Hej Alle
Ja hvad kan jeg fortælle om mig selv
i har nok opdaget jeg er bidt af en gal prydfugl
og mere til sparket af en vild hest, revet af en stor kat, bidt af en fjollet malamute, stampet af en langøret kanin og nåh ja forstøvet af en blomst
Gal med næsten alt hvad der er levende så længe det har under 4 ben fjer eller pels og så skal det helst trække vejret og have et bankende hjerte. Med det ike sagt jeg er vegetar for det er jeg bestemt ikke.
Jeg bor på en gård sammen med min mand og mine drenge og alle vores dyr lidt nord for Holbæk, vi har en lækker stor sø der nyder besøget af vilde fugle som troldænder, gråænder, blidshøns og nogle meget små sjove ænder der er sorte og har rødt næb jeg endnu ikke har fundet ud af hvad hedder. Men de bygger nogle sjove ræder sådan hæver over vandet i en samling siv og ællingerne kan hoppe både ind og ud af reden på trods af der er 50-60 cm. fra redens kant til vandoverfladen.
Jeg har altid holdt meget af dyr og drømmen om at få en gård med plads til det hele gik i opfyldelse for 5 år siden
Nu har vi lidt af hvert.
Jeg arbejder hjemmefra så her er altid nogen. Nemlig MIG
og ja ellers har vi vores store mut til at holde øje med det hele.
Jeg er næsten uddannnet dyreasistent/dyrepasser, men man kan sige jeg allerede var uddannnet inden jeg startede. Ligesiden jeg var 1 år har dyrene haft en stor plads i mit hjerte og jeg kunne samtlige hval arter og hajarter da jeg var blot 8 år...ja små børn har klæbehjerne, kan huske da jeg vandt 200 kr fra en mand på 50 for at nævne ham 15 hvaler ( dette var barnemad for mig den gang jeg er ike siker på jeg kan huske 15 den dag i dag)
jeg spurte ham skal det så være tand-hvaler eller barde-hvaler efter 2 min. var jeg 200 kr. rigere
Siden da er interessen for dyr der er til at holde inde for visse i mine øjne standartkrav steget gevaldigt. Jeg har altid været fasineret af den store blå ara men føler at den et eller andet sted er for stor en fugl til man kan holde den bag tremmer, så dem nøjes jeg med at nyde på TV. Min første fugl var en undulat i gul/grøn den hed tipper. Nu er jeg den heldige vinner af 20 dværgsilkehøns, 1 guldfasan (om 14 dage forhåbentligt 2 mere )
ik Tina
8 kinesiske dværgvagtler og snart 1,1 mandarin and/gæs
men ud over det har vi jo et flora af fugle der hvor jeg bor...vi har feks. ørne
ja havørne og de flyver højt oppe i luften og skriger nok så frydefuldt.
Når ikke jeg sidder her og skriver skøre indlæg/beskeder fjerner jeg som regel ekskrementer eller fodre div dyr...medmindre jeg tager billeder af dem eller nusser dem.
Jeg er registreret opdrætter af hvid blåøjet dværgvædder og den smukke racekat MaineCoon kat finder du også hos mig. Jeg er medlem af danmarks kaninaflerforening og dansk racekatteklub. Så nu må vi se hva fuglenes verden har at byde på.
Maine Coon er verdens største huskat
Se mig og mine dejlige dyr her :
www.snowangels.dk eller/og
www.123hjemmeside.dk/angels Der er også god info omkring det at passe orkide
af egen erfaring
Kig forbi de er et besøg hværd
MVH Sus
Findeslag, potedask,skraben, stamp og rappen
Sus & Co.