Sidder lige nu og prøver at bevæge kommunen til at være mindre firkantet omkring det ældgamle Regulativ, som jeg desværre er blevet præsenteret for af Teknisk forvaltning, da de i 2010 og igen 28.3-2011 mødte op på tilsyn i min hønsegård.
Årsag: en nabo forhørte sig, om kommunen kunne gøre noget ved en konstant skrigende hane sidste sommer. (som bestemt også irriterede mig, men min daværende mand gad ikke slagte ham og mente, at det var mig, der var for sart).
Den pågældende nabo og jeg ærgrer os idag over, at kommunen er gået ind, for de vil kun høre et eneste svar fra mig: selvfølgelig slagter jeg 12 høner og den eneste hane, jeg har tilbage - selvom han er 4½ år og aldrig har skreget (som den anden, der selvfølgelig forlængst er slagtet) - han er tværtimod den mest stille hane, jeg nogensinde har haft - Før den pågældende skriger blev gammel nok til at motionere sit stemmebånd, har jeg i 17 år aldrig haft en eneste klage, hverken til mig eller til kommunen. Men jeg har så også lukket dem inde hver eneste aften - lige indtil 2010, hvor jeg smadrede mine knæ og kun med besvær kunne færdes på absolut glat underlag - hvilket min have og hønsegård ikke er. Så min daværende mand passede dem, men ikke med samme hensyntagen, som jeg altid har udvist.
Resultat: Skrigeren er væk, min exmand er væk, og jeg sidder tilbage med en ubønhørlig teknisk forvaltning, der kun kan tale i regler.
Har jeg nogle lidelsesfæller her i brøndby, hører jeg gerne fra jer - også hvis I allerede er bukket under for presset...Det her er svært at køre alene, men jeg kan ikke lade være med at reagere, når noget er så indlysende urimeligt...Så skriv til mig - jeg forfatter et brev, der skal afleveres til kommunen på mandag. Iren Strand. Brøndby.