Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 racer sammen  (Læst 3807 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
2 racer sammen
« Dato: 09 Juni , 2016, 06:48 »
Hej igen endnu et spørgsmål er dukket op  :)

Vi vil gerne have lidt moskus ænder gående, planen var at vi ville have 1.3 som vi beholder og som skal gå med kyllinger til næste år. Vi ville så købe 2:4 i stedet for og slagte de 2 "dårligste" til mortens aften. Og her kommer så spørgsmålet kan vi samtidigt købe 2-3 stk. dansk landand som vi kan slagte til julebordet for at prøve begge dele, de vil alle blive købt varmefri, men kan de godt gå sammen uden problemer?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 2 racer sammen
« Svar #1 Dato: 09 Juni , 2016, 07:18 »
Til info, så må svømmefugle og hønsefugle ikke gå sammen pga. svømmefugle kan være raske smuttebærer af fugleinfluenza, denne lovgivning har eksisteret siden 2005.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: 2 racer sammen
« Svar #2 Dato: 09 Juni , 2016, 09:53 »
Hej Lene, det er jeg helt klar over men tak for info.
Dog er spørgsmålet et helt andet...

Offline Frank H. Kristensen

  • Bruger
  • Indlæg: 1 771
  • Min hane og mig
    • hadstenfjer.dk
Sv: 2 racer sammen
« Svar #3 Dato: 09 Juni , 2016, 10:21 »
Ænderne plejer godt at kunne gå sammen også her hvor det er to forskellige arter. Blandt andet noget man gør når man laver Mularder til spisebordet.

Grunden til Lene's kommentar er nok du skriver de skal gå med kyllinger til næste år. Hvor jeg tror du mener ællinger?
Opdræt af følende:
Danske Parykker i Røde og Gule

Med venlig hilsen
Frank H. Kristensen

Offline Gunni

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 49
Sv: 2 racer sammen
« Svar #4 Dato: 09 Juni , 2016, 21:17 »
Tak for svar Frank.

Jeg havde slet ikke set at jeg er kommet til at skrive kyllinger... det er selvfølgelig en fejl jeg mente at de skulle ruge og gå med deres egne ællinger :) det gik vist lidt hurtigt i morges....

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: 2 racer sammen
« Svar #5 Dato: 10 Juni , 2016, 09:52 »
Tak for svar Frank.

Jeg havde slet ikke set at jeg er kommet til at skrive kyllinger... det er selvfølgelig en fejl jeg mente at de skulle ruge og gå med deres egne ællinger :) det gik vist lidt hurtigt i morges....

:)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub