Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sv: BRAHMA for alle :)  (Læst 171272 gange)

0 Medlemmer og 2 Gæster læser dette emne.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #180 Dato: 05 April , 2010, 22:21 »
Wanda du har en skøn indstilling til tingene som Jørn også siger respekt  /o

Om konen får slået mig i Brahma i år.Jeg håber svaret er nej  ;D  ;D  ;D Hun har dog en stor opbakning og et godt bagland ,men det er hun ikke ene om  :)  :D

Engang betød mesterskaber alt,nu er jeg begyndt at finde en støre glæde i at hjælpe folk.Jeg har virkelig forandret mig de sidste par år (og kun til det bedre)

Jørn jeg ser virkelig frem til du og familien Rasmussen skal til Hannover.Det var en smule hektisk for mig sidste gang.Jeg fik kun set Brahma afdelingen  ;D og hold da op der var mange der lige ville snakke med mig.Da Jørn fandt mig var jeg omringet af Tyskere og Hollændere der lige ville fortælle mig om deres dyr samt deres overvejelser om en fælles europæisk standard.(igen har jeg ikke kunne lade være med at stikke lidt til vores Tyske store bror) Det er lidt sjovt at se en debat mellem de Tyske avlere og de Hollandske.Stemningen var dog god og der var faktisk meninger de var enige om  /o

Her en lile ting som er lidt sejt :kristian skrald have 50% andel i at Jens Heidorn blev mester i de guld-sort båndet.Allan Dalgaard opnåede en 96 point i Dortmund jeg selv havde en høne på  97 point alle fra æg vi havde givet dem,som gave til de der havde hjulpet os.Vi kan altså godt levere gode dyr der kan kan være med  /o

mvh Jesper
 
mvh Jesper

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #181 Dato: 05 April , 2010, 22:29 »
@ Wanda.

" Ja " så fandt du en " Sort / Splash Chokolate " hane, så mangler du " Jo " bare nogle sorte høner og Vupti " Så " har du Chokolate.

NB: Jeg mærker Allerede " Champagne " knaldet i mine små følsomme øre, samt smagen af den bitter søde mørke Chokolade, på min sarte tunge spids.

NB : Lækker Chokolade, koster altid et par ekstra pund, men det er ofte det hele værd.

Hilsen fra Lugovets.

 

Ja vi har chokoladen, men vi har jo ikke formen endnu.... det er jo den det åbenbart er sværest at få på plads. Hvad om man fikser en sort/choko/splash eller hvad de nu hedder- krydsning af orp og wyandot... og sætter sådan en fætter på brahmaen.... kan det hjælpe lidt? Så har man jo både fodfjer og kammen.

Jeg skaffer champagnen, så henter I chokoladen med fra Belgien... I har så mange kontakter dernede af Jørn og Jesper :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #182 Dato: 05 April , 2010, 23:09 »
Jørn i slutningen af Martz skal vi til belgien  :) Jørn husker chocoladen jeg hønsene  ;D

 ??? æv glemte Rikke har 1,2 sorte der står og venter på hende + 0,2 blå i Holland.Næste år må jeg hellere til at være på vagt  ;D

mvh Jesper .
mvh Jesper

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #183 Dato: 05 April , 2010, 23:15 »
Hold da fast.
Sikke en pris de forlanger for ham fyren.. Men hvis de er så sjældne, og faktisk kun er i Uk, hvordan søren skal vi så få fat i dem her i lille DK.

Altså jeg er med på choko-avlen.
Mvh

Michael

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #184 Dato: 05 April , 2010, 23:18 »
Bare for at drille mig kunne konen sikkert godt finde på at hjælpe jer i jeres projekt  ;D Her en af mine drømme farver Jørn.Hvordan opnår jeg dem.I stor kochin findes de.


« Senest Redigeret: 05 April , 2010, 23:22 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #185 Dato: 05 April , 2010, 23:31 »
Ja,ja Far Jørn skal nok  ;D  ;D  ;D Min hukommelse er ikke som den engang var (grundet Brahma sygdommen  ;D )

Det bliver nok i starten af april ,sender dig en PM når alt er på plads  ;) Der vil også komme S-V brahma,cochin und zwerg brahma dag jeg helt sikkert skal med til  /o Dr.Denis Heinemann laver sit comeback på denne dag så tror du vil nyde det Jørn.

mvh Jesper



« Senest Redigeret: 05 April , 2010, 23:34 Fra Rasmussen »
mvh Jesper

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #186 Dato: 05 April , 2010, 23:45 »
så er årets første høst af ruge æg kommet i maskinen de er fra hvid/blå Brahma og fra de mørke Brahma så nu  *k her hos mig.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #187 Dato: 06 April , 2010, 01:43 »
Elise: Dejligt  /o sidste søndag kom de første 40 i ruge maskinen fodelt på farverne hvid-sort,blå,sort,speber og guld-blå båndet+gul-sort/blå columbia.Vi har samlet ca 40 æg ind til næste omgang denne omgang er der mørke og BSO med i spillet  /o Det lysner langt om længe .

Jørn jeg har snakket med en engelsk avler der har de sølv sort randet Brahma.Hans info om skabelsen af farven er hmm vildt ledende.Derfor har jeg besluttet at lave dem selv.Kan du give mig nogle gode råd med på vejen ? At de findes i kochin er en form for sikkerheds net,hvis de farver vi har inden for Brahma ikke er kan bruges  :)

MVH Jesper

P.S Jeg sendte en mail til Heineman hvor jeg nævnte dit navn.Han var helt med på hvem du var.Respekt min ven.Dit arbejde med de Tyske fodbefjerede var han bekendt med.Heineman er en Tysk dommer(prof i troslære+matematik+kemi og biologi  :o ) han er kun 4 år ældre end mig.Da jeg ringede til ham første gang om tips til mine BSO fik jeg en snak der varede i ca 1 time.Jeg forsøgte at få ham til DK sidste år men hans sygdom satte en stopper for dette.I år kunne jeg godt tænke mig at besøge ham.Jeg har læst hans afhandling om Brahma flere gange meget god læsning.Han vender dog gang på gang tilbage til de vild farvede.Jørn ved sikkert hvorfor ,hvis jeg kender ham ret  ;D
mvh Jesper

Offline Ingrid

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 461
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #188 Dato: 06 April , 2010, 02:12 »
Hej Elise :)
Jeg har lige smug-kigget i dit galleri af de hvid-blå Brahma (god måde at bruge sin nattevagt).
Hvor er det nogle smukke dyr.
Held og lykke med dem /o
Hvis der skulle komme for mange ud af maskinen, kan du jo bare sige til.
Hilsen Ingrid
Hilsen fra Ingrid.
Ejer af:
0.7 blå-hvid columbia Brahma.
0.2 hvid-sort columbia Brahma
3.0 main-coon katte.
1.0 dværgvædder
2.0 børn og 1.0 mand.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #189 Dato: 06 April , 2010, 06:29 »
@Wanda.


NB : Du kan også bruge lidt charme hos Ben Westby, med Wyandot Chokolade eller Sort / Splash Chokolate ?

Hilsen fra Lugovets.


Vis mig hvor han er, så skal jeg charme skal jeg :D  Hvem er han?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #190 Dato: 06 April , 2010, 07:22 »
Sølv sort/randet er en farve  /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #191 Dato: 06 April , 2010, 08:36 »
@ Wanda

http://www.glenstockadalepoultry.co.uk/index.html
Han er engelsk opdrætter af choko-wyandotte og orpington (men synes nu kun de ligner dværge)

Synes nu heller ikke, hvis man sammenligner billeder fra www.orpington.dk og ovenstående hjemmeside. at de ligner hinanden særlig meget...
Eller er det bare mit utrænede øje som driller mig?
« Senest Redigeret: 06 April , 2010, 08:41 Fra Micher »
Mvh

Michael

Offline Micher

  • Bruger
  • Indlæg: 437
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #192 Dato: 06 April , 2010, 09:59 »
Bare så ærgerligt at man ikke lige kan tage båden fra esbjerg og hente disse...
Eller at de bare kunne sende til DK..

http://cgi.ebay.co.uk/6-CHOCOLATE-ORPINGTON-BANTAM-HATCHING-EGGS-_W0QQitemZ260580014653QQcmdZViewItemQQimsxq20100405?IMSfp=TL100405176001r34235

Hvorfor er det egentlig at ingen gider sende udenlands? Må de ikke det, eller hvordan hænger det sammen?
« Senest Redigeret: 06 April , 2010, 10:32 Fra Micher »
Mvh

Michael

Offline Elise ☺

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 728
    • www.beli-lys.webbyen.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #193 Dato: 06 April , 2010, 12:58 »
Ingrid@ jeg skal nok have dig i tankerne, men det går ikke så hurtigt for jeg har kun 2 hvid/blå høner, men som sagt kommer tid komme råd.  ;)
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: BRAHMA for alle :)
« Svar #194 Dato: 06 April , 2010, 13:22 »
Øhhhh lige et forsigtigt og sikkert upopulært spørgsmål - meen var det ikke en ide at bruge tid, penge og kræfter på de Brahma farver som findes her i DK og få dem op og køre i en fornuftig og god kvalitet ??

Så kan man altid drømmer om nye farver. Det er en lang proces at lave nye farver, især hvis de nye farver skal hentes fra andre racer.


Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub