Jørn gamle ven
Jeg er godt klar over man inden for Brahma ikke har samme udvalg som andre racer.Det som gør mig en smule bekymret er:Farven sort er langt fra der hvor den skal være.De sorte mangler meget for at kunne kaldes en 100% Brahma.Typen er ikke på plads endnu: Kammen er for stor,løs fjerdragt etc .Ørne blikket er svært at øjne.Farven er faktisk blevet en del bedre de sidste 3-4 år
Den trio på Jørns billed vil jeg gerne give et ord med på vejen:Fjerdragten er stram
hanens ben farve god
+ formen er ganske god på ham. Farven er god ( nul rust
)
Nu til den anden side af mønten :Ørne blikket på hanen er for mildt.Fodbejeringen er for mangelfuld,Halen er for rund og kort.
Den Hollandsk formand har også bemærket et nyt problem hos de blå og sorte de har efterhånden fået en meget lang hals.
Det er dog en god avls stamme når alt kommer til alt.De sorte er en ny farve med få avlere.På international plan er der vel 3-4 avlere der virkelig har fået styr på deres sorte.De har brugt mange år for opnå dette.Men når de kan kan vi også
Fru.Rasmussen har sin daglige kampe med sin kære mand grundet min holdning om de sorte Brahmaer.Som sagt ender det nok med hun får lukket munden på mig en dag(når hun banker mig på en udstilling
) Jørn +en lille håndfuld udlandske avlere hjælper hende alt det de kan
mvh Jesper