Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: indhegning til moskusænder!  (Læst 4639 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

karina dj

  • Gæst
indhegning til moskusænder!
« Dato: 20 April , 2008, 15:36 »
Hej!

Jeg har ikke haft ænder før, men tænker at anskaffe 2 damer til alle mine snegle. Kan jeg "nøjes"med at indhegne deres udeareal med det grønne nethegn som folk ofte bruger ind til naboer for at holde hunden inde? Det er vel ca. en meter højt, og de kommer ikke til at få et areal af en størrelse, hvor de kan få det store tilløb til afsæt. For de ikke skal prøve at masse sig ud af de forholdsvis store løkker, havde jeg tænkt at sætte en stribe hønsenet for neden. De kommer for det meste til at gå frit i haven,men når de ikke får lov, tænker jeg de måske ikke kan nå op over 1 meter i højden...hvordan er det lige med ænder??? Og er der nogen der gerne vil af med 2 damer?

Mvh Karina

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: indhegning til moskusænder!
« Svar #1 Dato: 20 April , 2008, 20:44 »
Ja det vil jeg tro du kan bruge, jeg har et kyllingtrå der er 60 cm høj, så bliver de i indhegningen, men deres vinger er også stækket, jeg har nu haft min i en uge, og de er blevet van til mig, og er håndtamme, jeg nyder dem meget, og så lamer de ikke.  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline HanneJ

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 183
    • MinVenKatten
Sv: indhegning til moskusænder!
« Svar #2 Dato: 21 April , 2008, 10:00 »
Ja, det kan du godt, hvis de er stækkede (som Berit også skriver).

Jeg har brugt helt ned til 50 cm. lavt grønt hegn - det ses ikke så meget i haven og det virker fint. Vore ænder var dog ikke stækkede, så hvis de ville, kunne de bare flyver over - det var der også én af dem der gjorde, flere gange dagligt. Hun ville simpelthen bare gå hen over gårdspladsen, igennem 2 stalde og ud igen på den anden side - blot for at havne der, hvor turen var begyndt.... :)