Hej allesammen
Fantastisk billed(af min yngling farver inden for de klassiske Brahma)
Pyh der er meget debat når snakken falder på Dværg Brahmna.Mange af dem har Jørn nævnt.
Jeg vil dog ikke mene at der er tale om et mix med Kochin(dette sker dog tit og ofte når der er tale om de store ens farvede sort,blå og hvid) men med wyandotter.Ved brug af wyandotter i avlen får man :god farve og tegning(de kan bare det de wyandot folk
) fin lukket hale+god løbsfarve.Der er dog også en skygge side : ørne blikket,fodbefjeringen haserne,formen lider overlast.
På LU var der i mine øjne en stor fremgang at spore inden for columbia.Blikket formen fodbefjeringen var på de fleste i top
Der var også en Guld-sort båndet hane der havde en skøn type og form.Da jeg var i Hannover blev jeg ikke ligefrem blæst væk.På de fleste af dem var næbene for lange og hovederne smalle.Jeg vil også tilføje at ca 80% havde gribbe bukser.I Tyskland er det okay så længe fodbefjeringen er god og fin.De Danske Dværge ville sagtens kunne være med uden problemer
Dværg Brahma avlere kæmper med de samme problemer som os med de store: størelsen.Vi kan ikke få dem store nok,og de kan ikke få dem små nok
Jeg understreger jeg er ikke en expert i dværgerne men det er næsten altid dem der er en smule for store der har den bedste type.
Jeg håber der er en Dværg Brahma avler der vil komme med sin mening om de problem stillinger Dværg Brahma avlerne står overfor
MVH Jesper
P.S Jeg vil lade Lene fortælle om gribbe bukser
http://