Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Rævegrav  (Læst 4053 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Rævegrav
« Dato: 11 Juli , 2010, 11:22 »
Vi står og skal flytte om ca 1½ måned, hvilket vi glæder os meget til.

Dog er der en ting, på det nye sted har vi opdaget der er en rævegrav i en høj, som er kommet for ikke så længe siden.

Hva pokker gør man lige ved det  ???


Offline -Julie-

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 034
  • "Mor... er ALLE mennesker lavet af træ?"
    • Min hobbyblog: Juhulies
Sv: Rævegrav
« Svar #1 Dato: 11 Juli , 2010, 11:29 »
hvad med at undersøge hvem der har jagten på det pågældende sted? Der er ikke jagt på ræv p.t., fordi de er med unger,  Og hvis det er sådan et knap-så-landligt sted højen ligger, så er jeg ret sikker på at kommunen har information om hvorvidt der kan gøres noget.
Mange hilsner fra

Julie

http://odsherredfjerkraeklub.blogspot.com

Hollandske Dværge, guldhalsede 
Ja, jeg udstiller.

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Rævegrav
« Svar #2 Dato: 11 Juli , 2010, 11:43 »
Jagten på ræv går ind 1. september. Og hvis der må drives jagt på ejendommen, vil det jo være en drøm for enhver rævejæger med ræve-egnede hunde at gå i gang med opgaven.
Mvh Marianne

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Rævegrav
« Svar #3 Dato: 11 Juli , 2010, 12:17 »
Hov..ja glemte da lige og nævne det er i landzone, omgivet af marker  ;)

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Rævegrav
« Svar #4 Dato: 11 Juli , 2010, 12:28 »
Jamen i sørger for gode rævesikrede hønsegårde og gerne elhegn.

vores nærmeste nabo er en smuk høj med hyldebærtræer og 14-15 ræve ind- og udgange.

Vi kan i skumringen nyde at betragte hele den fantastisk smukke rævefamilie tumle sig rundt på højen..velvidende de bliver betragtet.

En smuk og MEGET VELNÆRET rævefamilie der gennem vinter og forår har brugt vores matrikel som spisekammer fordi jeg havde en eller anden romantisk drøm om at det kunne lade sig gøre at have fritgående fjerkræ og alm inghegninger vildthegn. Der er røget mindst 50 dyr på den konto.

Vi ved hvem af naboerne der har jagtretten og de ved hvilken trappesten de skal lægge dyret på hvis de skulle ramme  ;)

Men jeg har intet imod rævegraven som sådan... det er et smukt naturfænomen som er en del af idyllen ved at bo her. Og her kommer masser af andre ræve end derovre fra. Så det er aldrig rævens skyld ...det gælder blot om at rævesikre de dyr vi ikk vil ha´den spiser.

Vi bygger og maler og sveeeeder her i vores ferie for at jeg kan dyrke min hobby ...... at det så ozz er rævens livret ...tjah ..så kunne jeg jo bare samle puslespil i stedet ikk  ;)

Med venlig hilsen Søs

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Rævegrav
« Svar #5 Dato: 11 Juli , 2010, 12:49 »
Jeg har skam ikke så meget imod ræve, og går da klart ind for rævesikret hønsegård uanset om ræven er nabo eller ej. Her hvor vi bor nu har vi skam ræv med store unger som kommer om aftenen i haven, derfor håber jeg også på at jeg har sikret hønsegården tilstrækkeligt.

Men lige her er det bare uhensigtsmæssigt den har slået sig ned i en gammel udkigshøj som ligger på grunden.

Og der skal gå påfugle på området også med tiden, det kan jeg da godt være urolig for hvis der også er ræve som nabo.

Jeg er sikkert selvisk lige omkring dette, for jeg ku da også bare droppe påfugle ideen, men det er en gammel drøm som der nu er mulighed for at opfylde.

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Rævegrav
« Svar #6 Dato: 11 Juli , 2010, 12:51 »
Så må jægeren jo bare i gang når jagten går ind ....og så hæld brokker i rævegraven og håbe på der ikke flytter nogle ind til næste år ?
Med venlig hilsen Søs