Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad  (Læst 3044 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Haugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Dato: 16 Juli , 2013, 18:06 »
Hejsa



Mine 26 dage gamle mulard ællinger er hoppet i vandbadet idag uden jeg så set ( har en indhegning inde i indhegningen)

Men de nød det og kom selv op igen uden problemer , men de er først begyndt så småt at gøre klar til fjer , man kan se at deres dun ændre sig markant ...

Men men men må de blive våde nu? De ligger i halm og ligger ude og soler sig nu ....

Men hvad siger i?

Vh
Rene
0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline mcquolle

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 639
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #1 Dato: 16 Juli , 2013, 18:37 »
Mine ællinger har haft badevand fra dag 1. Ingen døde af det. Det er regnvejr du skal være bekymret for indtil de er fuldfjerede.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #2 Dato: 16 Juli , 2013, 19:13 »
 de må meget gerne blive våde fra dag 1 bare de har mulighed for at blive tørre og holde varme bagefter.
høns, ænder, hunde, katte...

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #3 Dato: 16 Juli , 2013, 20:21 »
når du nu har set hvor meget de nyder det, så giv dem en opvaskebalje  med vand og evt en flise i så de kan hoppe op uden problemer, de nyder det jo de små.

Offline Haugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #4 Dato: 16 Juli , 2013, 20:54 »
Ja de er total happy derovre iaften, de bader endnu, de har en mUslingeskal fra en gammel sandkasse .....

Ville bare nødigt at de bliver syge men de ligger tørt i halmen

0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #5 Dato: 16 Juli , 2013, 21:15 »
husk nu de skal have mulighed for at selv komme ud, det må ikke være for højt til kanten når de plasker al vand ud...  for nogle år siden druknede mine i balje vand da de ikke kunne komme op og i panik har nok trådt på hinanden... de bliver trætte når de plasker sådan og så kulde gør resten.. :(
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Haugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 104
Sv: 26 dage gamle mulard ællinger vs vandbad
« Svar #6 Dato: 16 Juli , 2013, 21:18 »
Der er fliser i bunden , havde selv en moskus ælling på 7 dage der var kommet op i vandbad jeg havde overset.... Som druknede ....

Så kan man snakke om dårlig samvittighed ...
0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.