Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: To skruk sammen med 7 dages mellemrum  (Læst 2176 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dzm

  • Bruger
  • Indlæg: 2
To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Dato: 14 Maj , 2022, 21:23 »
Hej
Jeg har to skruk som ligger på æg fra den 27/4 og 4/5. Vi har en ekstra gård med skrukhus ved siden af den anden gård. Der havde vi tænk de skulle gå. Men nu er jeg i tvivl. 1 kommer de op at slås, 2 vil begge skruk forlade æggene når det første hold er klækket
Vh Dorte

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Svar #1 Dato: 15 Maj , 2022, 09:36 »
Ligger de i den samme rede?

Om de vil slås afhænger meget af deres temperament. Hvis de vil slås, så er det for at beskytte kyllingerne, så hvis du kan lave en eller anden adskillelse, går det nok.

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 110
Sv: To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Svar #2 Dato: 15 Maj , 2022, 12:55 »
Jeg synes, det er for risikabelt at lade de to skrukker få kyllinger i samme rum/gård.

Hvis I er meget, meget heldige, så vil de to skrukker enes fint og passe deres kyllinger i fællesskab - men der er langt større risiko for, at de ryger i hovederne på hinanden, at den ene stjæler alle kyllingerne og fryser den anden ude eller/og at hende på æggene fra d. 4/5 går af reden, når de ældste æg klækker.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Dzm

  • Bruger
  • Indlæg: 2
Sv: To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Svar #3 Dato: 15 Maj , 2022, 17:53 »
Okay. Jeg tror jeg vil lave ekstra skrukhus. Ingen grund til at tage risikoen sp. Tak for jeres svar 👍

Offline Thomas S

  • Bruger
  • Indlæg: 32
Sv: To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Svar #4 Dato: 18 Maj , 2022, 19:56 »
Jeg har netop nu 2 skrukker, hvis æg begge klækkede de samme dage. De sad i hver deres rede, som var lukkede af for de andre. De fik lige en dags tid eller to, til at få lidt ro og lære de små at drikke og spise, og derefter satte jeg de 2 skruk med deres kyllinger i samme lille gård. Det er gået over al forventning. Sad de første timer og holdte øje med dem, men der har intet andet været end ren hygge. Den ene høne lagde sig over til den anden, og kyllingerne har løbet rundt over det hele, og får vist mad og vand af begge mødre.. De er begge enormt søde overfor den andens kyllinger, og hertil aften ligger begge mødre og deres kyllinger i samme rede og hygger  ;D Simpelthen så dejligt at se, når nu man høre at det ikke altid går så smurt..
Med til det høre, at de var veninder inden de blev skruk, så har det godt med hinanden.. Den ene er en Brahma og den anden en silke
Maran, Wyandotte, Brahma, Cream Legbar, blandingshøns af: silke/faverolle, Maran/Isa, Sussex/araucana

Offline Marie1

  • Bruger
  • Indlæg: 581
Sv: To skruk sammen med 7 dages mellemrum
« Svar #5 Dato: 18 Maj , 2022, 20:55 »
Sikke en dejlig historie. Sådan er det heldigvis også nogen gange.