Forum > Høns

efterlyser billeder af lysning

<< < (2/4) > >>

Susanne Ebbe:

--- Citat fra: Nielsen efter 01 Februar , 2008, 20:39 ---Jeg kommer nok til og finde noget der giver et kraftigere lys, for så meget kunne jeg ikke se i dem. Men noget var der nu...

--- Afslutning på citat ---

Jeg har lavet en simpel æggelyser. En sparepære som lyskilde. Den bliver ikke så varm i den lille æske.

Nielsen:
Sådan en kommer jeg til og få lavet snart.

Annette S.:
Da jeg forsøgte mig med at ruge kyllinger ud sidste år, brugte jeg sådan en lille fiks lampeting med diodelys. Jeg havde købt den hos boghandleren for en 50'er. Det skarpe lys lyste fint igennem de lysebrune æg - mit problem var, at jeg ikke rigtig vidste, hvad jeg skulle kigge efter  :-\ Men mon ikke man kan bruge andre lyskilder med diode??? Det er jo et ret koncentreret lys, sådan én giver....

ina.....:
et toiletrullerør og en lommelygte hvis det er til alm, store æg, ellers kan der klippes en slids i den ene ende og så lidt tape så den bliver lidt mindre til silkeæg og andre.
Det er nok den billigste metode, men jeg har givet under 200 kr. med pære for mine æglyser hos America, og jeg har haft den lampe i 4 år nu, og det er altså nemt.... og så skal man bare lære at se hvad man skal se... ::)

Maiken Brændmose Jensen:
Jeg ved ikke om det her kan bruges..

www.homestead.com/shilala/candling.html

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

[*] Forrige side

Skift til fuld version