Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mudderpøl....  (Læst 9673 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline morildvej320

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 189
mudderpøl....
« Dato: 29 November , 2009, 08:37 »
hvordan holder i jeres hønsegård sådan nogenlunde tør, vores er en stor fedtet klistert "mudderpøl"
hilsen
michael

lykkelige ejer af
1.0 maine coon
0.1 norsk skovkat 130L saltvandsakvarium med div.levende skabninger 0.2 skånske blomstehøns og 0.4 hellevadhøns og 0.3 danske landhøns

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: mudderpøl....
« Svar #1 Dato: 29 November , 2009, 08:45 »

Efter at være blevet godt træt af samme problem, som du har - fik jeg lagt gennemsigtig trapez-tag over hele gården.

Det er hønsene også meget glade for, og de søger nu derind fra haven, når det regner.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: mudderpøl....
« Svar #2 Dato: 29 November , 2009, 09:14 »
Det samme her...halvdelen er overdækket af trapezplader! Ville ønske jeg havde fået hele gården overdækket, da vi lavede den!

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: mudderpøl....
« Svar #3 Dato: 29 November , 2009, 09:53 »
Sådan er det også her... og da hele min baghave er hønsegård så skal der ikke overdækkes her, da jeg så mister min smukke udsigt :) Men har faktisk overvejet at skaffe et lag flis eller groft sand eller noget til at smide derind, om ikke andet så bare på den sti jeg går hver dag mellem de to gårde.... det er så ufedt at ryge på røv og albuer men det er som at gå i brunsæbe derude så svært at undgå :)
 I den går hvor der kun går tre små er det ikke så slemt, men i de stores puhhh så er også begyndt at lukke dem ud hver dag, dels for at de kan få frisk græs og for at skåne gården lidt :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: mudderpøl....
« Svar #4 Dato: 29 November , 2009, 10:04 »
Jeg spredte en balle halm (de gamle små) ind i hønsegården der hvor det var værst. Det hjalp da på det mest mudrede.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: mudderpøl....
« Svar #5 Dato: 29 November , 2009, 10:30 »
Helt klart... overdækning
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline manniken

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 148
Sv: mudderpøl....
« Svar #6 Dato: 29 November , 2009, 14:22 »
hvis i vil se mudderpøl skulle i komme herover til Irland min have ligner noget der er løgn man kan ingen steder gå uden regntøj og gummistøvler. Har aldrig været ude for at i køkkenhaven at der skulle luges mos! I Cork har vi haft oversvømmelse og der er 18000 mennesker der stadigvæk ikke har vand. Og det har de ikke haft i en uge. Mange af mine kolleager er berørt. Mine ænder lader til at hygge sig men hønsene er det synd for. Jeg giver dem så meget halm i hønsegrden at de kan gå tørre men det er kune en stakket frist. Når min hund kommer ind ligner køkkengulvet en pløjemark. Ren mudder. Men den ene rose har da blomst endnu  ;D



Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: mudderpøl....
« Svar #7 Dato: 29 November , 2009, 14:26 »
Jeg læste MEGET om, hvordan sådan en hønsegård skulle se ud, og, vi er heldige at have plads til hønsegården, så mindst 75-85% er overdækket, og vi lukker dem ud hver dag.....faktisk er der stadig tørt sand, som de støvbader i.....MEN, MEN, det har været usandsynlig vådt stort set hele november..........lidt blå himmel og koldt og tørt vejr ville hjælpe gevaldigt....
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline Niels Christensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 32
Sv: mudderpøl....
« Svar #8 Dato: 29 November , 2009, 16:05 »
Vi kan sagtens blive enige om at en mudret hønsegård ikke er sagen  :-\ Men jeg tænkte på om hønsene lider under det? Jeg har altid syntes at det var synd for hønsene, men jeg hår på den anden side aldrig hørt at de tager skade... Nogen der ved noget?

MVH. Niels

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: mudderpøl....
« Svar #9 Dato: 29 November , 2009, 17:06 »
De har ihvertfald brug for at kunn få et støvbad indimellem...

Susanne

  • Gæst
Sv: mudderpøl....
« Svar #10 Dato: 29 November , 2009, 19:31 »
@Morildvej:

Her var hønsegården også én stor mudderpøl  >:(. Hønsene holdt sig helst inde - eller også gik de rundt i vådt pløre.

Det der med at få overdækket hønsegården er nok en rigtig god ide - men ikke sådan lige bare til at få lavet i en fart.

Så jeg spurgte om nogen kendte nogen, der ville sælge et par trailerfulde flis. Det var der - og det har jeg spredt ud i gården i et tykt lag. Hønsene kan nu gå med tørre fødder, og jeg har en meget bedre "samvittighed"

Jeg gav 100 kr pr læs - ialt 200 kr.

Det kan ihvertfald anbefales!

Offline sette

  • Bruger
  • Indlæg: 183
Sv: mudderpøl....
« Svar #11 Dato: 29 November , 2009, 19:40 »
vi har sat en pressening på og må så lave taget lidt mere skrå til foråret,og har halm i bunden.. /o
hilsen Sette ;)

1 mand
4 piger
2 katte
Hund
guld fisk og koikarper
 16 forskellige race høner .

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: mudderpøl....
« Svar #12 Dato: 29 November , 2009, 20:08 »
Vores hønsehus er hævet en meters penge, så det var meningen de skulle kunne støvbade derinde. Det gider de så ikke, men har fundet ud af at der et tørt under vores 6 solfangere. (De står på skrå i kanten af haven, da de ville se for dumme ud på vores stråtag, solfangerne altså, ikke hønsene ;D )
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: mudderpøl....
« Svar #13 Dato: 29 November , 2009, 20:49 »
Men har faktisk overvejet at skaffe et lag flis eller groft sand eller noget til at smide derind, om ikke andet så bare på den sti jeg går hver dag mellem de to gårde.... det er så ufedt at ryge på røv og albuer men det er som at gå i brunsæbe derude så svært at undgå :)

Wanda ! Løsningen på dit problem er her, oven i købet på tilbud  ;D

http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=30100&Produkt=rollator

Jeg ved ikke om den fås med evt. pigdæk.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: mudderpøl....
« Svar #14 Dato: 29 November , 2009, 20:56 »
*g