Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...  (Læst 8987 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline PernilleLS

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 36
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #15 Dato: 21 Januar , 2010, 09:48 »
Vi har sussex-høns: 3 der er klækket i maj 2009 og 2 klækket august 2009. Der er 4 af hønsene der ligger æg. Den sidste, lille høne fra august er ikke kommet i gang endnu.
Sidste uge fik vi 26 æg  /o

De har fri adgang til øko-tilskudsfoder. Desuden får de 1-2 gange om dagen øko-hvede strøet i gården - så meget som de kan nå at æde på ca 10 minutter. Derudover får de madrester fra husholdningen/3 børn (2-500 gram per dag). Fri adgang til haven og hvad de kan finde der 2-4 dage per uge. Resten af tiden går de i hønsegården.

De har lys fra en sparepære fra 5-9 morgen.

Men nu er én høne gået skruk, så produktionen går nok ned  ???
« Senest Redigeret: 21 Januar , 2010, 09:53 Fra PernilleLS »
med venlig hilsen
Pernille

2.5 sussex, 3 søde børn og 1 dejlig mand

Offline Christina

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 300
  • Alle burde have en 2-årig...
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #16 Dato: 21 Januar , 2010, 13:11 »
Hmm, gad vide hvad det så kan være?! Jeg synes jeg fodrer meget som jer andre, men alligevel har der bare været LUKKET for æg... Har dog fået et æg i går og i dag, fra en af mine 3 æglæggende høns, så det begynder at ligne noget :D

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #17 Dato: 21 Januar , 2010, 23:01 »
Fortvivl ikke Christina. Jeg får godt nok pænt med æg dagligt og har gjort det fra en gang i december, men det er altså især fra mine store høns.
Silkerne giver 1 sommetider 2 æg på en dag, og det er fra 6 æglæggende silkehøner.
Set fra den vinkel får jeg jo heller ikke mange æg.

Det skal nok komme når det bliver lidt varmere og lysere. /o
Mvh
Erik Andersen

Offline kaj

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 318
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #18 Dato: 22 Januar , 2010, 08:20 »
Christina jeg kan se du har flest silker....og, jeg har også fået et par stykker, MEN, lægge æg...!!!
Det er absolut ikke det de er bedst til....men, de er sjove at se på...!!! 
- ved ikke om det er det generelle billede af silker, men, sådan er det i MIN hønsegård.
Er sikker på der nok skal komme indlæg om, hvilke høns der lægger æg.....eller ikke... :D
Venlig hilsen
Kaj

New Hampshire, Barnevelder, Sorte Skovhøns, Tværstribede høns, Grünleger, Sølvhals

Offline MarleneP

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 21
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #19 Dato: 10 Februar , 2010, 10:42 »
Mine 6 sussex + 10 isa brown har i gennemsnit givet 12 æg om dagen - fra december til nu i februar. Oftest med fordelingen 4 fra sussexerne og 8 fra isaerne. De har lys fra 6-8 om morgenen (en enkelt sparepære), fri adgang til ½ brufa (æglægningsfoder) ½ hvede, og så diverse køkkenaffald strøet i gården. Jeg har måttet strø gården med halm, for at få dem ud her i snevejret.

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #20 Dato: 10 Februar , 2010, 14:49 »
Hos mig svinger det mellem 1 og 6 æg om dagen fra mine i alt 8 høns. Kan godt blive lidt sur på madammerne, når de kun giver mig et enkelt eller 2 æg om dagen, men jeg har trods alt rigeligt til at fodre familien med æg i lange baner. Det er mere det med at få en stabil samling rugeæg som det kniber med...
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #21 Dato: 10 Februar , 2010, 18:41 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 12:17 Fra The Mother »

Offline mortends

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 427
  • Nu med billede af mig selv...
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #22 Dato: 10 Februar , 2010, 20:19 »
Jeg har to dage i træk fået 7 æg af 7 høner ;D og så i dag "kun" 4 (deriblandt et MEGA æg på 87 gram  :o)
Mvh. Morten

"Besætningen": Har solgt gården og er flyttet til byen - så ingen fjer pt.

Offline Egon

  • Bruger
  • Indlæg: 808
    • Egonnyt
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #23 Dato: 10 Februar , 2010, 21:21 »
Mine høns har fri adgang til fuldfoder HELE tiden. Og lys efter behov (styres af lyscensor) i tiden 05:30 - 20:00.
Blomsterhønsene er lidt svingende i denne kulde. Men Landhøns/lutter har lagt æg lige til de altså nu har valgt at lægge sig skruk!
mvh. Egon
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,3 dværg sussex i forskellige farver -   www.egonnyt.dk

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #24 Dato: 11 Februar , 2010, 08:49 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 12:16 Fra The Mother »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #25 Dato: 11 Februar , 2010, 09:47 »
Lige nu kan hønsene jo ikke selv supplere deres kost med orm, biller og andre lækkerier, der indeholde en del protein. Så ren kornfodring tilsat lidt FULDfoder (som er beregnet som eneste foder) er nok for proteinfattigt til at der er noget at lave æg af. Husk på at et æg er en lille proteinbombe - der skal altså noget til. Her ulejliger vi os ikke med at veje tingene af. De får æglægningsfoder to gange dagligt, så der næsten spises op. Som underholdning får de noget hvede smidt ud i strøelsen i hønsegården. Dertil husholdningsrester, østersskaller og lige nu rosenkål. Vi er ved at drukne i æg.
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Susanne

  • Gæst
Sv: Jer, som har fået æg gennem hele vinteren af jeres RACEHØNS...
« Svar #26 Dato: 11 Februar , 2010, 11:30 »
Jeg kan ikke sige, at jeg har fået æg hele vinteren, for jeg har først fået mine nye høns først i januar (brune italienere i begyndende æglægning)

Der er seks høner, ag de leverer dagligt tre æg - enkelte dage fire.

Jeg fodrer med 25% byg 25% havre og 50% æglægningstilskudspiller (og de er blevet gode til at spise det HELE og ikke bare kornet.)

De har fri adgang til denne blanding hele tiden.

(Derudover selvfølgelig grit og skaller, og hvad der er tilovers af interessante ting fra køkkenet )

Ekstra lys så der altid er tolv timers lys.

Hvis du satser på at få silkerne til at give flere æg, kan jeg kun sige, at grunden til at jeg skiftede mine silkehøns ud, var, at jeg altså ville til at have nogen æg. Jeg mener.... når jeg nu havde både hønsegård og hønsehus fyldt med høns  :D
« Senest Redigeret: 11 Februar , 2010, 11:35 Fra Susanne »

Offline The Mother

  • Mangler profiloplysninger
  • Indlæg: 357
0
« Svar #27 Dato: 11 Februar , 2010, 15:07 »
0
« Senest Redigeret: 16 Juli , 2011, 12:16 Fra The Mother »