Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Min hund tisser af glæde.  (Læst 7894 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lillemor skruk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Min hund tisser af glæde.
« Dato: 17 Juni , 2011, 20:53 »
Min lille gravhund på 1½ tisser af glæde, han begyndte lige før han blev 1 år og det er kun blevet værre. Det er ikke kun når der kommer gæster eller når vi kommer hjem, men også hvis han kommer hen og man snakker til ham eller kæler for ham.

Han kan godt lægge ved siden af en i sofaen og blive kælet eller sidde på skødet og blive klappet uden at tisse.

Men han bliver hurtig ivrig, over fjuset, og ved ikke hvad han skal gøre af sig selv, når han bliver kælet for, og det har han altid gjort.

Har i nogle råd til at hjælpe ham?

Min far har foreslået en tøjklemme  :o ;D :D
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #1 Dato: 17 Juni , 2011, 20:57 »
Det sker ofte for helt unge hunde hvis blæren ikke vokser lige så hurtigt som hunden, men det plejer at gå over, men i din hunds tilfælde bliver der værre, og det kan jeg ikke lige finde svar på, jeg ville nok spørge dyrlægen til råds.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Lillemor skruk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #2 Dato: 17 Juni , 2011, 21:29 »
Selv om vi sørger for at han for tisset af inden og han er god til at tisse store portioner, så sker det alligevel.
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #3 Dato: 17 Juni , 2011, 22:04 »
hvad med at lære ham at blive i sin kurv/plads til i har hilst på /kommet ind så falder hans spændingsniveau...
eller beskæftige ham med noget andet... give ham noget at gnave i istedet for at hilse så voldsomt, eller ignorere hans ivrighed. Han får jo opmærksomhed hver gang han tisser(positiv eller negativ men reaktion vækker det)
ellers er jeg blank.. vores er holdt op med det  i sin "barndom"
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Lillemor skruk

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 68
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #4 Dato: 18 Juni , 2011, 09:45 »
Vi har prøvet at aktivere ham med noget andet, vores gæster har prøvet at ignorere ham indtil der er ro på, og derefter snakke med ham, på den mest kedelige og ikke opstemte måde, men alligevel gør han det. :P
1.0 Dværg lys Sussex
0.1 Dorking
0.3 Lyse Sussex
1.0 Gravhund
1.2 Børn
1 Mand (den mest besværlige) :)

Offline Lotte M. S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 348
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #5 Dato: 20 Juni , 2011, 20:40 »
Jeg havde engang en labradortæve, der tissede fordi hun var glad/viste underkastelse, når jeg kom hjem. Jeg gav hende noget at bære på f.eks min pung, for hunde kan ikke 2 ting på en gang (apportere og tisse  ;) ). Så kunne vi nå at hilse uden at hun tissede på gulvet samtidig med at hun bar stolt rundt på min pung.
Jeg ved ikke om din hund gider bære på legetøj eller lign., men det er da et forsøg værd med en afledningsmanøvre.
MVH Lotte
1,16 Sort/kobber Maran
0,3 sort/sølv Maran
0,1 guldrandtegnet Wyandot
0,1 rustfarvet Welsumer
0,1 Hvid Stor Silke
1,0 sort/hvid Maine Coone
2,0 børn årgang 2004 + 2005
http://www.maranklub.dk
www.noof.dk
www.fynskestenklub.dk

Offline Bo Skov Kokholm

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 200
Sv: Min hund tisser af glæde.
« Svar #6 Dato: 22 Juni , 2011, 20:36 »
mine forældres hund gør det os til tider og hun spurgte dyrelæge om det var noget man kunne komme af med. men nogen hunde gør det hele deres liv fik de af vide... hunden er nu 3-4 år gammel og gør det stadig.
med venlig hilsen Bo

1,4,2 gråstribet dværg maran
0,1 araucana sort
0,1 araucana/maran blanding gråstribet
0,2 hybrid
1,1nymfeparakit
0,1 min bette hund
0,1 kanin
1,1 børn
0,1 kone
2 Stk bistader