Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Nyt fra bobwhitevagtelland  (Læst 101218 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #30 Dato: 15 Juli , 2009, 17:27 »
Øv Marianne jeg kan ikke læse artiklen... Ligger den på nettet eller kan du skrive den af  ?
Jeg vil mægtig gerne læse den.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #31 Dato: 15 Juli , 2009, 17:43 »
Flot Marianne.

Lene, smut på biblioteket, de har normalt adgang til alle aviser i Danmark...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #32 Dato: 15 Juli , 2009, 19:08 »
Lene, jeg var doven og tog billede med mit kamera, jeg skal nok scanne det i stedet  :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Tommy Andersen

  • silkehønseopdrætter
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 484
    • www.123hjemmeside.dk/Silkehons
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #33 Dato: 15 Juli , 2009, 19:12 »
Hej Marianne

En god måde at fange biller og andet kryp er at grave et syltetøj glas ned i jorden, gerne i græsplænen, det har jeg gjort da jeg havde fugle der skulle have levende foder og det kunne give rigtig mange biller og andet kryp på en nat, jeg satte en spand hen over når det regnede, så kom der ikke vand i glasset og der kom biller i alligevel.

Jeg havde også flere glas gravet ned i urtehaven og det gav lidt andre slag biller, så der var lidt forandring til dem.


Tommy

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #34 Dato: 15 Juli , 2009, 19:14 »
Tak Tommy, der er en god idé, det vil jeg afprøve efter weekenden, når der falder lidt mere ro på her.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Marie-Louise

  • Bruger
  • Indlæg: 303
  • Ønsker Sussex-høns igen
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #35 Dato: 15 Juli , 2009, 20:45 »
Det er en fin artikel, Marianne. Hvor mange æg er der i reden på nuværende tidspunkt? Og er de begyndt at ruge?

Det lader til, at vagtler kan få en hel del mennesker op på dupperne - mon det giver sig udslag i større salgstal hos drivhusfirmaerne  ;)

Dine vagtler, Lene, de er også dejlige. Tillykke med dem - og du holder os vel også underrettet om forløbet... :D
Mange hilsner fra

Marie-Louise

Ønsker 0.4 Stor Sussex
6.0 egne børn og en meget flittig husbond

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #36 Dato: 15 Juli , 2009, 21:33 »
Så Lene, nu er artiklen skiftet med en mere læsbar scanning, her kan man også se reklamen for DFF  ;D
Der er 11 æg nu Marie-Louise, og de er ikke begyndt at ruge endnu.
Ja, al interessen skyldes vel også, at det er agurketid, tænker jeg. Aviserne er så tynde i disse dage  :D.
At os med fjer på hjernen vil finde det interessant hele året rundt er en anden ting.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Bjarne Andersen

  • Gæst
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #37 Dato: 15 Juli , 2009, 23:08 »
Så fik jeg lidt flere vagtelkyllinger.
Jeg havde lave nye klækebakker, tidligere brugte jeg flødeboldekasser der var stablet i rugemaskinen og hermed fyldte for meget. De nye bakker kan der være flere æg i og kyllingerne har mere plads. I Bunden er der lagt et fintmasket gummi net som bruges i brusekabiner mm. der virker rigtig godt så de ikke får skæve ben. Dsv. var et par stykker kommet lidt hurtigere end forventet så de var komme ned i bunden af maskinen med det resultat at benene sad ud til begge sider og de måtte aflives. Det der er lidt problematisk er når de skal fra bakken og over i varmekassen. Første gang jeg lukked låget på klem hoppede de ud alle steder og jeg måtte have bakken ned i en kasse for at holde styr på dem, men ellers fungere det udemærket.
« Senest Redigeret: 15 Juli , 2009, 23:26 Fra Bjarne Andersen »

Offline Lene Kongstad

  • Bruger
  • Indlæg: 2 994
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #38 Dato: 16 Juli , 2009, 00:16 »
Hold da op sikken et mylder af kyllinger.

Så Lene, nu er artiklen skiftet med en mere læsbar scanning, her kan man også se reklamen for DFF  ;D
Der er 11 æg nu Marie-Louise, og de er ikke begyndt at ruge endnu.
Ja, al interessen skyldes vel også, at det er agurketid, tænker jeg. Aviserne er så tynde i disse dage  :D.
At os med fjer på hjernen vil finde det interessant hele året rundt er en anden ting.

Fin artikel . Dejligt at der var en journalist der ville være lidt mere informativ mht. vores forum.
Det er en fin artikel, Marianne. Hvor mange æg er der i reden på nuværende tidspunkt? Og er de begyndt at ruge?

Det lader til, at vagtler kan få en hel del mennesker op på dupperne - mon det giver sig udslag i større salgstal hos drivhusfirmaerne  ;)

Dine vagtler, Lene, de er også dejlige. Tillykke med dem - og du holder os vel også underrettet om forløbet... :D

Tak Marie-louise
Du kan tro at jeg nok skal holde jer informeret. Jeg tør dog bare ikke håbe for meget. De første genvordigheder har allerede meldt sig. Min hjælpsomme mand havde sat rugekassen op for mig imens at jeg var på vej hjem fra forumdagen med vagtelæggene.
Problemet var bare at den var sat til på 1. salen i huset hvor temp. så steg markant om dagen. Det påvirkede rugekassen   :-[
Så nu får vi se. Jeg  *k *k

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #39 Dato: 16 Juli , 2009, 07:36 »
Dine vagtelkyllinger er altså bare "for søde", Bjarne. Det er helt surrealistisk at se så mange, når man selv bliver lykkelig for en håndfuld  :D
Lene, hvornår er forventet klækning for de æg, du fik med fra Berit?
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline bikealot

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 131
  • R.I.P.
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #40 Dato: 16 Juli , 2009, 11:05 »
Han lovede at nævne DFF, og det har han sørme gjort  :D


Godt gået Marianne

- og hvor er jeg glad for at der er er en måneds tid til forventet klækning! Jeg har snart ferie, og den skulle gerne bruges til at få gjort noget ved hus og have, - ikke at sidde foran computeren for i åndeløs spænding at følge med i dine smukke vagtlers rugeeventyr  *f
 <I
Mvh.
Susanne
Der (forhåbentlig!) snart er den lykkelige ejer af denne her
Nåh, ja, og så også lige
0.1.4 Wyandot (eller noget)
2.1 katte af blandet herkomst
1.0 schæfer/lab.blanding

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #41 Dato: 19 Juli , 2009, 08:29 »
Hvor mange æg kan en vagtelhøne i grunden ligge på, hvis man skal gøre sig håb om at det går godt? Jeg ved jo med høns, at hvis der er for mange æg, kan man i værste fald risikere at alle æggene går til, fordi hønen flytter rundt på dem, og de så på skift ikke får nok varme.
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Børge Bech Jensen

  • Chicken rules
  • Bruger
  • Indlæg: 2 338
  • Opdrætter af Norske Skovkatte
    • ShaggyTail's Norske Skovkatte
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #42 Dato: 19 Juli , 2009, 08:47 »
Du må til at have en blyant liggende, Marianne
Når du så får mulighed, så skriv numre på æggene, så kan du jo altid fjerne de ældste af dem, så der ikke er for mange.
Det betyder jo ikke så meget, at man lige får skrevet hver dag, men har du nogle stykker med 1, og nogle stykker med 2, ja så bliver de da i det mindste fjernet med nogenlunde samme alder.
Med venlig hilsen
Børge Bech Jensen
ShaggyTail

1.5 Brahmaer, 0,3 Australorps, 4.9 Norske skovkatte + Rie, som er faldet for dem alle.

Offline Kate

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 816
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #43 Dato: 19 Juli , 2009, 08:48 »
Hold da op jeg kan lige være væk en uge, imens har Mariannes vagtler lavet ny rede og lagt en masse æg, og blevet berømt igen  :)

Bjarne har fået utrolig mange vagtle kyllinger, som bare ser ud som et kæmpe mylder.  ;D, men hvilket herligt mylder.

Lene har fået "nye" vagtler , Lene hvor mange dage er der tilbage af rugningen ?

Sikke en skøn læsning  *h
med venlig hilsen
Kate
har 0,1 Isa Brown - 1,4 silkehøns  - 1,0 hund - 4 teenager børn her af 2 på gule plader og en dejlig kæreste

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Nyt fra bobwhitevagtelland
« Svar #44 Dato: 19 Juli , 2009, 10:29 »
Ja, Kate, det går stærkt i vagtelland *o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk