Forum > Høns
Plukning af dværgkochin
Annette S.:
Jeg overvejer at plukke mine dværgkochin i "måsen" for at forbedre chancerne for, at æggene bliver befrugtet. Jeg er bestemt ikke meget for det, men jeg har altså ikke mulighed for at have 10 par gående ej heller for at befrugte kunstigt, sådan som Bjarne har omtalt i en tidligere tråd, og nu er det engang den race, jeg er faldet for...
Men hvor "meget" skal de plukkes?? Kunne jeg nøjes med at klippe fjerene i stedet og i givet fald hvordan???
Hjælp mig hønsevenner med nogle gode råd - jeg vil rigtig gerne have et noget bedre udrugningsresultat end den ene hanekylling, det er lykkedes mig at få ruget ud på 3 år og min lille flok trænger kraftigt til fornyelse :-\ Og gi' op ...... det vil altså passe mig rigtig dårligt 8)
ina.....:
Hmm hvis du klipper hønsepigen i måsen, så stikker hun, og det er ikke sikkert hanefar lige hopper på den, hvis du vil have hende korthåret, så må du plukke, eller klippe ultrakort ::)
mogens præst:
Du kan rolig plukke dem bag til. Har selv new hampshire og plukkede dem for en måned siden. Det foregik uden skrig og skrål. Men husk hanen i samme ombæring. Der skal gå ca 14 dage efter plukning inden du begynder at tage rugeæg fra. Ps har også forsøgt at klippe men det er meget mere bøvlet, da man er så bange for at klippe dem i skindet
Annette S.:
Nu har jeg så plukket hønsene og hanen - der er godt nok ikke noget at sige til, at det er svært at "ramme plet" :-\ Heldigvis gik det stille og fredeligt - gad vide om hønsene ikke har så mange nerver i huden - jeg fornemmede, at det eneste der irriterede dem var, at de blev holdt fast.
@ Ina
;D
@ Mogens
Hvorfor skal jeg vente 14 dage med at tage æg fra???
Tommy Andersen:
Hej Annette
Hvis du vil have hjælp kommer jeg gerne forbi og vise det for dig.
Jeg er sommetider i køge alligevel.
Tommy
Navigering
[0] Emneindeks
[#] Næste side