Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Mine høner (nok haner) galer  (Læst 2609 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Møen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Mine høner (nok haner) galer
« Dato: 04 Oktober , 2014, 08:48 »
Har 4 Dværg Wayndotter, som jeg troede var høner.
Da jeg lukkede dem ud i morges, galede de 2 af dem ( den sorte og den hvide)
Jeg er helt ny i det her hønsehalløj. Så jeg troede egentligt bare, at de 2 store, var lidt ældre end de 2 lidt mindre.
Prøver at vedhæfte et billede af alle 4, og håber, der er nogen med lidt mere kendskab til det hele, der kan hjælpe mig.

Offline Karina Bundgaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 38
Sv: Mine høner (nok haner) galer
« Svar #1 Dato: 04 Oktober , 2014, 09:10 »
hej ja det er jo ikke så godt...
vil med 100% kunne sige den sorte ved siden af den hvide er en hane... men syntes nu ikke at de andre ligner haner....
FAMILIE: dejlig mand og 6 skønne børn
HØNS: 1,2 maran, 0,3 wayndotter, 0,1 lys sussex, 3,3 kyllinger, 0,3 danske landhøns, 0,1 grønlægger/Araucana,
DIV DYR: 0,2 golden retriever, 2,3 heste/ponyer (som jeg desværre skal af med) ?,? vildkatte 3 stk., 3 kaniner, 6 dværg hamstere som skal væk....

Offline Møen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Mine høner (nok haner) galer
« Svar #2 Dato: 04 Oktober , 2014, 09:28 »
 :-\   nej lidt ærgeligt ...
Det var også den sorte (ved siden af den hvide) der galede, men det gjorde den hvide altså også.

Offline Raziel

  • Bruger
  • Indlæg: 2 759
    • Hobbydyrenes blog
Sv: Mine høner (nok haner) galer
« Svar #3 Dato: 04 Oktober , 2014, 10:14 »
De to forreste er haner, men det ved du jo så nu ;) Men prøv at kig på størrelsen af deres hoveddele, så vil jeg mene at i hvert fald nr 3 er en høne. Den bagerste kan jeg ikke helt se, men umiddelbart har den heller ikke store hoveddele, så mon ikke det er en høne.
Mvh. Pia - www.hobbydyrene.blogspot.dk
5 kaniner - 3 katte - 2 marsvin - 1 kornsnog - 1 leopardgekko - mus til foder.
Blandet hønsehold med forskellige racehøns og blandinger.

Offline Møen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Mine høner (nok haner) galer
« Svar #4 Dato: 04 Oktober , 2014, 11:35 »
Så har vi så 2 haner vi skal af med  :-\   bor i et villakvarter midt i byen, og er ikke sikker på, at naboerne synes om sådan to skrapsakker, der galer hver morgen de bliver lukket ud  ::)
Til gengæld må vi se, om vi kan skaffe nogen flere høner, for en bestand på 2, er en kende lille.
-og Pia ... de 2 bagerste ligner hinanden, med hensyn til hoveddele, så er også helt sikker på, at de er høner.