Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvilket gulv i hønsehuset?  (Læst 13481 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Henrik Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #15 Dato: 28 April , 2012, 22:29 »
Husk at i det savsmuld du har fra fra din kædesav er der en hel del olie i. Tog du en håndfuld og smed det i noget vand ville du nok blive overasket over hvor meget det egentlig er. Jeg har idag lavet kanter på min sø af 6 cm tykke planker skåret ud af stammer med en kædesav, og blev temlig overrasket over at se hvor meget olie der egentlig lå i vandet når de blev sat :0(.
2,1 Canada gæs, 5,7 Grå / vildgæs, 1,1 Bramgæs, 1,1 Snegæs, 1,1 Blå Snegæs, 1,1 Rouen Ænder.

Offline pilegaarden

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7 786
  • Erik
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #16 Dato: 28 April , 2012, 23:31 »
Men det er vel bio-olie du bruger til kædesaven??
Mvh
Erik Andersen

Offline Henrik Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #17 Dato: 29 April , 2012, 11:59 »
Må erkende at jeg bruger alm kædesavsolie, jeg syns prisen på Bio olie er nonsens, især når du holder det op mod at det smør ikke nær så godt, og det koster i sværd og kæder, det ER prøvet.

Jeg faldt tilbage på den traditionelle olie, også fordi jeg igennem en del år har haft 2 store tromler med traditionel kædesavs olie, og det nægter jeg at smide ud. På trods af at alt jo skal være grønt, og jeg sikkert er en meget skidt menneske ved at træffe det valg :).

Nu vi er ved vandet gik jeg rundt med tørt langt græs, det er yderst effektivt til at rense vand for evt olie.
2,1 Canada gæs, 5,7 Grå / vildgæs, 1,1 Bramgæs, 1,1 Snegæs, 1,1 Blå Snegæs, 1,1 Rouen Ænder.

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #18 Dato: 30 April , 2012, 18:07 »
Jeg har også overvejet at bruge savsmuld fra kædesaven, eller spåner (også fra kædesaven) men ville i den forbindelse bare bruge solsikkeolie eller hvilken som helst madolie, der er billigst i Netto.

Mvh
Jens Madsen

Offline Henrik Jacobsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 6
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #19 Dato: 01 Maj , 2012, 18:49 »
Savsmulden fra kædesaven er super, jeg har skåret lang årene ind igennem stammen, det giver nogle lange gode spånner, og ællingerne ligger super godt i det, det er første gang jeg har prøvet at bruge den slags, men bestemt ikke sidste gang.

Og det lyder fornuftigt Jens med madolien der, jeg har bare ikke gjort mig den ulejlighed denne gang, men vil jeg da gøre til næste år.

2,1 Canada gæs, 5,7 Grå / vildgæs, 1,1 Bramgæs, 1,1 Snegæs, 1,1 Blå Snegæs, 1,1 Rouen Ænder.

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #20 Dato: 01 Maj , 2012, 19:33 »
Du kan også file kæden så den trækker spåner den anden vej (på tværs af årene).

Jeg ved ikke hvor meget kædeolie der kommer i smulret, men jeg ville ikke bruge det til høns, eller rygning for den sags skyld uden bio olie.
Da jeg tog motorsavscetifikat fik vi af vide, at når man kom på skadestuen efter en savulykke, gik de helt rundt på skjoldet, hvis man havde brugt mineralsk olie - Meeeen det passer ikke, man bliver syet og sendt hjem ;D.

Mvh
Jens Madsen

Offline Sandersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #21 Dato: 01 Maj , 2012, 20:16 »
Det er nogle gode svar i kommer med ang. spåner fra kædesav, men det er altså lidt "off-topic"..

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #22 Dato: 01 Maj , 2012, 22:33 »
Sorry hvis det er off-topic men mente det var lige så relevant, som at lavesin egen foderblanding, hønseguf mm.

Mvh
Jens Madsen

Offline Marianne Vedel

  • Hønemor
  • Administrator
  • Indlæg: 15 304
  • metacamkills.com
    • maran.dk
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #23 Dato: 02 Maj , 2012, 16:59 »
Mon ikke Alexander mener "off topic" i forhold til trådens overskrift?
Men Alexander du vil opleve at tråde tit ryger en smule "off topic" her på forum. :D
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Jens Madsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 61
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #24 Dato: 02 Maj , 2012, 17:55 »
Så må vi hellere go topic igen :D - jeg står i samme situation, og har besluttet plastikmaling og derefter sand.

Undskyld jeg røg off-topic :o.

Mvh
Jens Madsen

Offline Sandersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 4
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #25 Dato: 02 Maj , 2012, 19:59 »
Det er bare i orden. :) Jeg besluttede mig for at lave en sokkel af diverse cement blokke, mursten, fliser mm. som er gravet godt ned. -så rotter ikke kan gnave sig ind. Og så isolere jeg med flamingo. Og så kommer der træplader over, og derefter laminat.

Jeg bor på landet ved siden af et landbrug som har en masse halm. Vil det ikke være godt at bruge? Eller er det bedst med spåner?

Offline jes.l.h

  • Global Moderator
  • Indlæg: 2 026
Sv: Hvilket gulv i hønsehuset?
« Svar #26 Dato: 02 Maj , 2012, 21:35 »
halm er udemærket og bruge som bundstrøelse. Selv bruger jeg sand da det er nemt og rive klatterne væk fra.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk