Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Foderindkøb - samkøb  (Læst 32424 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

  • Global Moderator
  • Indlæg: 5 956
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #75 Dato: 30 November , 2012, 23:59 »
Bangs spåner, skaller og tilbehør i form af drikketårne osv. er lidt dyrere end andre steder. Det er i hvert fald min erfaring.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #76 Dato: 01 December , 2012, 00:03 »
Tanja.
Takker. Jeg tager et kig, og finder jeg det for dyrt finder jeg på noget andet.

De har desværre ikke priser på ret meget på deres hjemmeside. Men de der 6/12 L drikketårne med dobbeltkamre, og flad bund, lyder godt nok interessante. Der kan jo snildt stå en varmeplade under, og så er man over problemet med frosset vand
Mvh
Erik Andersen

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #77 Dato: 05 December , 2012, 23:02 »
Lige for at følge op.

Jeg hentede 5 sække foder i lørdags, samt et 12 L drikketårn og tilhørende varmeplade.

Ikke mere frosset hønsevand.  :)

Foderet blander jeg stadig selv. Piller, byg, hvede, ærter og soyaskrå (+en sjat kanarieblanding og lidt skaller).

Jeg havde en lille smule 'Fuld af pep' tilbage. Det blandede jeg op med pillerne fra Bangs i ca forhold 1 Fap til 2 Bangs.
Jeg fordoblede samtidig mængden af piller i min blanding.

Første dag blev foderet behandlet som tidligere af hønsene. Lækkerierne i form af korn og ærter, blev spist først. Faktisk blev pillerne raget ud af foderautomaten, hvilket har været vanlig praksis her. Først når lækkerierne var spist op viste de interesse for pillerne, altså i mangel af andet foder, 'accepterede' de at spise pillerne.

Efter 1-2 dage med den nye blanding har jeg ikke observeret noget svineri med piller raget ud på gulvet. Om det er en tilfældighed, eller det er fuld accept af pillerne tør jeg ikke udtale mig om.

Jeg vil begrænse mig til at fortælle hvad jeg observerer. 
Mvh
Erik Andersen

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #78 Dato: 09 December , 2012, 20:03 »
spændende med foderet, især hvis de gerne spiser det. det er problemet her med det fra dlg. de er ikke ret glade for det, jo de vilde fugle kan godt bruge det  ;D


min veninde har spurgt dlg om det er rigtigt prisen er steget så meget og søreme ikke om hun kunne få rabat. næsten til samme pris som normalt, inden stigningen.

så jeg har fået 60 kg tilskud med i denne omgang til en pris på lidt over 5 kr/ kg
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline maja1981

  • Bruger
  • Indlæg: 1 313
Sv: Foderindkøb - samkøb
« Svar #79 Dato: 09 December , 2012, 20:06 »
hov forresten. i hvilket blandingsforhold blander du sammen og hvor køber du ærter? ville gerne fodre med det også, men det er åbenbart svært at finde.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet


Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.