Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Afstemning

Kunne være "sjovt" at se hvad folk mener de vil køre for høns ??

Max. 15 km.
2 (0.7%)
16 km.><30 km.
9 (3%)
31 km.><45 km.
24 (8.1%)
46 km.><60 km.
35 (11.8%)
61 km.><100 km.
74 (25%)
jeg kører uanset hvor langt, der er, hvis det er noget jeg VIL have
152 (51.4%)

Totale antal stemmeafgivende: 278

Forfatter Emne: Hvor langt er langt ?  (Læst 19694 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mette Marie Andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • Glad hønseejer
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #30 Dato: 03 Marts , 2011, 11:15 »
Jeg har det lidt sådan at jeg ikke kører over Storebæltsbroen for at hente høns. Så det begrænser mig til den østlige del af landet.
Lidt pudsigt egentligt fordi jeg glad og gerne kører til Nordjylland for et eller andet hundearrangement (udstilling, lydighedsprøve e.l.) og intet problem har i at kører til fx. Kalmar for at mødes med 'irer-vennerne' til et eller andet arrangement i Svensk Irlandsk Terrierklub eller et smut til Malmø til en trimme/hyggeeftermiddag med samme  ::).
For et par uger siden kørte jeg til Hedensted for at hente modtage en lydighedspokal og give en lille opvisning en søndag eftermiddag. Måske jeg burde revidere min afstand når det drejer sig om høns  <A
Har sommerhus ved Ystad og her tænker vi heller ikke rigtigt på hvad broen koster.
Mvh
Mette
mvh
Mette

1,0 Irsk Terrier, 1,5 gul Orpington, en masse bier

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #31 Dato: 03 Marts , 2011, 19:41 »
Jeg har ikke noget imod at køre langt, hvis det er den eneste mulighed for at få det jeg VIL have, men jeg prøver at finde alternativer først, evt. på dette forum hvor man kan være rigtig heldig at finde kørelejlighed til et par høns eller 4 ::) så kan man da slippe lidt billigere fra at få avlsdyr.
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #32 Dato: 09 Marts , 2011, 08:13 »
Sjovt det er kun dem, som bedyrer de vil køre langt, som har skrevet og stemt....

Kom nu ud af busken, alle jer som ikke vil/gider/kan køre særlig langt efter fjerkræ, afstemningen er trods alt anonym.  ;D ;D

78 stemmer ud af en skare på over 4200 er ikke meget.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Alfred Kirk

  • Bruger
  • Indlæg: 377
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #33 Dato: 09 Marts , 2011, 08:28 »
Når de rigtige dyr er til salg er det jo nærmest underordnet med afstanden. Har kørt til Rødby efter 3 gæs og til Hannover efter en dværghane.

Nej Lene der er langt fra 4200 medlemmer på dette forum, måske 200 aktive. Hvor mange medlemmer har du ikke haft i din fjerkræklub gennem tiden, når ingen slettes så bliver der jo mange med tiden. Men aktive det er de langt fra. Hvis man slette medlemmer når de ikke havde været aktive i et år, ville der være et lidt realistisk medlemsskare.
Mvh Alfred Kirk
Australorps, Minorka, Spanier, Maran, Spidstoppet Appenzeller, Sebright
Svanegæs
Raceduer: Farveduer, Vorteduer, Kæmpeduer, Strukturduer
Udl. Tumlinger
www.raceduen.dk
www.australorpsklubben.dk
www.maranklub.dk
www.primafoder.dk

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #34 Dato: 09 Marts , 2011, 08:40 »
Jamen jeg vil da gerne komme ud af busken, men jeg aner ikke hvor langt der er langt. :)
Hvis jeg har ferie, vejret er godt og pungen fyldt, kan familien måske godt arrangere en tur til Tyskland og tage en høne eller to med hjem. Det er et kompromis mellem mig og familien og økonomien. Og jeg ville aldrig kræve min ret på deres bekostning.
Hvis manden vil køre mig til Sydsjælland efter en høne, er det ikke langt. Heller ikke, hvis han vil med til Nordjylland efter en. Men det er for langt, hvis han ikke gider, - eller økonomien er dårlig.
For langt har INTET med tid eller kilometer at gøre her. Vi elsker at køre lange ture. Det har kun noget at gøre med hensyntagen og fornuft.
Jeg henter gerne en høne i Indien, - hvis jeg har råd og familien synes at en ferie i Indien skal prioriteres. ;D
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Tanja S.B.

  • Bruger
  • Indlæg: 2 098
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #35 Dato: 09 Marts , 2011, 08:51 »
Jamen jeg vil da gerne komme ud af busken, men jeg aner ikke hvor langt der er langt. :)
Hvis jeg har ferie, vejret er godt og pungen fyldt, kan familien måske godt arrangere en tur til Tyskland og tage en høne eller to med hjem. Det er et kompromis mellem mig og familien og økonomien. Og jeg ville aldrig kræve min ret på deres bekostning.
Hvis manden vil køre mig til Sydsjælland efter en høne, er det ikke langt. Heller ikke, hvis han vil med til Nordjylland efter en. Men det er for langt, hvis han ikke gider, - eller økonomien er dårlig.
For langt har INTET med tid eller kilometer at gøre her. Vi elsker at køre lange ture. Det har kun noget at gøre med hensyntagen og fornuft.
Jeg henter gerne en høne i Indien, - hvis jeg har råd og familien synes at en ferie i Indien skal prioriteres. ;D

Du er en vis kvinde, Ingrid /o /o /o
Mvh. Tanja :)
Maran (sort-kobber og blå-kobber)
1,4 serama (børnenes)
+ diverse

0,1 kleiner münsterländer, 1,2 katte, 2,0 banditter

www.racefjerkrae.dk
www.orpington.dk
http://maranklub.dk

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #36 Dato: 09 Marts , 2011, 09:19 »
Næææææh - nu rødmer jeg <G *r
Værdier - dem må vi jo selv vælge! /o
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #37 Dato: 09 Marts , 2011, 13:02 »
Jeg tænker ikke i km .... jeg tænker ... er det muligt at lave en smart løsning.
Så jeg bedømmer afstand ud fra forholdende og vil kun køre over 100 km hvis jeg alligevel skal den vej .... ellers finder jeg nok en grund til alligevel at skulle den vej  ;)

Og så er jeg en af dem der virkelig har draget nytte at forums pendlere ..og jeg tager gerne selv noget med for andre hvis jeg skal på langfart.

Og netop forummedlemmers fantastiske hjælpsomhed har betydet at afstand ikke har været et problem.

Men er det ikke muligt at finde en smart løsning ...ja så har det klart den betydning at det jeg måtte være interesseret i mister sin prioritering i min verden *ss*

Fjerkræ er min hobby ... men ikke for hver en pris  :)
Med venlig hilsen Søs

Offline Tskoglund

  • Bruger
  • Indlæg: 114
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #38 Dato: 26 Marts , 2011, 01:24 »
Ja jeg er jo så ny,at jeg endnu ikke har en høne :'(

Og vil nok ikke ligefrem køre langt efter det,med mindre jeg kan kombinere det med andet.

Til gengæld transporterede jeg gladeligt min kat til NordJylland for en parring og fløj 3 dage senere op og hentede hende igen.

Så hvis "hønseriet" bliver til en hobby,vil grænserne også blive udvidede.

Tine
Hønseløs,men skruk
0,1 hund
3,3 katte
0,1 barn
1,0 Bjørn(mand)

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #39 Dato: 26 Marts , 2011, 14:09 »
Hvis det er noget godt avlsmateriale til blodfornyelse af mine stammer indenfor de forskellige farver af Orpington som jeg opdrætter, så er jeg parat til at kører ret langt. Her kunne vi godt tale om udlandet.
Kan også se, når jeg selv sælger ungdyr hen over sommeren, at folk er villige til at køre meeeget langt.
Der kommer endog tit folk efter ungdyr, så langvejs fra, da de har bopæl udenfor dette lands grænser.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #40 Dato: 01 August , 2011, 18:24 »
Kom frit frem og stem 115 stemmer (ud af 5214 medlemmer) er da ikke noget at vurdere på....
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline bj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 8
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #41 Dato: 01 August , 2011, 18:49 »
jeg har det på samme måde som ingrid  ;)

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #42 Dato: 01 August , 2011, 22:16 »
Ja, jeg er jo gladeligt kørt fra Skjern i Vestjylland og til Sjælland for at hente høns, seneste missepige er hentet i Frederiksværk (ca. 4 timer hver vej) og Nike parret i Stubbekøbing også ca. 4 timer hver vej gange to, da hun skulle være der nogle dage. Vi har planer om at hente rugeæg i Frankrig, der er nok ca. to dages kørsel hver vej.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #43 Dato: 01 August , 2011, 22:57 »
Jeg har i sidste måned kørt 2 gange til Jylland (Arden og Houlbjerg) efter kat + høns + sort svane og 1 gang til KBH venindebesøg/hygge.....

Jeg er af den overbesving at VIL man have noget, så må man også kører efter det.. 
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Hvor langt er langt ?
« Svar #44 Dato: 01 August , 2011, 23:40 »
Helt enig Lene....

Det er bare lige det med tiden ! Den er svær at finde nogen gange og så må man gå på komprims.
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste