Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp  (Læst 35447 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Frk. Høne

  • Gæst
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #30 Dato: 24 April , 2008, 07:20 »
Godmorgen Ina -

Tillykke med de kære små. Ja for det kan man da vidst godt kalde dem. Det er noget af et stort stykke arbejde du har fået for hånden. Men kan jo læse at du er på rette vej. Hang in there.  :) Det bliver spændende at høre hvordan det går med dem.
Held og lykke med det hele.

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #31 Dato: 06 Maj , 2008, 09:25 »
Nå ! Helen får vi snart en opdatering om de små, er de snart blevet så frække at du har fået dem på benene, og spiser dig ud af huset.  ;D
Et par nye billeder ville da også være dejligt.
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #32 Dato: 06 Maj , 2008, 11:55 »
Ja det kan jeg kun tilslutte mig  ;D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #33 Dato: 06 Maj , 2008, 22:51 »
Lua vejer 840 g og Ida 427 g i dag. Ida er begyndt at spise lidt most fastføde óg får flaske bagefter. Jeg kan sove 4-5 timer i træk om natten nu. De sidder begge op og er begyndt at lege med hinanden, og bare at se det, er nok til at det har været det hele værd, uanset hvordan det ender.
Ida har et hul et sted i svælget til næsen, men jeg kan ikke finde det, men der kommer stadig af og til mælk ud af hendes ene næsebor, og når hun spiser får hun en nysetur og der kommer lidt ud af næsen. Jeg beder til at det kan repareres.  :'(

Her er lidt nye billeder af de 2 små damer

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #34 Dato: 06 Maj , 2008, 23:00 »

Det sidste billede må være af en Grand Petit og en Petit Petit <.

Da jeg var barn fik min gravhund hvalpe. Den første som kom ud hed 'Lilledame' og hun var meget mindre end de andre, (men blev dog en fin stor gravhund alligevel).

Når vi undrede os over at hun var så lille, sagde min far altid at det var fordi hun havde ligget yderst og fået træk ;)



Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #35 Dato: 18 Maj , 2008, 22:41 »
Nu er de små 5 uger og piler rundt i hele huset. Lua den store tykke mummitrold har fået en pænere facon, nu hun motionere. Den lille Ida er begyndt at spise små hvalpepiller, der er ganske let opblødt i vand. Det går rigtig godt, og hun vejer nu knap 600 g, og er et lille livstykke.
I går var de begge med i fjerkrækolonien, hvor vi afholdt vores første griffontræf i det jyske, hunde glam, og hanegal i en skøn samhørighed :)



Her ses min hundetræner Heidi Solvang demonstrere tricks, mens Nina har den sovende Ida i armen.



Her leger Ida med sin storebror Carter



Her ses Tove Strange, der udøver dogdancing med sine 2 petiter, mine var meget interesseret i Tove :)

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #36 Dato: 19 Maj , 2008, 07:32 »
Hej Helen
Det er da hele arbejdet værd, kan jeg se, hvor er de søde de små, jeg tror at nu kan det kun gå fremad for lille Ida, hun er jo født hos en der virkelig har hjulpet hende  <M <I
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #37 Dato: 19 Maj , 2008, 07:37 »
Åh hvor er det dejlige billeder!

Godt klaret, Helen! :-*
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #38 Dato: 19 Maj , 2008, 11:16 »
Det er jo en fornøjelse med sådanne billeder på en regnvejrsdag, og nu kom regnen til Karises omegn, og så kan jeg glæde mig over at de små hunde er godt i vej.  <M
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #39 Dato: 19 Maj , 2008, 21:17 »
Sikke dog en dejlig flok  :) Hende den lille Ida ser godt nok fræk ud, når hun sådan udfordrer "storebror"  ;D
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #40 Dato: 20 Maj , 2008, 09:42 »
Hun er en lille fræk sag :)
På torsdag skal vi omkring dyrlægen og vaccinere Lua og Ida mod parvo, samtidig skal Ida vurderes og undersøges ordentligt. Nu burde hun være så stor at vi kan se ned i svælget på hende.

Jeg er godt nok nervøs, for ved jo godt det kan ende med at hun skal sove ind, hvis det ikke kan repareres :(

Der er flere fotos fra vores griffontræf her http://www.123hjemmeside.dk/Griffon/1662714

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #41 Dato: 20 Maj , 2008, 10:42 »
Jeg krydser alt, hvad krydses kan  <.
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Jette Jensen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 660
  • Grib dagen, timen, minuttet
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #42 Dato: 20 Maj , 2008, 11:01 »
Sove ind? Jamen kan hun ikke tage føde til sig?

Når hun har klaret den indtil nu, må hun da også kunne få et voksenhundeliv, men selvfølgelig ikke bruges i avl. Det er ikke fordi jeg har forstand på det, men det er i hvert fald den følelse jeg har efter at have fulgt tråden.
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!

Offline Helen Ørndorf

  • Administrator
  • Indlæg: 1 643
  • Sej gammel høne
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #43 Dato: 20 Maj , 2008, 11:24 »
Jo Jette det kan hun, men hun kan ikke drikke uden problemer, og kan hullet ikke lokaliseres og lukkes, så vil hun ende med at drukne ved fejlsynkning en dag.. og det skal hun altså ikke.. nej avl skal hun aldrig bruges til, hun skal steriliseres

Offline ina.....

  • Bruger
  • Indlæg: 5 862
  • Konen med de ternede sutsko
Sv: Hundehvalp opflaskes.. Ina kig og hjælp
« Svar #44 Dato: 20 Maj , 2008, 13:45 »
Uha Helen så venter vi spændt med krydsede fingre og tæer på at det går godt hos dyrlægen.
Jeg kender godt følelsen af at have arbejdet hårdt for en lille hund, der alligevel ikke kunne på længere sigt, så jeg føler med dig, men jeg har også en del af de gode historier, så keep up the spirit  ;D
Venlig Hilsen INA


En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn