Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Foder over nettet?  (Læst 6341 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Foder over nettet?
« Dato: 03 Juli , 2009, 15:11 »
Er der nogen, der ved, om man kan købe hønsefoder m.v. over nettet til levering på Djursland? Vi har nemlig ingen bil, så det er lidt bøvlet med 10 km på cykel til foderstoffen...
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Tina Holmberg

  • Bruger
  • Indlæg: 700
Sv: Foder over nettet?
« Svar #1 Dato: 03 Juli , 2009, 16:01 »
Jeg tror ikke at nogen af foderstofferne levere, med mindre du køber rigtig meget hjem af gangen.
Men jeg har tidligere benyttet mig af foderlageret i Kolding, jeg linker lige til deres side med priser for levering:

http://www.foderlageret.dk/conditions.php
1,2 kobberfarvet maran
0,3 birchen maran
1,2 araucana, rumpless
1,1 lys sussex & 0,3 gul sussex
1,1 alaskan malamute - den største & stærkeste af slædehundene

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Foder over nettet?
« Svar #2 Dato: 03 Juli , 2009, 19:57 »
Jeg tænker da at de fleste foderstofforretninger har en varetur en gang om ugen eller hver 14 dag, det har de her i Nordsjælland, måske skal der betales et kørselsgebyr, men man kan da spørge dem.

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Foder over nettet?
« Svar #3 Dato: 03 Juli , 2009, 20:11 »
Når vi skal have træpiller til fyret fra Land & Fritid, har jeg brugt at bestille nogle kaninpiller med, da vi havde kaniner, og vil også bestille noget hønsefoder med, når vi skal have nogle læs her til vinter. Men jeg slipper desværre ikke for at køre indimellem. Mener Land & Fritid tar' ret meget for at levere, når beløbet er under grænsen for fri levering.

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Foder over nettet?
« Svar #4 Dato: 03 Juli , 2009, 20:27 »
Hvis du googler hønsefoder kommer der mange frem der sender vare ud
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Foder over nettet?
« Svar #5 Dato: 04 Juli , 2009, 11:07 »
@Bjørn: Tro det eller ej: jeg havde faktisk slet ikke tænkt på, at de da helt sikert leverer!

@Tina: Tak, det var meget godt at få en ide om, hvad fragten koster. Jeg ringer til den lokale og spørger.

@Christina: Ja, det er nok smartere, at jeg bare bruger vores lokale i Thorsager.

@Allan: Det var det, jeg prøvede først, men med de fleste af dem er det ikke så let at gennemskue før til allersidst, hvor de faktisk bringer ud henne. Og det var så ikke lige Djursland...

@Tak for jeres hurtige svar, allesammen - dejligt forum  :)

Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Pjaltenborg

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 826
Sv: Foder over nettet?
« Svar #6 Dato: 04 Juli , 2009, 13:20 »
Alternativt kan man jo hægte sig på andre hønseholdere og bestille sammen. Hvis der er nogle i nærheden.
Hvis nogle af mine naboer har foder jeg kan bruge er de da altid klar til at sælge noget.
Med venlig hilsen Søs

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Foder over nettet?
« Svar #7 Dato: 04 Juli , 2009, 23:11 »
Der må vel være nogle i Ryomgård, men jeg kender dem ikke og har ikke hørt hverken gokken eller galen...
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Foder over nettet?
« Svar #8 Dato: 06 Juli , 2009, 14:44 »
Prøv evt. dette link - dem er jeg lige begyndt at handle med og de er betydelig billigere end dem jeg ellers har brugt. De levere her i vores område, men ved ikke hvor langt omkring.

Bare skriv mail til dem ang. hønse/kyllinge foder mm. for man kan vist ikke se det på deres hjemmeside endnu.

http://casmier.eu/index.php
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Foder over nettet?
« Svar #9 Dato: 06 Juli , 2009, 16:53 »
Søs: Tak skal du have for linket!

Men lige nu - og sikkert fremover - er problemet løst ved, at en af bonussønnerne, som bor lige i nærheden har fået bil  ;D Så han kørte mig efter skaller og "hyggekorn" og andet mere eller mindre livsnødvendigt (tyggeben til hunden, f.ex.), og mon ikke han også vil køre fremover, hvis Bonusmor er rar?  ;)
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Foder over nettet?
« Svar #10 Dato: 06 Juli , 2009, 17:11 »
Prøv at
Der må vel være nogle i Ryomgård, men jeg kender dem ikke og har ikke hørt hverken gokken eller galen...
Prøv at tage fat i http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=profile;u=1143;sa=summary
Han er formand for Kolind og Omegns Fjerkræklub, så mon ikke han kender nogen i Ryomgård...
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Karin Daugaard

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 147
Sv: Foder over nettet?
« Svar #11 Dato: 06 Juli , 2009, 17:26 »
Ojj, Finn, tak skal du have! Er der noget, I forum-folk ikke ved inden for 2 minutter? *SS*
Mange hilsner,
Karin

0,4 Isa Brown (Klara, Spætte, Frida og Grevinden)
1,0 Mand, handy og kærlig :)
6,0 bonus'børn'
xxxxx,yyyy mus, stålorme, pindsvin og andet godtfolk
Og Sascha, en slags flatcoated retriever, som vi har overtaget fra en hjemløs mand, som døde. Så Sascha har levet alle sine ca. 9 år på gaden. Hun er vidunderlig!