Det er ellers et fint hus
, Men geder er som jeg husker det noget sarte mht vejret. Mine Dansk Landracegeder, stod på det yderste af klovvene, når bare det regnede lidt. Hvis der kom sne - uha, så ville de absolut ikke ud. De har - racen - været i Danmark i over 6000 år, så de burde da være indrettet til vores vejer, men nej. De fik hvert efterår en tyk underuld - men.....
Dine geder ser ud som om de er i familie med Boergeder ?? - Boergeder er fra varmere himmelstrø end vores, så jeg vil tro, at du skal lukke HELT af på alle sider, også der hvor de skal kunne komme ind.
Måske kan du indrette aflukningen, så den kan fjernes om sommeren. Men jeg vil tro de kræver fuldstændig læ - ingen træk, det vil de blive syge af. Det gælder alle dyr, træk er gift for helbredet
.
Måske du kan lukke af ved indgangen med tykke brede plaststrimler der forskydes, så den ene dækker ½ ind over den næste. Om gederne vil ødelægge dem, ved jeg ikke. Geder er jo dejlige selvstændige dyr, som ofte giver store udfordringer for gedehyrden.
Plaststrimlerne skal placeres yderst, så de kan lukke tæt i modvind. Placerer du dem indenfor, vil de kunne ligge vandret i luften, ved stærk blæst.