Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvordan gør man...  (Læst 1239 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mercedes

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 257
    • www.123hjemmeside.dk/benz
Hvordan gør man...
« Dato: 28 Februar , 2010, 18:07 »
Jeg har en høne der har været isoleret med kyllinger i et par måneder. Nu har jeg prøvet at sætte hende tilbage i flokken, men hun bliver jagtet og hakket på af samtlige høner...rigtig synd for hende. ???
Hvad pokker gør jeg ?
Håber på hurtig hjælp.
Hilsen Mercedes
0,1,3 sort silker, 1,1,2 Blå silker, 0,6 Perlegrå silker, 0,1 vildtfarvet silker, 1,1,sølvfarvede silker, 0,1, hvid silke, 0,1 gul silke, 2,6, hvid Dv. Silker, 0,0,8 Brahma, 1,0 græsk gadehund, 1,2,7 katte, 0,1 Dansk Varmblod, 1,2 børn, samt en dejlig hønseglad mand.

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Hvordan gør man...
« Svar #1 Dato: 28 Februar , 2010, 18:29 »
Min skruk går altid i et skrukbur inde i hønsehuset, på den måde "kender" flokken allerede skrukken og kyllingerne når de lukkes sammen. På den måde har jeg undgået dit problem, så hvis du har mulighed for at have dem gående i et bur, hvor flokken kan se dem i en periode inden du lukker dem sammen, så burde det gå fint...
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Hvordan gør man...
« Svar #2 Dato: 28 Februar , 2010, 22:26 »
Hvis det ikke er alt for slemt, kan du prøve at give det et par dage, så plejer de at have fundet kammertonen. Hvordan har du sat dem sammen før? Prøv at sprede nogle korn eller giv dem noget lækkert, samtidig med at hun listes ind til dem..?