Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)  (Læst 8717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Bjørn Nielsen.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 515
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #15 Dato: 01 April , 2010, 08:58 »
Jeg vil give John Mejland ret, America er fuldstændig ligeglad med om man har købt for 20000,- eller en dims til en femmer, der er samme gode betjening uanset, 5 kokkehuer til America  /o

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #16 Dato: 01 April , 2010, 08:59 »


 så er der en lille træ-trappe  ::)  det er til at sætte imellem låg og maskine når æggene dagligt luftes, der kan luftes i flere niveauer,


for den fatsvage...... gider du så lige forklare "luftes" de vendes jo 2 gange, æggene, er det ikke luft nok? og  hvad nu når den står i i den her smarte *dyre* kasse skal den så også åbnes?
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #17 Dato: 01 April , 2010, 09:00 »
Jeg vil give John Mejland ret, America er fuldstændig ligeglad med om man har købt for 20000,- eller en dims til en femmer, der er samme gode betjening uanset, 5 kokkehuer til America  /o

og hvad når man slet ikke har købt noget ;) men ok overvejer at købe detde r digitale stegetermometer de har :)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #18 Dato: 01 April , 2010, 11:33 »
Wanda du skal ikke være bekymret for hjælpen hos America,,,, selvom du ikke har købt noget,,,, de er altid interesseteret i at hjælpe, de ved nemlig godt at du vender tilbage en anden gang når du mangler noget /o det var der mange forretnigner der kunne lære af...
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Henriette Hall

  • Bruger
  • Indlæg: 3 903
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #19 Dato: 02 April , 2010, 18:37 »
Sådan en tingest rugede mine forældre både ænder og kyllinger i, da jeg var barn, og en af mine naboer har inden for de sidste år ruget både vagtler og dværgkyllinger i sådan en gammel sag. Lidt mere besværlig end de moderne, men de virker fint. Min mor brokkede sig dog over at hun brændt sig når hun skulle vende æggene... mens hun stod og kiggede misundeligt på min nye topmoderne digitale rugemaskine  ;)
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline Tommy1

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 174
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #20 Dato: 02 April , 2010, 21:30 »
Hmm jeg har en rugemaskine magen til, og venter kyllinger i den idag og i morgen, det er første gang jeg ruger æg ud, men der er pippen fra maskinen, så de dur stadig, de gamle runde fra america.  :o
Med venlig hilsen Tommy

www.La-bresse.dk

Offline Jane Nygaard Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #21 Dato: 21 November , 2011, 11:48 »
Jeg har læst denne gamle tråd fordi jeg søgte info om gl. america fladruger, da jeg påtænker at købe sådan en brugt  :)

Wanda, fik du held med din, og er der nogen der vil råde/fraråde mig at købe sådan en gammel sag?

Nogen gange er gammelt lig med kram andre gange noget møg, så kom med jeres erfaringer, jeg har læst at der kan være bøvl med temperaturen, men er det så ikke thermostaten der skal skiftes  ??? 

karina dj

  • Gæst
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #22 Dato: 21 November , 2011, 13:54 »
Jeg har osse haft en sådan, bare en mere moderne udgave...

Temperatursvingningerne tror jeg mest af alt er et problem pga manglende isolering. Fx er den lille blå fra America en lillebitte anelse isoleret, og den er mega følsom overfor kulde...så med denne er det jo endnu værre.
Jeg ville gi' den en flamingokasse at bo i, netop som Wanda fik fikset  ;)

Offline Wanda

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4 942
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #23 Dato: 21 November , 2011, 16:44 »
Jeg har faktisk ruget en del kyllinger  i den, men har også tabt MANGE på vejen. Til slut brugte jeg den bare som klækker.
Den skal allerhelst stå i et rum med stabil temperatur eller isoleres med flamingo.
Jeg gjorde ydermere det at jeg lagde et stykke stolpe under den ene side af maskinen., denne flyttede jeg så hen i den anden side når jeg kom forbi, så er du fri for at åbne låget for at vende æg... det hjalp en hel del på mine resultater. :) mener faktisk du stadig kan købe reservedele til den hos america, spørgsmålet er om det kan betale sig.... køb en anden og nyere model og køb for gudsskyld en digital termometer... (også selvom den giver stress når den står og skifter sifre hele tiden ;) )
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline Jane Nygaard Pedersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 108
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #24 Dato: 21 November , 2011, 20:04 »
Tak for svar  :)

Allerhelst ville jeg da gerne have en sprit ny, men det er økonomien altså ikke til, og så så jeg jo denne til 300 kr, og så var det jo fristende hvis nu den var nogenlunde, og hvis der kun lige skulle gøre lidt for at få en god maskine.

Jeg tænker stadig om det er bøvlet værd, for hvis der er alt for meget spild, så er det jo ikke til at bære at alle de liv skal gå til spilde bare fordi jeg vil spare penge, det kan jeg ikke få mig selv til  /d

Offline Rudy

  • Bruger
  • Indlæg: 2 812
Sv: Nu med rugemaskine jubiiii.....hjælp søges :)
« Svar #25 Dato: 21 November , 2011, 20:15 »
Jo, der er en sammenhæng mellem pris og kvalitet, og dermed hvor mange kyllinger man får ud af maskinen i live. Jeg ved godt hvad jeg ville købe, hvis jeg nu ikke lige havde en rugemaskine  ;)