Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: maran -mere snakkesagelig?  (Læst 4429 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
maran -mere snakkesagelig?
« Dato: 12 August , 2010, 21:15 »
hej
der er flyttet 1.2 maran høns på matriklen her i tirsdags. De pipper og snakker nærmest uafbrudt. Jeg har aldrig haft høns der snakker så meget -er maran høns mere snakkesagelig end andre?(de er ca.7 uger gamle -eller hvad Danny?) ???Hanen sørger for damerne lige som en voksen hane, finder foder til dem skraber lidt her og der... meget omsorgsfuld -lidt tidligt eller ...
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: maran -mere snakkesagelig?
« Svar #1 Dato: 12 August , 2010, 21:19 »
Maran er i hvert fald utrolig rare høns. Om de pipper mere end andre, hmmm? Jeg synes nu også mine dværg wyandotter og dværg araucana har pippet meget.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tina Holmberg

  • Moderator
  • Indlæg: 700
Sv: maran -mere snakkesagelig?
« Svar #2 Dato: 12 August , 2010, 21:48 »
Hej Anna, kan se det lykkedes dig at få fat i kyllinger, fremfor rugeæg /o

Tror det er forskelligt hvor meget hønerne snakker. Jeg har flere maran høner, men en af dem er meget snaksagelig. Går jeg i hønsegården, piler hun hen foran mig og sludre, som om hun fortæller sladder om alle de andre ;D

Generelt er maran en rolig og omgængelig race.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline morAnna

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 499
Sv: maran -mere snakkesagelig?
« Svar #3 Dato: 12 August , 2010, 22:06 »
Jeg håber at det er lige det jeg gik og drømte om... - vores hane blev spist af en ræv og han var super!
de 3 pipper og gokker helt vildt, andemor der har rede lige i nærheden er også begyndt at snakke -håber ikke hun tager fejl, så snart kyllingerne er ude snakker hun -lige som om de snakker sammen :D
og ja Tina - jeg skulle jo melde tilbage hvis jeg fik i nogen- undskyld, nu prøver vi med de 3
høns, ænder, hunde, katte...

Offline Tina Holmberg

  • Moderator
  • Indlæg: 700
Sv: maran -mere snakkesagelig?
« Svar #4 Dato: 12 August , 2010, 22:48 »
Anna, intet at undskylde for. Vi havde jo ikke en fast aftale om noget, og det var da nemmere med en opdrætter tættere på dig.

Jeg har efterhånden skiftet alle mine hønsegårde til maran, så jeg kan varmt anbefale dem. Er sikke på du nok skal blive meget glad ved maran.
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene