Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.  (Læst 6433 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JørnR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
  • JR
Kære brugere.

Jeg har i over et år haft installeret en elektronisk åbne/lukke låge købt hos America-Thisted og den har fungeret upåklageligt.
Forleden morgen var batterierne flade og lågen nede, men efter at jeg har skiftet dem, kan jeg ikke få "gang" i automatikken - det medfølgende tænd/sluk-ur kører som det skal.

Ved installationen blev der gjort meget ud af, at batterierne ikke måtte isættes for tidligt, men hvad skal jeg gøre, når de skal skiftes?
Er der nogen, der kan hjælpe?

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #1 Dato: 24 Maj , 2012, 22:24 »
Der skal sidde en lillle knude et sted på snoren, som stopklods. Er du kommet til at trække den igennem det hul, den skal stoppe ved ? Det prøvede jeg, da jeg fik min :angel:

Offline JørnR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
  • JR
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #2 Dato: 24 Maj , 2012, 22:29 »
Hej Stella.
Tak for buddet, men mit problem er at lemmen er nede - den lille knude er et godt stykke nede på linen og ikke trukket gennem hullet.
Jeg kan ikke få linen trukket op :)

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #3 Dato: 24 Maj , 2012, 22:40 »
Jamen, skal den ikke netop være oppe ? Knuden altså.
Jeg kan ikke helt huske det & nu er det altså for mørkt, til at jeg kan gå ned at kikke.

Offline Peter Chr. Hansen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 462
  • Støt børnehjemmet TLC i SA: http://www.tlc-dk.dk
    • Avl af Engelsk Araucana
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #4 Dato: 24 Maj , 2012, 22:45 »
Jeg mener at man kan forbinde 2 pinde manuelt og få den til at køre. Problemet er at den gerne vil køre ned med allerede er nede. Så prøv at forbinde de 2 ben som uret er tilsluttet så skulle den gerne manuelt køre enten op eller ned.
Med venlig hilsen
Peter Chr. Hansen

3.10 Engelsk Araucana (Perlegrå)
0.2 Engelsk Araucana (Tværstribet)
0.1 Engelsk Araucana (Sort)
0.1 Engelsk Araucana (Hvid)
0.2 Silker
0.3 Brun Lohman
0.4 Blanding (Engelsk Araucana Hane/Silker)
0.1 Homo sapiens partner
1.1 Dejlige børn

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #5 Dato: 24 Maj , 2012, 22:55 »
Der var også noget med, at den skulle startes på den tid af døgnet, der passede men hvor lemmen var.... Åh jeg kan altså ikke helt huske det.
Du har selvfølgeligt ret i, at der skal være en knude, der stopper optrækket, det er jo logisk nok. Men er der ikke en til, længere oppe, i mekanismen???
Det er vist ikke til megen hjælp, jeg husker kun, at jeg også havde problemet, og at det blev løst....

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #6 Dato: 25 Maj , 2012, 12:47 »
Hej Stella.
Tak for buddet, men mit problem er at lemmen er nede - den lille knude er et godt stykke nede på linen og ikke trukket gennem hullet.
Jeg kan ikke få linen trukket op :)

Prøv at ringe til America.De er altid meget hjælpsomme.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline JørnR

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3
  • JR
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #7 Dato: 26 Maj , 2012, 11:50 »
Problem løst.

Førte strømmen direkte fra holderen med de 4 AA-batterier - udenom printpladen - til elektromotor og wupti kunne man få motoren til at køre (begge veje ved at bytte ledninger).
Lemmen hævet indtil lille perle/knude afbrød motor. Batteriledninger igen tilsluttet printplade indgange 3 og 4. Ur indstillet - og jo, lemmen kører ned, når den skal.
Mange tak for ideer og løsningsforslag. 

Offline barome

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 14
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #8 Dato: 27 Juli , 2013, 11:19 »
Google min ven fandt denne gamle tråd og håber jeg herigennem kan få hjælp

Mine høns blev lukket ind i går og kl 7:50 til morgen gik jeg ud og satte mig ved hønsehuset... Lågen skulle jo åbne kl 8... Det gør den bare ikke.... Det er anden gang den nu laver det nummer..

Første gang blev batterier skiftet selv om de jo kun er en måned gamle... Det virkede ikke men dagen efter virkede det så alligevel eller noget i den stil... Var ikke hjemme lige taget på ferie..

Men nu er den så gal igen til morgen..... Den pokkers låge åbner ikke.... I går åbnede den fint der var høns i al fald ude kvart over otte...

Der er desværre ikke muligt at kontakte thisted america ligne nu har prøvet....

Nogen der har et bud?

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #9 Dato: 27 Juli , 2013, 13:07 »
det lyder lidt som det jeg lige prøvede med min for noget tid siden. Efter at ha prøvet lidt fejlfinding sammen med america sendte de en ny og en returkasse. Jeg ville vente til du kan ringe til america og så lave lidt fejlsøgning sammen med dem. De har en ganske god service synes jeg, ingen problemer med dem
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline TosseTina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 563
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
Sv: Problemer med elektronisk åbne/lukke efter batteriskift.
« Svar #10 Dato: 07 Januar , 2015, 19:32 »
Jeg oplevede i weekenden det samme, batterierne var løbet tør midt i at lågen blev trukket op. Efter batteriskift ville den hverken trække op eller lukke i, den var død. Men efter søgning på nettet fandt jeg dette opslag. Fik skruet printpladen løs, så jeg kunne komme til motorens indgang til plus og minus og placerede kablerne der. Lågen gik ned og siden har det fungeret igen.  /o
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race