Forum > Høns

Vaske høns

<< < (2/2)

Nielsen:
Normalt ville jeg heller ikke gøre det, medmindre det var for udstilling. Men hun var bare så beskidt, og hendes top var faldet helt ned så man kunne se hovedbunden.

Det synes jeg ikke hun var tjent med, derfor vasken  ;)

Og hjulpet har det da, for toppen har skam rejst sig igen nu.

Mimi Trædmark:
Jeg har vasket en del høns efterhånden. Første gang fordi de havde fået tynd mave af æglægningsfoderet,var klistret i måsen, det var vinter og koldt for den bare rumpe. Efter vasken blev dun igen rene og kunne varme rumpen. Ellers vasker jeg bare inden udstilling og de nyder det. En tur i badekarret med lunkent vand, jeg bruger menneskeshampoo, engangsvaskeklude og en rolig hånd. Jeg sørger for at alt er klart inden dyret hentes til badning og når de først har dyppet sig i det dejlige vand slapper de af. Hovedet vasker jeg dog ikke med sæbe af hensyn til øjnene men dypper vaskekluden i rent vand som jeg tørrer omkring hovedet med. Så bliver de viklet ind i et stort håndklæde og sat til tørre i fyrrummet, sæt aldrig et vådt dyr ud i kulden for det kan de ikke tåle. Efter et par timer fjerner jeg håndklædet og de står og tørrer færdigt i fyrrummet til dagen efter.
Hvis du har brug for tips til toppen (det har mine jo ikke) kan det være andre med silkehøns har erfaringer her.

Nielsen:

--- Citat fra: Mimi Trædmark efter 08 Februar , 2008, 01:11 ---
Hvis du har brug for tips til toppen (det har mine jo ikke) kan det være andre med silkehøns har erfaringer her.

--- Afslutning på citat ---

Ja det var det jeg håbede på  ;)

Navigering

[0] Emneindeks

[*] Forrige side

Skift til fuld version