Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: LUS - behandling! Ikke forebyggelse. HEMEX DRY?  (Læst 2860 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
LUS - behandling! Ikke forebyggelse. HEMEX DRY?
« Dato: 09 Juli , 2019, 18:53 »
Hej
Mine høns har fået lus, og jeg har derfor været en tur på foderstof-møllen for at få noget imod dem.
Jeg er kommet hjem med en spand Hemex Dry. Men nu hvor jeg læser på spand og net, ser det ud som om det er til forebyggelse og godt miljø, men ikke til at slå lusene ud.

Så... nu er jeg i tvivl! Jeg ville igang med den helt store desinficeringsrunde og aflusningskur, men synes ikke det ser ud til, at de har givet mig det rigtige remedie?

Erfaring med hemex modtages med kyshånd, jeg er sgu lidt træt af det lige nu; har brugt 45 min. hver vej efter det og føler mig lidt mis-vejledt.

Vh Bodil

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: LUS - behandling! Ikke forebyggelse. HEMEX DRY?
« Svar #1 Dato: 09 Juli , 2019, 20:45 »
Øh, jeg tror godt du kan bruge det mod lus. Selv har jeg det altid i baghånden, når der kommer de små sorte dyr i rederne. Der pudre jeg så godt med det og de små kryb er væk næste dag. Det holder i adskillige måneder.

Lus har jeg kun set en enkelt gang, og de forsvandt også helt. Så prøv og se om det ikke hjælper.

Offline Bodil Christensen

  • Bruger
  • Indlæg: 29
Sv: LUS - behandling! Ikke forebyggelse. HEMEX DRY?
« Svar #2 Dato: 09 Juli , 2019, 21:14 »
Fantastisk. Det håber jeg. Nu har jeg smurt hele huset ind i en grød af det, pudret huset og samtlige høner (som alle går grå rundt og støver 😬).

Jeg troede faktisk de skulle have noget mere heftigt.

Offline Hans-Kurt

  • Bruger
  • Indlæg: 1 934
Sv: LUS - behandling! Ikke forebyggelse. HEMEX DRY?
« Svar #3 Dato: 12 Juli , 2019, 10:58 »
Det skal nok hjælpe er jeg sikker på. Jeg strør med stor forsigtighed midlet rundt i hønsehuset og kun hvor jeg tror der er utøj. Det er jo trods alt giftigt for visse levnede væsner. F eks kommer det aldrig udenfor huset, da jeg ikke ønsker at udrydde alle levnede væsner i hønsenes omgivelser.
Eksempelvis kommer jeg det ikke . hønsenes støvbad - udendørs. kun indendørs i hønsehuset,