Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er denne indretning fin nok?  (Læst 2479 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Angel85

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 95
Er denne indretning fin nok?
« Dato: 08 Juni , 2012, 11:42 »
Jeg har sat manden min igang med at bygge nyt hønsehus - det gamle er blevet for lille   ::)

Huset bliver 2,40 x 4,80 cm i alt 11,52 m2.

Jeg har planer om vedhæftede indretning:
De brune stænger er siddepinde. De lysegule kasser er 5 sammenhængende reddekasser. De runde røde er mad/vand. Den orange er et kyllingehus jeg har planer om at integrere i hønsehuset (plan følger muligvis) med varmelampe (pink rund).

 - hvad synes I?  :D

Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline karoline

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 447
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #1 Dato: 08 Juni , 2012, 11:56 »
Jeg synes det ser fint ud.

Hvor mange høns skal det være til??

Karoline
Stor Wyandot, stor Orpington, Australorp, stor maran, blandingshøner, brahma, Jersey kæmper i en blandet flok til hygge og æg (1,27).
3,7 MEDK (sort sølvbrystet) til udstilling.
2,8 Sort dværg kochin (1,3 glat og 1,5 krøllet) Min store datters, til udstilling
0,0,6 hvid, silkefjeret chabo
0,3 dejlige døtre (8, 12 og 15 år)
Medlem af: Sydhavsøernes fjerkræklub, maranklub, Kochinklubben, kamphønseklubben, DFfR

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #2 Dato: 08 Juni , 2012, 11:59 »
sidde pinde ove din kyllinge kasse er måske ikk smart af hensyn til klatter.
tænk evt fodderopbevaring i huset oss.

dejligt at se nogen bygger stort med plads til de små , oss på en regnvejrsdag, hvor mange høns vil du ha der, 15-20 store??

Offline Angel85

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 95
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #3 Dato: 08 Juni , 2012, 12:20 »
Jeg har pt. 1.4 store barneveldere, men har 15 kyllinger på 6 uger hvor forhåbentlig omkring halvdelen er høner og det er hvad der skal gå der til at starte med. Nok lidt flere med tiden - hvor mange vil I mene der er plads til?

Kyllingehuset bliver 2,4 x 1 mtr. og mht. klatter så skal jeg lige finde ud af om jeg vil lade stængerne slutte før kyllingehuset, eller om jeg (som jeg nok gør) laver en fast plade på det stykke.

Jeg har lavet en (synes jeg selv) virkelig god løsning mht. kyllingehus, men skitsen ligger på en anden computer så den må I få at se senere.
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #4 Dato: 08 Juni , 2012, 12:27 »
Det ser da gennemtænkt ud, og der mangler jo ikke noget, og der er god plads, hvad mere kan man ønske sig...
Kun kan jeg sige at man altid skal tænke lidt større end først planlagt, høns griber om sig  /o
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Angel85

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 95
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #5 Dato: 08 Juni , 2012, 12:40 »
Hehe.. jeg tror ikke jeg kan få gemalen til at bygge større lige pt. MEN! Det gamle hus vil være det perfekte hjem for en lillebitte stamme hvide dværgkochiner...! Engang. ;)

Forresten, mht. foder, strøelse osv. så opbevarer vi det i vores murede garage/værksted og det vil jeg bare fortsætte med :)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #6 Dato: 08 Juni , 2012, 12:42 »
måske du skulle lave 3 etager i kyllingehuset, man ved aldrig en trist høne eller haner der ikk kan enes, så er det rart at vær klar, ikk som de fleste af os andre der altid er lidt bagefter

Offline Angel85

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 95
Sv: Er denne indretning fin nok?
« Svar #7 Dato: 08 Juni , 2012, 12:50 »
Altså at lave sådan et par 'småbure' i forbindelse med kyllingehuset som man kan sætte en enkelt høne i?

Det er en god idé - men jeg kommer kun til at bruge kyllingehuset nogle måneder om året og så kan jeg jo bruge det til det andet resten af tiden. Jeg har også et gammelt kaninbur jeg ville kunne bruge hvis det spidser til. :)
Venlig hilsen Nadia

1,7 Barneveldere (stor sort dobbeltsømmet)
0,1 Hvid Wyandot
0,3 Gul/sorte Sussex