Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Har du hest/pony?

Nej
35 (29.7%)
Har haft
30 (25.4%)
Ja
53 (44.9%)

Totale antal stemmeafgivende: 111

Forfatter Emne: Har du hest  (Læst 27043 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

bly viol

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #45 Dato: 26 August , 2011, 17:56 »
så vil jeg da lige deltage . jeg har 25 heste . 22 mini shetlands i alle farver . blandt andet 2 hingste . en knapstrupper import fra holland og en palomino begge på 78 cm . palominoen har gået matrialeprøve med super karakter . og begge skal kåres til næste år . ud over det 3 dressur heste . en zardin firfod/ alexander vallak . en milan / ragazzo hoppe og en solos lantinus /diamond hoppe . så alle med super afstamning . har haft heste hele livet . og kan bare ik undvære dem . de er en del a mig . lige som fjerkræ er det . må bare ha dem omkring mig . i rigelige mængde hehe . tosset ja . men men sådan er det bare

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Har du hest
« Svar #46 Dato: 26 August , 2011, 21:04 »
Nu må jeg lige skrive igen - nu går der 2 skønne små ponyer hos os! Vi skal passe dem en tid, og evt. overtage en af dem. En skøn shetlandshoppe på 10 år med hendes 1,5 år gamle vallak plag, som har en welsh hingst som far. Vi har ikke haft heste før, men jeg tror de er kommet for at blive. Ville så gerne have en islænder... og det får jeg også en dag :) skal bare finde den rigtige.
Mvh Marianne

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Har du hest
« Svar #47 Dato: 26 August , 2011, 22:01 »
Ville så gerne have en islænder... og det får jeg også en dag :) skal bare finde den rigtige.

Ja - fjerkræ har jeg ikke pt. men nyder alligevel alle jeres smukke dyr og fine huse og drømmer om fremtiden med disse igen  :) men heste har vi og Marianne - glæd dig  /o men pas på  ;)

Vi startede op med en 2½ års islænderhoppe for 3 år siden - egenlig kun mig, der havde interessen - nu har vi 4  :o

Da den øvrige familie også faldt for den lille charmerende hest (som jo ikke kunne rides grundet alder) måtte vi fluks have en mere - denne gang en 8 års hoppe og ja - de "yngler" gør de.

Og skal du anskaffe islænder er det pt. rigtig fordelagtigt - de er absolut overkommelige i pris  :)

se evt. vores www.odahesten.dk

mvh.

Morten
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Har du hest
« Svar #48 Dato: 26 August , 2011, 22:16 »
Hej Morten - skønne heste I har  :) Islændere er skønne og specielle, har haft fornøjelsen at ride dem flere steder, bl.a. også i Island flere gange (det er jo næsten allerbedst). Og 'kulturen' omkring dem er jo også en verden for sig.
Men det må begrænse sig her hos os, vi har ikke så meget jord...  :P

Tak for kigget...  :)
Mvh Marianne

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Har du hest
« Svar #49 Dato: 27 August , 2011, 06:34 »
Velkommen på forum, Morten :D
Forbered dig på, at når du får dine høns, ja så "yngler" de også, så mit råd er: Byg nu endelig rigeligt ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline MOK

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 376
    • Odahesten.dk
Sv: Har du hest
« Svar #50 Dato: 27 August , 2011, 13:19 »
Marianne M. N. - de kræver nu ikke så meget jord - det sværeste er faktisk ikke at få dem fodret for meget - egentlig en daglig kamp  ;D

Marianne V. : Tak og jo - jeg kender det med hønsene - da jeg havde flest var jeg oppe på ca. 100 der lagde æg - alle ville købe landæg og jeg tænkte - jamen 20 fra eller til og sådan blev det ved  ;) og når varmelampen alligevel skulle tændes til et hold nye kyllinger kunne der jo lige så godt gå en stor flok under så det var ca. 50 pr. gang så jo - I know  ;D  At min kone så mener, at når vi en gang får vores landejendom og skal have høns - så skal vi kun have 3  ;)
Mvh.

Morten

Startet med høns igen i 2013 og nu:
3,6 sølv brakel
Kyllinger fra 8. marts, 6. april og 4 maj

Samt
1,3 islænder

Offline ulla

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 187
Sv: Har du hest
« Svar #51 Dato: 27 August , 2011, 14:54 »
vi er en famillie på 4 , hvor 3 af os er plaget af heste kuller selvfølgelig tøserne .-) så her husere muller (20 år) haflinger, speedy (11 år ) sjætter , platin (4 år) og er alt godt fra folden, der er gættet på araber , holstener , tennesse walkinghorse og appaloosa . og som den yngste zoltan (3 år) oldenborger/dv og som lige er begyndt i hesteskole :-)
jeg rider haffen når han har beholdt alle 4 sko på og jeg ikke har ondt i ryggen, vilket sjældent går op samme dag :-(

min ældste datter arbejder med zoltan og havde håbet at han ville blive en god sandkasse hest , men så fint han hopper hegn og sjætlandsponnyer syntes jeg det er spildt af hop talent. så jeg håber hun vil komme til at elske det lige så meget som han gør.

det skal lige slås fast at det IKKE er noget vi beder ham om ;-)

platin har vi kun haft i nogle mdr . og han viser super talent for western , som den 13 årige går op i med liv og sjæl.

så er der jo fars hest det er et syn når de er med på tur manden er 201 cm og ponyen er 91 cm , men det gør ikk så meget for de er lige runde om maven så ingen af dem syntes det er spor sjov at løbe i stedet sørger de for at grøftekanten holdes fin kort :-)
0,2 dorking
0.1 kæmpe jersey
1,5 amrock
16 grunlaegere
1,0 land kanin
1.1.skotsk terrier
1,0 irsk terrier
0,2 ,5 staldkat
3.1 heste og ponyer
1.2,19 moskusænder
mand og to piger (de nægter at blive kataloggiseret som dyrene ;-)

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Har du hest
« Svar #52 Dato: 30 August , 2011, 21:37 »
Har 1 stk lille fræk shetlænder vallak og har en venindes lille pony som logerende. Vil gerne have mere hest (ridedyr)når børnene bliver større, men nøjes med at låne mig frem hos et par veninder.
Vi har dog også 6 æsler, hvoraf det ene er 1,50 i stang. Hende er jeg ved at ride til, så lidt ridedyr har jeg da  :)
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Har du hest
« Svar #53 Dato: 31 August , 2011, 15:10 »
ÆSLER   <. <. <. Sådan nogle kunne jeg godt tænke mig at have gående, de er jo simpelthen SÅ smukke. Jeg har også en idé om at de passer godt til mit temperament, lidt ligesom (bull)mastifferne  ;)
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #54 Dato: 31 August , 2011, 16:00 »
Det var dælme en kleppert af et æsel  :o  :D

Jeg får ny hest i næste uge, en argentinsk criollo mere  /o

Så nu er Sparkly virkelig i overskud, hvis nogen kunne bruge en rolig westernhest  ;)

 http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=18989.msg176510#msg176510

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Har du hest
« Svar #55 Dato: 31 August , 2011, 22:29 »
Æsler er nogle rigtig dejlige dyr. Der findes ikke bedre ridedyr til børn, efter min mening :-).
Ja 1,50 er pænt stort. Der er ikke mange af den størrelse her i landet. De er mere udbredt i visse lande sydpå og især i USA, hvor de bl.a. bruges i mulddyr-avlen og som ridedyr. Der afholdes stævner for æsler, især indenfor westernridningen. Det kan vi ikke prale af at have noget af herhjemme.
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

karina dj

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #56 Dato: 31 August , 2011, 22:50 »
Ja jeg har set superdygtige westernmuldyr...og seføli vil de ha dem så store som muligt over there :D