Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: 2 mødre kan ikke sammen og den ene stjæler alle kyllinger  (Læst 874 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline egely41

  • Bruger
  • Indlæg: 148
Hej Forum.

De 2 høns med hver 7 æg fik 10 kyllinger til sammen. De har hver deres redekasse men i et fælles hønsehus på ca 3mx1,5m. Mad vand etc står i fællesrummet.
Her på 3 dagen har den ene høne 9 kyllinger og den anden 1 kylling. Desuden er hønen med 9 kyllinger begyndt at jagte den anden høne så hun ikke vil gå ud af kassen men sin kylling. (Jeg er OBS på at give hende og kyllingen vand og mad så de ikke sulter).
Det er en uholdbar situation at skulle fodre på skift da jeg er væk fra kl 6-16 dagligt.
Derfor: Ville være muligt at tage den enlige kylling og sætte sammen med flokken på 9 og så tøffe den efterladte høne ud af huset. Ville hun opgive sin kylling og integrere sig i resten af flokken og er 10 kyllinger for meget for 1 mor? Alternativt kan jeg tage 4 kyllinger fra hende med 9 og give til hende med 1 hvis jeg deler hønsehuset op i 2. De 4 stjålne kyllinger vil kunne høre deres mor og søskende, vil de så knytte sig til den nye mor?

Mvh Camilla
Camilla.