Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vispumin til kyllinger  (Læst 3611 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Vispumin til kyllinger
« Dato: 22 Februar , 2009, 21:13 »
Jeg har købt det vitaminhalløj der hedder Vispumin,kan jeg give mine kyllinger af det eller skal jeg vente lidt indtil de bliver større? er der nogen der ved det?
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Vispumin til kyllinger
« Svar #1 Dato: 22 Februar , 2009, 21:24 »
Du kan sagtens bruge vispumin til små kyllinger, det bliver bla. brugt i opmadningsfoder til stuefugle...
men bruger du kyllinge startpiller er det ikke nødvendigt, der er de vitaminer i som en kylling har brug for...  ;)

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Vispumin til kyllinger
« Svar #2 Dato: 22 Februar , 2009, 22:03 »
Ja jeg bruger kyllinge startfoder, så behøver jeg ikke give dem det før at jeg skifter foder? Hvad med høns skal de have det til sommer også? Vi har en køkkenhave med masser af ribs,solbær, mirabellaer, æblerog blommer.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Vispumin til kyllinger
« Svar #3 Dato: 22 Februar , 2009, 22:22 »
Normalt er der de vitaminer og mineraler i hønsefoder som høns har brug for, og om sommeren hvor mange hobbyhøns går frit i haven og spiser masser af grønt samt lækre larver, biller og insekter får de rigeligt.
Der hvor jeg bruger lidt ekstra vitaminer, er i vintertiden hvor der ikke er noget grønt og op til at æglægningen starter for alvor.

Mvh. Bjørn.

Offline Bettina

  • Bruger
  • Indlæg: 1 908
Sv: Vispumin til kyllinger
« Svar #4 Dato: 22 Februar , 2009, 22:34 »
Tak for det, jeg regnede heller ikke med at de skulle have andet end æglægningsfoder og korn og så en masse grønt til sommer. ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.