Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Har du hest/pony?

Nej
35 (29.7%)
Har haft
30 (25.4%)
Ja
53 (44.9%)

Totale antal stemmeafgivende: 111

Forfatter Emne: Har du hest  (Læst 27039 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #15 Dato: 20 Juli , 2011, 12:55 »
Jeg er til hyggewesternridning, og til det bruger jeg min criollo, en vallak på 12. Så har jeg en krydsningshoppe som står til salg... og hun skal erstattes af en criollo mere som bare står og venter på at komme her hjem til mig. Det glæder jeg mig til, for jeg har da tabt mit hjerte fuldstændig til denne race... en meget særlig argentinsk race som man skal bruge lang tid på at vinde respekt hos  ;)

smilla25

  • Gæst
Sv: Har du hest
« Svar #16 Dato: 20 Juli , 2011, 13:50 »
Vi har en traver på 8 år, en nordbagge på 18 år og en dejlig lille shetlænder på 3 år=)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Har du hest
« Svar #17 Dato: 20 Juli , 2011, 13:50 »
http://www.youtube.com/watch?v=oHQczRbBHxI&NR=1

Se lige denne. Det har nok taget 'et par dage' at lære den det...
Mvh Marianne

Offline Kicki

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 75
Sv: Har du hest
« Svar #18 Dato: 20 Juli , 2011, 14:06 »
Nej, desværre ikke mere....  :'(

Startede med, at ride da, jeg var fem år, fik min første shetlandspony "Tøsen" som 7-årig, som 9-årig blev Tøsen byttet ud med Silhouet, en gammel fuldblods-hest, hende havde jeg kun i et års tid. Hun blev byttet ud med Yukon, en svensk varmblod hingst, ham ejede jeg dog ikke, men red ham dagligt. Jeg købte efterfølgende et føl fra Yukon, i daglig tale bare kaldt Sprutnik. Ham havde jeg fra føl og frem til, for fire år siden. - Vi voksede nærmest op sammen, og han var blevet 15 år, da jeg desværre måtte sælge ham grundet manglende tid.  <W

Nu er mine yngste piger startet til ridning, om min drøm/mit håb er, at de begge vil få så stor interesse, at vi igen en dag vil kunne få heste i familien.

Jeg savner, rideturene - vinden i håret, men bestemt også de hyggelige stunder i stalden.  :)
Hilsen Kicki

0.2 New Hampshire 0.2 Bantamm 0.2 Skalborg 1.1 Faverolles
0.1 Bullmastiff 1.1 kaniner
1.3 skønne børn 1.0 dejlig mand

Offline Bolding

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 439
Sv: Har du hest
« Svar #19 Dato: 20 Juli , 2011, 14:35 »
Jeg har også haft en del heste gennem hænderne de sidste 25 år. Jeg solgte 2 for et halvt års tid siden og har nu 2 tilbage som jeg har opstaldet privat. Det har frigivet en masse luft til hygge og ridning fremfor praktisk arbejde med stald og folde.
Jeg har nu 2 tilbage, en dv vallak på 15 som jeg red inden jeg flyttede til Sønderjylland, mistede kontakten til i 6-7 år og fik forærende efter jeg flyttede. Den tidligere ejer købte ham tilbage pga særlige omstændigheder hos de nye folk, men hun havde ikke planer om overhovedet at skulle have hest igen og hun kontaktede derfor mig og spurgte om jeg ville have ham....det tog ikke ret lang tid at beslutte  ::)
Den anden jeg har er en 2-års ismule som jeg selv har avlet og jeg begynder efterhåden at glæde mig rigtig meget til at skulle igang med hende  :P

Offline Sydsjælland

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 159
    • http://www.stutteriedelweiss.dk/
Sv: Har du hest
« Svar #20 Dato: 20 Juli , 2011, 14:48 »
Pt 10 stk.

Holstenere og DV :)
Store silkehøns i sorte, perlegrå og dalmatiner alle med skæg.

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Har du hest
« Svar #21 Dato: 20 Juli , 2011, 15:09 »
Prøv lige at se denne video... for helt kuldegys ;) ;) ;)


http://www.youtube.com/watch?v=HHLSQ1YILEo&feature=player_embedded#at=29
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Har du hest
« Svar #22 Dato: 20 Juli , 2011, 18:09 »
Det er ren flødeskum for øje og sjæl (den gode del af filmen).
Mvh Marianne

Offline Fristed

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 158
    • Fristedsgalleri
Sv: Har du hest
« Svar #23 Dato: 20 Juli , 2011, 19:44 »
Jeg har nærmest altid redet... ;D
Efter en pause med børn og meget job, har jeg nu genoptaget ridningen..dejligt /o
jeg startede ud med en oldenborg/frieser...dejlig hyp, men kemien var der ikke helt....laaang histoire.  ;)
så nu har jeg lige købt mig en dejlig islænder..jeg fik ham her den 7/7-11..så han er ny...Ari fra Sysselhaven
jeg har også en låne hest til selskab, også en islænder.
Dejligt med heste... jeg var afsted på vores første strandtur igår og det gik over al forventning...ihvertilfælde med ridningen, det var værre med traileren.. :P..

Men skønt at kunne have hestene derhjemme..
Hilsen Gitte Fristed

2,8 orpington, gule stor
1,3 guld-sortrandede wyandotter stor
1,2 dværgsilke, vildtfarvet
0,2 dværgsilke, hvide
1,3 Krøllet dværg Kochin
1,0 islænder Ari fra Sysselhaven
1,0 haflinger Nantino Hestvang
1,2 katte
1 cairn terrier
4 børn (17, 18, 21, 21)
Min mand hbp

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Har du hest
« Svar #24 Dato: 20 Juli , 2011, 20:22 »
Jeg syntes dette er en hyggelig tråd jeg har startet mig med masser af flotte heste/ponyer  /o /o /o /o Og sikke mange der har eller har haft hest herinde, det havde jeg ikkehelt regnet med :)
Her er et par billeder af mine

1: Dem alle 3
2: Cassey, som jeg købte for et par mdr siden, hun er hollandsk sportspony og har gået LB på landsplan og så kan hun lidt western. Hun er 139 cm og er 13 år.
3: Balou som er fra sidste år, halv haflinger og mor er gelder/holstener. Hende har jeg solgt.
4: Manja min haflinger, hun har ikke været redet siden hun var 3 år og hun kan ikke rigtig huske det og jeg har ikke gjort det vilde i det, men planen er da at hun skal rides lidt op igen. Hun er nu 12 år.
« Senest Redigeret: 20 Juli , 2011, 21:31 Fra Bettina30 »
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Lene Lestat

  • Moderator
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Har du hest
« Svar #25 Dato: 20 Juli , 2011, 21:12 »
Andre heste, som jeg har haft..

Kosan - Shagya hingst, stg. 151, far Koheilan 1-16, mor Sasta. Kosan faldt jeg for, da jeg var ude at se på et føl efter ham.

Cello - Araberrace hoppe, stg. 154, far Silver Solomon OX, mor Klarinet. Cello var MIN hest, for hun havde desværre været rundt hele Danmark på diverse hestemarkeder, siddet fast i en kreatur vogn og kunne ikke FORDRAGE store mænd. Hun var en speciel og ærlig hest over for mig.  

Tilde - Trakehner hoppe, stg. 160, far Bergsturm. Tilde var min første rigtige hest. Hun var stabil, livlig og kunne springe alt.

Toyota - Trakehner/XX hoppe, stg. 167, far Romeo, mor Tilde. Toyota var det eneste hjemmeavlede føl, som jeg beholdte, desværre kom hun til skade med det ene forben og måtte aflives som 4 års.... så hun nåede desværre ikke det helt store som ridehest.

« Senest Redigeret: 20 Juli , 2011, 21:42 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Berit H.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 223
  • Rigtige kvinder har silker ;o)
Sv: Har du hest
« Svar #26 Dato: 20 Juli , 2011, 22:37 »
jeg har Dolli - en 15 år gammel Svensk Ardenner hoppe - der lige er blevet ifolet med en Irish Cop
at det blev denne hingst, hænger sammen med at jeg ikke har kunnet finde en Ardenner hingst i DK - og jeg vil ikke lave en kraftigere hest end Dolli
så til maj næste år kommer der forhåbentligt et lille broget følle til mig  :)
Jeg har lige fået Bolette - den sødeste lille selskabs pony hoppe på 9 år, desværre ingen foto's endnu
Har altid brændt for hestene - men har haft mange års pause - nu er det skovture og hyggegå ture det handler om...

SÅ mange smukke og søde heste I viser frem...

go' sommer til jer
Venlige hilsener fra
 Berit

Offline lonesj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 67
    • www.svenstrup-jensen.dk
Sv: Har du hest
« Svar #27 Dato: 20 Juli , 2011, 22:41 »
Jeps  :)

Fra jeg var ca. 10 red jeg alle de ponyer jeg kunne få lov til at låne  :D

Jeg fik min første pony Lotte da jeg var 14.
Derefter fulgte Shantos (oldenborger).
Nico, min drømmehest, købte jeg da han var ½ år og solgte ham da han var 6.
Derefter fulgte en pause med børn.....
I 2008 købte jeg Donny.
I 2010 blev han solgt, og jeg fik i stedet Runa. Hun er nu 16 år og DV efter Resident og Frühling.
Min datter Karoline har sin egen pony. Han hedder Felix og er 8 år.
1.5 Brahma 0.1 sort Orpington, 0.1 labrador, 1.1 kat, 1.1 heste, 1.1 marsvin, 1.0 kanin,  1.0 mand og 1.1 børn

Offline søs1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 35
Sv: Har du hest
« Svar #28 Dato: 20 Juli , 2011, 22:58 »
vi har 5 ponyer:-)

To Islænder, en Tinker, en fellpony og en miniature..

Desværre har min ene Islænder allergi og gigt, så hun bliver ikke redet så tit.
Hun få bare lov at gå og hygge sig på folden, men kommer da også ud en gang imellem:-)
Hendes føl er ikke tilredet endnu, og det er fellponyen heller ikke.

Tinkeren er min datters pony. Han er virkelig en super hest!

miniaturen har vi taget til os pga. hun ikke blev passet. Hun lignede noget der var løj, fuld af lus og orm. Hun er en super dejlig hest, men hun kan godt lide at drille de andre heste og tro hun er føren hoppen i flokken.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Har du hest
« Svar #29 Dato: 20 Juli , 2011, 23:06 »
Dejlig tråd :)

Jeg har pt 4 hypper.Har haft mange i tidens løb for jeg har altid været hestetosset.
Lige nu har vi 1 islænderhoppe, 1 rødbroget ponyblanding (til salg),lille minishet Lotte,og flaskeføllet Frida som i øvrigt har det godt.Er glad , fræk og frygtelig kjælle som sådan nogen skal være :)

Jeg red min mosters pony som barn.Så fik hun baby og skulle flytte til byen og Charlie som ponyen hed skulle sælges.Spurgte min mor om jeg måtte få ham men hun sagde nej,,kom dog til at købe ham alligevel.
Han var jo min bedste ven .Og jeg betalte selv og passede ham også selv :)
Han blev solgt til en rideskole ved Varde da jeg blev for stor til ham.Der blev han resten af sine dage .

Jeg kan ikke hitte ud af at sætte foto herind så hvis I er nys må I finde mine heste på Hestegalleri.dk
SØG:
Islænder: Faxa fra Vandsø
Anden særlig race: Tullemor
Anden særlig race: Lotte
Anden særlig race: Frida

Der er også foto af nogle som jeg ikke har mere.
Hestene bruges mest til hygge og avl....endnu da.
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand