Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Held Start- og Voksefoder  (Læst 6647 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lotus

  • Bruger
  • Indlæg: 81
Held Start- og Voksefoder
« Dato: 28 Marts , 2014, 17:11 »
Jeg overvejer at købe Start og Voksefoder fra Held/ Hedegaard Agro.

Er der nogen der kan kommentere på disse typer mad?
...faktisk har jeg tænkt mig at bruge det til kyllinger, ællinger og gæslingerne.

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #1 Dato: 28 Marts , 2014, 17:48 »
Jeg er godt tilfreds med Start Held Startfoder fra Hedegaard i Nørresundby, og har brugt det i mange år til mine kyllinger og ungdyr. Jeg har aldrig brugt voksefoder.
Start Held er tilsat Coccidiostadikum, og det er der ikke meget startfoder der er mere.
NB: mht. ællinger er det vist noget om at det ikke er godt med Coccidiostadikum til dem, men måske jeg tager fejl. Er der andre der ved noget mere eksakt om dette???
Det ville jo være ærgelig der skete noget med dine ællinger.

Offline Lotus

  • Bruger
  • Indlæg: 81
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #2 Dato: 28 Marts , 2014, 19:37 »
Hvad giver du så dine kræ efter start foder?

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #3 Dato: 28 Marts , 2014, 19:51 »
Hvad giver du så dine kræ efter start foder?

Startfoder indtil de nærmer sig æglægning. Dog tilsat en smule hele hvede kerner fra dag et, hveden øges løbende således at de får ½ af hvede og startfoder fra ca. 2-3 ugers alder.     Jeg syntes voksefoder er for ringe (for lidt protein) og derfor for dyrt. Store racer må ikke mangle protein mens de vokser.

Offline Henrik givskud

  • Bruger
  • Indlæg: 229
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #4 Dato: 28 Marts , 2014, 20:34 »
For 10 år siden brugte jeg med gode resultater hedegårds produkter, men så begyndte mit foderstof at forhandle møllerens istedet. Det blev jeg ikke helt glad for, og har nu i et halvt år igen brugt foder fra hedegård, da Rudy hjalp mig med at finde en forhandler, og det går strygende, masser af æg, super befrugtning og masser af kyllinger, og så til ca 2/3 af prisen i forhold til møllerens, jeg dropper ikke hedegård igen !
Opdrætter af st. agerhønefarvede Orpington, New Hampshire af æglægger typen og kobberfarvet Marans. Jeg har ofte dyr til salg.
Jeg bor i dejlige Givskud, er dyrepasser og far til 1,7 med den samme vidunderlige kvinde. Og så er der en stær i kassen, igen, som man siger 😜

Offline Lone Knap

  • Bruger
  • Indlæg: 429
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #5 Dato: 29 Marts , 2014, 01:10 »
Lyder da godt. Jeg bruger møllerens. både start og fuld af pep. Og har da været nødt til at hente æg i vinter hos en god bekendt.  ;D Måske vi kan købe sammen??

Offline Louise Rosenbaum

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 537
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #6 Dato: 29 Marts , 2014, 10:39 »
Følger lige med her. Kan man selv afhente foder og hvor mange kg er fodersækkene på? Nogen der har erfaring med deres Økofoder?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #7 Dato: 29 Marts , 2014, 11:08 »
Men såvidt jeg kunne se, så er deres øko foder det samme, som Danish Agro sælger.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #8 Dato: 29 Marts , 2014, 11:12 »
Nej svømmefugle kan ikke tåle coccidiosestat.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Lotus

  • Bruger
  • Indlæg: 81
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #9 Dato: 29 Marts , 2014, 14:00 »
Hvem har et forslag til start- og voksefoder til svømmefugle?

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #10 Dato: 12 April , 2014, 20:54 »
Men Rudy er det ikke lang at fodre med Coccidiostadikum  tilsat foder?
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Held Start- og Voksefoder
« Svar #11 Dato: 12 April , 2014, 21:00 »
Men Rudy er det ikke lang at fodre med Coccidiostadikum  tilsat foder?

Så sandt, men når æglægning nærmer sig, sker ændringen. Ændringen er ligeledes sket for de haner som er overført til opfednings-afdelingen. Men de ville vokse bedre med startfodret, pga. protein. Men det får de så ikke her når de skal slagtes.