Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Krydser fasaner og høns?  (Læst 13557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Krydser fasaner og høns?
« Dato: 05 Maj , 2008, 23:40 »
Jeg har en voliere som er beboet af både dværghøns og guldfasaner. Jeg har nu fået en mildest talt ubestemmelig kylling. Kan fasaner og høns krydse?? ???
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #1 Dato: 06 Maj , 2008, 00:00 »
altså det ved jeg overhoved ingen ting om ;) men kan vi ikke få et billed af den lille <L <L <L
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #2 Dato: 06 Maj , 2008, 06:23 »
Ja, det kan de godt. Det er set før, men afkommet vil være sterilt, ligesom mulyr der kommer fra heste og æsler.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #3 Dato: 06 Maj , 2008, 09:39 »
Her er billeder af krabaten
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #4 Dato: 10 Maj , 2008, 23:25 »
Jeg har tilbage i ca. 1970 set en krydsning mellem Millefleur også kaldet Sabelpot eller fodbefjerede dværg i dag og jagtfasan.
Andre fasan arter og høns har jeg ikke kendskab til, men det er nok ikke umulig. I Holland laver man hybrider af utrolig mange arter og enhver Holænder med respekt for sig selv har på hjemmesiden en rubrik der hedder hybriden. Dsv. roder de ofte lidt med det og blander disse hybrider med artsrene dyr i et forsøg på at lave nye farver og med stor skade til følge. Af samme grund er mange Hollændere begyndt at hente Prydfjerkræ og fugle i Danmark.
Jeg glæder mig til at se et billed af den når den udfarver.

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #5 Dato: 11 Maj , 2008, 09:06 »
Det er nu en interessant blanding dette her - nu tænker jeg på mine smagsløg der er totalt vilde med fasan!!

- får også lidt fantasi om produktudvikling....

Hvis nu man forestiller sig at disse høsanere får fasanens lækre kød, hønens natur og størrelse - bingo!!

-så ville jeg da gerne fylde min fryser med disse lækkerier! ;D ;D ;D ;D ;D


Offline Kalle Olsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 25
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #6 Dato: 11 Maj , 2008, 14:30 »
Jeg hørte engang en fasanopdrætter sige at afkom af krydsning mellem høns og fasaner blev sterile, så avl på afkommet skulle ikke være muligt.

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #7 Dato: 11 Maj , 2008, 22:58 »
Denne høsan følges faktisk i to tråde her på forum, denne og så en tråd i hønsesnak som jeg egentlig startede for at fortælle lidt om min mærkelige kylling. I mit galleri ligger flere billeder af den lille. Den trives stadig fint og er lidt af et hittebarn, den holder sig ikke til en bestemt men veksler ofte, og har de sidste dage mest fulgt med fasanerne, især kokken er den betaget af. Han accepterer tilsyneladende den lille og gør den ingenting.
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Danny Westh

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 733
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #8 Dato: 11 Maj , 2008, 23:34 »
Du mener at det er millefleur/sabelpoot hønen der er mor men gik der nogen haner i volieren? Eller kun fasan kokken?

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #9 Dato: 11 Maj , 2008, 23:47 »
Hej Danny

Der går også en blandingshane - Henning. som er wyandot/mille fleurs. Kyllingerne efter ham ser ikke sådan ud. Derudover er min gamle hane - Hansen også til stede, men ikke aktiv længere. Han er gået på pension :)
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #10 Dato: 05 August , 2008, 06:10 »
Hvordan går det med Høsan?
Hilsen Susanne

Offline Dorte Jørgensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 91
Sv: Krydser fasaner og høns?
« Svar #11 Dato: 05 August , 2008, 09:32 »
Hej Susanne

Høsasn trives fint, den er stadig lidt midt imellem flokkene af kyllinger og fasanerne, men accepteres tilsyneladende af begge hold. I mit galleri ligger flere billeder af Høsan, når regnen driver over vil jeg tage nye billeder og uploade, den har nu ikke ænsret sig så meget - er blot blevet større.
Mange hilsner
Dorte Jørgensen

Sølvrandede wyandotter(dværg), mille fleurs, 0,3 toppede hollændere; 0,2 kobbermaraner; 1,2 skånske blomsterhøns; 1,2 guldfasaner, undulater, 2,1 nymfeparakitter, 2,2 rød-rød rosella parakitter