Forum > Høns

efterlyser billeder af lysning

(1/4) > >>

Nielsen:
Jeg har i dag lyst de æg min ene silke har ligget på i 7-8 dages tid nu.

Men da jeg ikke har prøvet det før kunne jeg godt bruge nogle rigtige billeder, som viser hvordan de ser ud på 7 dag og 14 dag.

Det ene ku man se nogle blodårer og noget småt som bevægede sig, et var helt klart, og 3 var meget mørke i det meste af ægget.

Kommer der bare en lille kylling ud bliver jeg glad  :D

ina.....:
Det lyder ikke som om dine æg har ligget lige længe under hønen, de æg der er næsten udfyldt er nok de der er kommet længst, mens det der er blodåre i ikke har ligget så længe, det vil muligvis betyde at den sidste kylling ikke kommer, for den når ikke at blive færdig før hønemor vil forlade reden med de der er klækket.
DEt æg der er helt klart er ubefrugtet.

prøv at se rugeskemaet her...

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=tpmod;dl=item5

Nielsen:
Tjoh det har de skam, dog kom det ene under 6 timer senere end resten.....men det burde vel ikke ha betydning når ikke det er mere ?

Kan det være noget som hedder "svagt foster" ?

Susanne Ebbe:
Efter en uges rugning skal ægget ved lysning se ca. sådan ud som på billedet. Kraftige blodårer der strækker sig rundt på blommen. Ved mørkskallede æg kan det være svært at se. Og nogle gange bedre at vente med lysning til 9.-10. dagen.

Det anbefales at fjerne klare, ubefrugtede æg, svagt befrugtede og de æg med en blodring i (dødt foster)

Nielsen:
Jeg kommer nok til og finde noget der giver et kraftigere lys, for så meget kunne jeg ikke se i dem. Men noget var der nu...

Navigering

[0] Emneindeks

[#] Næste side

Skift til fuld version