Storm Olsen er det virkelig bare en blodprøve og så er den pr.. slået?
Jeg fik af vide, ja men vi kan ikke tage blodprøver.. den får bare et udslag på den er allergisk overfor alt.. Så længe de allergiske reaktioner er udbrud?? så hop lige på dette fantastiske produkt f.eks royal canin hyperallegenic i 400 uger (stærkt overdrevet) og så skulle blodprøven lige være til at tage!, når de allergiske reaktioner absolut ville have fortaget sig til den tid. hjalp så bare ikke i vores tilfælde.
. Men vi fandt da ud af, at det bare var et helt alm. problem for dalmatinere. For det hjalp at læse på den engelske kennel klubs side for dalmatinere. Desværre ikke den danske) at der skal tages hensyn til purinerne, som var det en anden urinsyregigtpatient.
(tror vi). For vi opgav alle de test hunden skulle igennem.. Det blev faktisk en større videnskab. Grundet blodprøven ikke ville give helt entydigt svar alligevel..Og så ud fra dette skulle den "stikprøves" Og så kunne udelukkelsesmetoden begynde.. at det bare var et helt alm. problem for dalmatinere.
Og så længe hunden har en smuk pels, strutter af glæde.. Så klager vi jo alligevel ikke? for det må jo være et sundhedstegn. Mener mange mennesker..Men hvem siger det er det rigtige?
Ja det er dyrt at have dyr.. ingen tvivl om det.. Og desværre kan vores dyr ikke tale.
Men helt hvordan og hvorledes kan det kun klares for alligevel de "få" 2000 kr i en blodprøve??
Jeg syntes ikke 2000 kr er dyrt.. når man lige har spenderet 35.000 på hunden + det løse (diskusprolaps).. Så debatterer jeg gerne om det var det værd.. Ja.. det var det.. For vi kom da i bund med hans "allergi" måske disse har skyldet smerter?? er jo ikke til at sige med en der bare fortsætter der ud af i jubiiglæde.. Et spørgsmål om overlevelse.. Eller at vi for en gang skyld fandt det rette foder?
Han er mærkeligt nok blevet helt symptomfri for allergi?? Gad vide om det alligevel kunne skyldes smerterne han havde?..
Lone du nævner han blev kastreret? Var det noget dyrlægen sagde muligvis ville hjælpe?
Men dyrlæger er jo så forskellige som noget kan være?? Måske også dette snart er som at spille lotto?
Intet er umuligt for dem, som bærer viljen i hjertet
inkl. dyrene.
Men nu skulle det ikke handle om alle mine spørgsmål..
Det korte af det lange er kan man alligevel være sikker i sin sag, når det gælder allergier?? Blot ved en blodprøve.. når alligevel 1000-vis dagligt får andet af vide.. så som mig?? Nu er allergier jo egentlig nærmest en hundesygdom? Barf er dukket op.. Og for mig virker det ganske logisk i princippet i adfærd samt måske fordøjelse.. Dog ikke når det gælder allergier. (selv om det åbenbart hjælper i følge barfcentret) osv osv.
Men man har alligevel en tilbøjelighed til at tilskynde nærmest alt allergier.. Men er det alligevel så "nemt" bare ved en enkelt lille blodprøve?? Min dyrlæge siger noget andet.