Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Flaskeføl....  (Læst 8454 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Flaskeføl....
« Dato: 22 Juni , 2011, 21:45 »
Er der nogen herinde der har prøvet at have sådan en lille fyr/dame som har mistet sin mor ?
Og hvis ja---hvordan gik det så ?
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

GKV

  • Gæst
Sv: Flaskeføl....
« Svar #1 Dato: 22 Juni , 2011, 22:38 »
Ja, det har vi prøvet, dog ikke fordi moderen døde, hun ville bare slet ikke kendes ved føllet, en ellers meget smuk lille palomino.

Det kan sagtens lade sig gøre, men jeg synes jeg vil sige: Lad være med flaske, prøv hellere at få fat i en pattespand, så slipper I for at føllet bliver for præget på jer.Og så ud at lege med de andre heste, hvis de ellers er søde ved den.

Held og lykke med det.

VH Gunni.

Offline Erling Rønnest

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 570
    • Vendsyssel fjerkræklub
Sv: Flaskeføl....
« Svar #2 Dato: 22 Juni , 2011, 22:57 »
Vi prøvede det for 2 år siden.... Phoenix mistede sin moder to timer efter fødselen.... Og han var så livsstærk som bare f..... Så sutteflaske hver 3. time..... og en masse arbejde....

 vi var så så heldig og låne en plejemor til ham....

Der er lige et par billeder....

De bedste fjerkræhilsner
Erling Rønnest

Opdrætter af:
Orloff (Stor)
Orloff (Dværg)
Mod. Eng. kamphøns
Medlem af:
http://racefjerkrae.dk/
www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.kamphons.dk

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Flaskeføl....
« Svar #3 Dato: 22 Juni , 2011, 23:09 »
På Heste-nettet.dk er altid et link til formidling for moderløse føl og hopper der har mistet føl
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Sv: Flaskeføl....
« Svar #4 Dato: 23 Juni , 2011, 02:13 »
som ina skriver prøv på HN, der er desværre mange som mister deres hoppe eller føl i denne tid.
her er et direkte link, hvis ikke du er vant til HN:http://www.heste-nettet.dk/forum/4/275209/275209/

held og lykke med det
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Flaskeføl....
« Svar #5 Dato: 23 Juni , 2011, 07:15 »
Jeg kommer i forvejen både på heste-nettet og alle mine heste er oprettet på hestegalleri.dk :)
Fik bare lyst til at høre herinde om i har fået det til at lykkes.
Jeg har prøvet det en gang før og det gik ikke godt.Det var også et føl jeg købte.Det så ud til at være taget for tidligt fra sin mor.

Det føl vi har nu har vi også købt.Hendes mor var kommet galt afsted i et reb.Ved godt det er et spil i lotteriet at forsøge med erstatning.Men vi var bare nødt til at ha hende med hjem.
Hun er ca 3 mdr.Mistede sin mor for 1 mdr siden og kom til en ammehoppe.Efter et par uger gad hun ikke føllet mere .
Vi tog hende med hjem.Håbede min islænderhoppe ville ta hende for hun har stadig mælk i sit yver.Men hun gad hende ikke.Så det endte med at vi tog lille Minishethoppe-Lotte ind i boksen til hende så de kunne lære hinanden at kende.
Allerede samme dag stod de og nussede hinanden så nu fik Fridababy sig da en ven.
Frida får mælk hver 4. time døgnet rundt.Alt det hø hun kan æde.Vitaminer og mineraler.Og følfoder , dog er hun vænnet langsom til erstatning og følfoder da jeg er bange for at slå hendes lille mave i stykker.
Jeg arbejder heldigvis tæt på mit hjem så jeg har fået lov til at køre hjem i min pause for at give hende mælk.Som hun i øvrigt er hurtig til at drikke af en spand.Syns ikke jeg ville skrive >spandføl< i overskriften  ;D
Hver dag når vi får fri kommer hun ud at løbe en tur sammen med Lotte og hilse lidt på vores andre to heste over hegnet.Vi har lavet en lille fold til Lotte og Frida så føllet kan få fred til at græsse og lære folden at kende uden at blive jagtet af dem alle.Med tiden skal de sæføli gå sammen alle fire men vi tror
Frida var lidt i væskeunderskud da hun kom.Hun er i hverfald lige tynd nok.Det skal vi nok få styr på.
Hun er ikke så skarp over ryggen som da hun kom og hun har heldigvis en vældigt appetit.Er blevet mere fræk så det tar vi som gode tegn.
Vi forsøgte ikke med ny ammehoppe fordi hun nu har fået to tilbudt.Blev enige om at når hun nu er 3 mdr så er det bedre at lade hende blive venner med Lotte.Og give erstatning.Hun nåede jo heldigvis at få det vigtigste mælk hos sin mor inden det gik galt.Et par mdr på erstatning så skal hun afvænnes.
Håber hun klarer den til hun er et halvt år så er jeg ikke så nervøs for at miste hende mere.

Det blev så lige et emne som ikke handler om høns men jeg fik lyst til at dele med jer og høre jeres erfaring .
Hun er i mit galleri og i kan følge hende på hestegalleri.dk under ...... anden særlig race Frida.
Hvis i har lyst til at følge hende.Der er vores andre heste også .
VH vicki
« Senest Redigeret: 23 Juni , 2011, 07:19 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Flaskeføl....
« Svar #6 Dato: 23 Juni , 2011, 07:20 »
Erling han er rigtig fin :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

smilla25

  • Gæst
Sv: Flaskeføl....
« Svar #7 Dato: 23 Juni , 2011, 07:48 »
Hvor er hun bare smuk! ;D Jeg ville hellere ikke kunne lade være med at tage hende med hjem ;) Hvor har i fået hende fra?
Stort tillykke med hende

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 745
Sv: Flaskeføl....
« Svar #8 Dato: 23 Juni , 2011, 09:28 »
 ;) Øjnene der ser.......Jeg så emnet som FLASKEØL *g *g *g
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Flaskeføl....
« Svar #9 Dato: 23 Juni , 2011, 14:27 »
Helle, gå du ud og tilbyd dine heste lidt flaskeøl, så kan det være i ser ens på tingene derefter  *g *g *g
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline bullstar

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 665
  • En rigtig hønsefreak
    • www.englefund.dk
Sv: Flaskeføl....
« Svar #10 Dato: 23 Juni , 2011, 15:32 »
Jeg ville ikke være nervøs for det lille føl... som du skriver har den fået en ven.. og det er det vigtigste...

Har en veninde der købte (betalte) for et føl da han var 3 dage gammel... da han var 4 måneder gammel blev hun ringet op af ejeren der bad hende hente den lille fyr ??? moderen ville ikke kendes ved ham mere og bed og sparkede efter ham når han nærmede sig...

Han er i dag, en fin dreng på 6 år der ikke virker til at ha taget skade af noget som helst /o
Lærke Lorentzen
Ejer af Orpington i stor....
Opdrætter teddy kaniner og engelske undulater...

Se min hjemmeside:)

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Flaskeføl....
« Svar #11 Dato: 01 Juli , 2011, 21:27 »
Smilla tak :)
Vi har fået hende fra Løgstøregnen.

Bullstar : Rart at høre at andre har fået det til at lykkes.
Jeg kan i øvrigt fortælle at Frida har det godt .Hun er ikke længere nær så skarp over ryggen.Og når hun blir lukket ud på marken Fiser hun rundt og laver bukkespring og spæner alt hvad hun kan .Når hun ser os i haven kommer hun hen og venter på os ved hegnet.Giver man et lille >prust< så pruster hun igen  :D
Det er NOGET så hyggeligt :)
De børnehavebørn jeg har med hjemme på skift for at give hende mælk de falder da også pladask for hende og strides noget om at få lov til at holde hendes spand med mælk.Joo..Frida er ved at være ret populær i vores lille by.

 :)
« Senest Redigeret: 01 Juli , 2011, 21:38 Fra vbruun »
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline vbruun

  • Bruger
  • Indlæg: 1 678
    • Egebjergvej 13
Sv: Flaskeføl....
« Svar #12 Dato: 01 Juli , 2011, 21:41 »
FLASKEØL er i nu heller ikke så tosset.Slet ikke hvis det er det rigtige mærke og de er KOLDE  /2
Og i dag er det fredag ,så skål og god weekend :)
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline kærlund

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 163
Sv: Flaskeføl....
« Svar #13 Dato: 12 ſeptember , 2011, 10:03 »
Jeg ved godt det ikke er aktuelt for jer nu. Men udover at lede på hestenettet og galleri, så findes der en hjemmeside, som slet og ret hedder ammehoppe.dk. Den er beregnet til at skabe hurtig kontakt mellem føl uden mor og hopper uden føl
1,5 brun Dansk Landrace
0,2 New Hampshire/dværgblanding
0,0,15 herlige kyllinger af blandet herkomst og alder
1,1,15 moskusænder
1,0 fransk vædder kanin
0,2 marsvin
1,0 kat
1,1 hunde
1,0 shetlandspony med krudt
3,2 æsler med knap så meget krudt
3 herlige døtre
Men dog kun 1 stk ægtemand :-D

thorleif

  • Gæst
Sv: Flaskeføl....
« Svar #14 Dato: 12 ſeptember , 2011, 10:49 »
Nej, det er for sent med en ny ammehoppe nu, men det gaar fint uden. For 20-30 aar siden blev et Norsk Koldblods traver-foel fodret med "Kip" Moder-melk pulver, den blev kaldt "Kipmin" og udviklede sig til en af Nordens bedste Koldblods travere. Saa det skal nog gaa bra.