tricks hvis belønningen bare er ostepops (helst dem med chili!). Jeg måtte også afvænne en af dem fra at tisse i afløbet i badekarret når det regnede. Det er SÅ træls at skulle udenfor at tisse når det regner. En gang satte han sig ned i toiletkummen med forpoterne oppe på brættet og halen strittende op og tissede. Åh hvor ville jeg gerne have haft et kamera i hånden lige der. ;D Per så det heldigvis også, for ellers tror jeg ikke folk ville have troet på os når vi fortalte historien om toilet-katten. Katte er fantastiske!

Hej Henriette
Der er skam nogen der bevist lærer deres kat at benytte toilettet, se link  ;D

http://www.litterkwitter.com/en/index.php

Min kat ELSKER vanilieis og han drikker kun af vandpytter eller andet klamt vand og indenfor helst af vandhanen  ;D
På et katteadfærds-kursus lærte jeg, at katte faktisk helst vil drikke af en bradepande e.lign, for de bryder sig ikke om at deres knurhår rører ved kanten af en vandskål. Og så skal vandskålen(fadet) helst ikke placeres ved siden af madskålen eller kattebakken for den sags skyld. Det virker her - min kat vil nu gerne drikke vandet, hvis jeg serverer det i et stor fad - dog lidt upraktisk at have stående for det fylder ;)
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Joankinu

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 521
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #10 Dato: 04 August , 2011, 06:02 »
Det kan jeg godt følge dem lidt i, her hos mig får de vand i en stor hundeskål (har jo også hund) så jeg er ude over det problem.

Nuser kan dog godt lide at drikke fra min vandhane på toilettet når det er lunkent vand der kommer ud og så selvfølgelig ikke strømmer for hurtigt, eller også går hun hen og drikker af det vand der er tilbage når jeg har været i bad (adr, bare forestil jer smagen af sæberester - jeg skraber og skyller dog fliserne af når jeg har været i bad, men alligevel)
mvh. Joan
opdrætter af: Gråstribede Danske Landhøns og R.I.R

ejer af 1,2 dejlige katte.

lokalklubbens hjemmeside: www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk
Specialklubbens hjemmeside: www.danskelandhoens.dk

Offline Soffy65

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 617
Sv: Dement kat med ludomani???
« Svar #11 Dato: 09 August , 2011, 02:01 »
Har også en kat der har fået sine idéer. Hun er 15 år nu.
Vi har også en stor hundeskål til vand, men efter i mange år at have delt med hundene kan hun ikke drikke det mere. Går hellere efter et glas eller en kande med vand der står upåagtet hen. Selvfølgelig med den følge at det vælter. Har nu sat en skål vand specielt til kattene!

Hun er også overbevist om at hun har førsteret til alle møbler (og mennesker) Rejser en sig fra sofaen skynder hun sig hen og ligge hvor det er varmt. ;) Kommer man tilbage og kræver sin plads får man bare "blikket".
Er der en anden kat der ligger på skødet hvor hun nu lige har lyst til at ligge, ja så lægger hun sig da bare ovenpå. osv osv.............
Men altså det er vel ligesådan med mennesker der kommer op i alderen, eller hvad?  ;D
Mvh Lene

1,2 dværg wyandotter, 1,3 New Hampshire, 0,2 Jersey kæmper, 0,6 eks-burhøns,
2,3,13 islandske landnamshøns, + 25 blandede kyllinger, 2 løbeænder , 3 Japanske Vagtler
Andet: 2 hunde, 5 katte, 2 dværggeder, 1,1 Belgisk Kæmpe