Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bunddække i hønsehus??  (Læst 7637 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Anne-Dorthe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 12
Bunddække i hønsehus??
« Dato: 01 April , 2013, 11:31 »
Jeg er nybegynder indenfor hønsehold og denne vinter har været den første med høns i haven.
Min problematik er at jeg i sommers brugte dint sand i bunden af hønsehuset - det holdt sig fint tørt og nemt at si de mangle klatter fra min 1 gang om ugen, meeeen da vi så kom ind i det våde efterår ogden frysende vinter blev sandet vådt, tungt og umuligt at si, så der istedet var store "pølleplader" istedet for enlige klatter. I vinters fjernede jeg så al bunddække fordi det andet var lidt klamt. Hvad kan I erfarne anbefale af bunddække til efterår/vinter?

Hønsehuset er isoleret, men der bliver meget koldt om vinteren og hønsene render ud og ind i al slags vejr, så der trækkes også meget fugt med ind. Hønsehuset beboes af 7 høns på ca 4 kvm.

På forhånd tak
0.1 fede orpingtoner (legbar-farvet)
0.1 hidsige høns af blandet race
0.1 enorme australorps (blå)
0.5 tiggende farverolles (laksefarvet)
1.0 welsh corgi cardigan (Frygtløs)
1.0 dejlig rødskægget mand

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Bunddække i hønsehus??
« Svar #1 Dato: 01 April , 2013, 11:49 »
Det er rigtigt at sand er fantastisk til at have i hønsehuset, og måske du i vinterhalvåret kunne have spåner el.l ovenpå, så der kan suges noget af det fugtige...
Hvis dit hus er godt isoleret, kan det jo være kondensvand der giver fugten i bunden, jeg har ikke før hørt at tørt sand bliver så vådt,,,
Her er dog nogen der bruger sand, så lad os håbe der kommer nogen på banen der har styr på det.
Jeg har mine høns på spåner sommer og vinter, og det fungerer..