Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Maranklub DK - hjemmeside  (Læst 28072 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte K

  • Moderator
  • Indlæg: 739
  • Hovedet koldt men hjertet varmt
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #15 Dato: 06 Februar , 2012, 06:12 »
Johanne har igår sendt mig besked om at hun har betalt, så det er ganske vist :)
Mange hilsner
Dorte Kjær
Maran i sort-kobber, en meget lille flok
0,2 huskatte tidligere vildkatte
2,1 børn på 19, 17 og 8 år sammen med 1,0 akademiker
maranklub.dk
racefjerkrae.dk
_________________________________

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #16 Dato: 06 Februar , 2012, 09:05 »
Fedt Johanne /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #17 Dato: 06 Februar , 2012, 09:27 »
Skønt Johanne!  /o
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #18 Dato: 06 Februar , 2012, 10:28 »
Ud over hjemmesiden har vi også været i avisen:
Lige et link til den franske avis France l'Ouest
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #19 Dato: 06 Februar , 2012, 10:43 »
Wow, flot, Marianne. For dem (mend) der fortraeker noget mer vovet, er der ogsaa et flot billede af Unge Fru Vedel paa "herresiden" i det samme blad. Lidt dristigt, men godt.......

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #20 Dato: 06 Februar , 2012, 11:04 »
Rigtig flot side. Håber snart jeg kan få nogle maraner selv. Er specielt forelsket i de stribede ;D

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #21 Dato: 06 Februar , 2012, 11:10 »
Ja jeg måtte jo vente til kommunen holdt op med at kludre med mit løntilskud og rent faktisk betalte mig /d

Men nu er alt godt igen, dejligt ;D og jeg er endelig blevet medlem.

Jeg håber på guldgøgespættede og blå kobber
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #22 Dato: 06 Februar , 2012, 11:15 »
Årh, Thorleif, Pierrette står da lige bag ved Ernest Sorin (ham med hatten). Pierrette Trigalou er en meget dygtig opdrætter, hun er kendt for sine flotte meget mørke æg OG også for sine flotte kobberfarvede høns, hun udstiller både æg og høns med gode resultater. Forresten var Laurence Baud også tilstede, hun opdrætter hvedefarvede maran
Men du har ret, der er flest herrer, der opdrætter høns, de må jo synes godt om hønsenes kaglen ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Johanne Schiødt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 063
  • Genetik-nørd og total hønsehjerne!
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #23 Dato: 06 Februar , 2012, 11:18 »
Og nu havde jeg endda lige sat mig for at lære tysk så jeg kunne læse de tyske blade også... Skal vi nu lærer fransk oveni?

Løst oversat fra artiklen- Marianne elsker høns? ???
Nu tilbage som Johanne Schiødt

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #24 Dato: 06 Februar , 2012, 11:46 »
Kort referat:
Der fortælles, at vi er på besøg hos Robert Crépeau på han ejendom Pironnière, at vi er kommet langvejs fra for at beundre de Maranerne, som er juvelerne i hønseopdrættet. Der nævnes at nogle stykker fra den nyeste Maranklub (med 32 medlemmer), som er i Danmark er på besøg, og det nævnes at Ernest Sorin, formand for den franske klub er tilstede.

Forbedring af standard

Hønen er ynglingen hos mange maranopdrættere, fordi "fans vil betale så meget for de mørke æg." Det giver anledning til det evige dilemma: hønen eller ægget. Ægget med en smuk skal, ekstra-rød, blankt på 60 g, betyder ikke nødvendigvis en smuk høne, der lever op til standarden. Udvælgelsesarbejdet skal fortsætte af den meget smalle vej, der siger: Kan en smuk Maranhøne lægge drømmeægget?

Udvikle racen i Danmark

Danskerne rejser hjem med hundrede smukke æg indsamlet af opdrættere i Maranklubben i Vendee. Ingen problemer med billetter og fly; æggene vil blive transporteret til Jylland i bil. Indenfor de næste to uger, lægges æggene under en skruk for at erstatte de golf bolde, der agerede snyeæg. Enhver har sin opskrift på succes.

Marianne Vedel elsker sine kyllinger

Hun kom nordfra med sin mand. Hendes lidenskab er af nyere dato. Hendes dværghøns, sort sølv og sort kobber, er hendes stolthed og liv. Hun håberpå at få otte kyllinger ud af hjembragte 24 æg. På godt fransk, fortæller hun om Maranhønen: "smuk, lærenem, man kan kæle for dem og tale med dem." Med sine siamesiske katte, supplerer Marankyllingerne fra La Ferriere hendes verden.

Som det så ofte sker med avisartikler afspejler den ikke det jeg sagde, men det journalisten husker, eller tror han husker.  ;D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

thorleif

  • Gæst
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #25 Dato: 06 Februar , 2012, 13:05 »
1.000 tak for oversaetelsen, Marianne. Det er nog noedvendigt for mange, jeg laeser MEGET daarligt Fransk. Det at sende aeggene med bil, vil nog give dig en noget bedre klaekningprocent end det du siger til avisen, men det tager du som en bonus?

Offline Lundur

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 246
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #26 Dato: 06 Februar , 2012, 16:21 »
Og bemærk at vi har taget opstilling efter rangordenen i den danske bestyrelse. Forrest Marianne, og lige bagved står næstformanden Alfred, lige bag ved ham Dorte Kasserers substitut på turen klubrevisor Søren Vedel og bagerst den ydmyge sekretær med håndtaske.
En fin artikel, selvom sandheden som sædvanligt er drejet en del, og et fint billede, som giver gode glade minder. /o /o /o
Jeg garanterer jer for at Marianne var en god ambassadør for Maranklub DK, og vi andre var vist også ret gode til ikke at ødelægge noget.
Hvornår skal vi på tur igen, måske lidt tættere på DK denne gang.

mvh Sekretæren
mvh Steffen Lund
Sekretær i Maranklub DK
10,16 Nøgenhalse sorte i stor
4,7 Grå danske gæs
2,4  Sachsenænder
10,18 Maran i stor, Sort-Kobber og Hvedefarvet.
http://www.maranklub.dk

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #27 Dato: 06 Februar , 2012, 16:54 »
Hvornår skal vi på tur igen, måske lidt tættere på DK denne gang.
Jeg er klar, du siger bare til *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mikkel Schmidt

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 868
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #28 Dato: 06 Februar , 2012, 17:22 »
Belgien måske ;) ;)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

thorleif

  • Gæst
Sv: Maranklub DK - hjemmeside
« Svar #29 Dato: 06 Februar , 2012, 18:12 »
Belgique? Oui, Samedi?