Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sendte æg - Rasende!!  (Læst 15898 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lisbeth Kristine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 812
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #15 Dato: 10 ſeptember , 2008, 08:50 »
Nu er der nok nogen der vil kalde mig en strigle...er da sket før. ;) Men jeg havde godt nok nægtet at sende flere æg til den mand. Han må da lige sparke hjernecellerne i gang og tænke lidt over at der altså er pænt langt fra nordjylland til bornholm. Det er da klart at risikoen er der når man vælger at bo helt derovre.
Det er helt sikkert ikke din skyld.

Jeg sælger selv æg og jeg ligger stor vægt på at forklare de 3 måder der er at sende på. Brev (50 kr) ødelagte æg! pakke 70 kr færre ødelagte æg og forsigtigpakke(173kr) lidt færre ødelagte æg...men risikoen er der stadig. Og så siger jeg altid at de skal lade æggene stå i 24 timer.

Ih hvor jeg helt bliver gal på dine vegne....men op på hesten igen og skid på ham bornholmeren.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #16 Dato: 10 ſeptember , 2008, 09:02 »
Jeg er ved at ha dampet af, men jeg var godt nok oppe at køre ovenpå hans "trusler".

Jeg gør normalt altid meget ud af, at give folk alle de gode råd jeg kan, både når jeg sælger rugeæg og kyllinger. Mange kommer også igen og køber kyllinger og/eller rugeæg.

Havde jeg set, hvor mange der giver mig ret, inden jeg tilbød at sende nye æg. Ja så havde jeg helt sikkert heller ikke tilbudt det.

Men han har svaret, at han gerne vil have nogle nye. Og jeg står normalt ved mit ord, så han får 20 nye, når jeg har modtaget penge til portoen.

Og så vil jeg glemme alt om, at der findes så ubehagelige personer. <B

Godt han er helt ovre på Bornholm  ;) og ikke er min nabo <T
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline jesper

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 317
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #17 Dato: 10 ſeptember , 2008, 09:03 »
GODT SAGT !!  <B sussexmor
jesper
en hønsehunds kryds

Offline Hanne Lottrup

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 338
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #18 Dato: 10 ſeptember , 2008, 10:24 »
Måske skulle du give ham et link her til, så kan han læse div tråde om hvor dårligt æggene bliver af at blive sendt rundt i DK, med Post Danmark! - vi har jo et tydeligt bevis i Inas æg, med den smadrede luftblære!

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #19 Dato: 10 ſeptember , 2008, 10:28 »
Jeg har sendt ham et link. Og det er som om, tonen er blevet lidt mere venlig i hans seneste mail:


Sikkert nok, har læst om det på fjærkræforum så ved godt det kan forekomme, bruger rugemaskine hvis ikke jeg har skruk høne som så klare dette bedre.
 
Du må meget gerne sende æg
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Thomas Poulsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 304
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #20 Dato: 10 ſeptember , 2008, 10:46 »
Kan ikke forstå at så mange har dårlige erfaringer med postdanmark, jeg har modtaget æg hver år siden 2005, både fra ind og udland og aldrig haft et æg der har været itu! Indpakningen er også 100% iorden med alt hvad der hører til og betaler også den dyrer porto! måske folk fejler i indpakningen når de sender? hvad bruger i af indpakning?

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #21 Dato: 10 ſeptember , 2008, 11:11 »
Thomas, lad os fortsætte pakkedebatten i denne tråd:
http://fjerkrae.dk/prod/index.php/topic,1297.0.html
Hilsen Susanne

Offline Sigurd

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 71
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #22 Dato: 10 ſeptember , 2008, 11:27 »
Kære alle,

Jeg har forsøgt at skrive et indlæg som indeholder alle de forskellige grunde til hvorfor denne tråd burde slettes, det blev meget langt så her kommer det kort og præcist.


fordi det ikke vedkommer forum hvordan en handel er gået imellem 2 parter.

fordi han er tydeligtvis er fjerkræ interesseret og skal være velkommen når han bliver medlem, ikke se en tråd som omtaler ham som Bornholmeren.

fordi han ikke har mulighed for at forsvare sig selv.

Jeg har gjort det til et indlæg da jeg føler det noget folk skal huske når de "poster".

MVH
Sigurd
« Senest Redigeret: 10 ſeptember , 2008, 11:31 Fra Sigurd aka. Creve »
En kone, En søn og en R.ø.v.fuld høns

Offline Lars Erik Bobsin

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 866
  • Rigtige høns er Brahma
    • Brahma i Ballerup
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #23 Dato: 10 ſeptember , 2008, 14:01 »
Når jeg sender rugeæg pakker jeg hver enkelt æg ind i bobleplast og derefter ned i en kasse med høvlspåner på en måde så æggene ikke rammer hinanden. Jeg har ikke fået respons om knækkede æg, eller på anden måde problemer, hverken fra indland som udland.

Befrugtning eller fejlrugning, skruk eller maskine, er jeg ikke herre over, hos mig bliver en sending æg IKKE refunderet med en ny. Take it or leave it.

Offline Mette Nygaard

  • Hønsegufs-expert :)
  • Global Moderator
  • Indlæg: 1 235
  • Jeg samler ikke snegle, det har jeg ænder til :)
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #24 Dato: 13 ſeptember , 2008, 12:49 »
Hej Søs,
vil bare tilslutte mig opbakningen  :-*

Og så gik der lige en tælleprås op for mig:
Sidste år måtte jeg også ud at køre efter rugeæg. Jeg havde spurgt manden om ikke bare vi kunne sende dem med posten, men det ville han simpelthen ikke - selv om jeg udemærket kendte og vedkendte mig risikoen.
Nu kan jeg se hvorfor  ::)  (han har selv modtaget for mange 'dårlige' æg og/eller fået tæsk à la Søs for at sende dårlige æg selv)

Så - hvis folk gerne vil have tilsendt rugeæg med posten, må man forklare risikoen - og lade beslutningen være op til køber.

Og så lige en god historie:
For et par år siden sendte jeg en stor portion andeæg til nordjylland. Der kom ikke ret mange ællinger ud af dem :( Jeg dengang uvidende beklagede dybt til køber.... der meget sødt skrev tilbage, at det da overhovedet ikke var min skyld! Han var bare glad for de æller, der VAR kommet ud af det :D
Så der findes heldigvis også rare mennesker derude ;)
Bå-båååårk!!! (hønsegufs-kald)

1.11 lyse sussex(-lignende)
0.1 Lille My (3farvet dværg-sussex) samt 4 døtre heraf
0.1 Prinsesse (orpington) i hønsehimlen :'( - og en ny i bestilling ;)
2.11 Moskusænder - anført af Rasmus Rapand
0.3 tossede får
1.1 tåbelige gårdkatte: TossePer og Prinsesse Misse
1 tårnfalkekasse :)

StaldTobo

  • Gæst
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #25 Dato: 13 ſeptember , 2008, 14:42 »
Kære alle,

Jeg har forsøgt at skrive et indlæg som indeholder alle de forskellige grunde til hvorfor denne tråd burde slettes, det blev meget langt så her kommer det kort og præcist.


fordi det ikke vedkommer forum hvordan en handel er gået imellem 2 parter.

fordi han er tydeligtvis er fjerkræ interesseret og skal være velkommen når han bliver medlem, ikke se en tråd som omtaler ham som Bornholmeren.

fordi han ikke har mulighed for at forsvare sig selv.

Jeg har gjort det til et indlæg da jeg føler det noget folk skal huske når de "poster".

MVH
Sigurd


Kan da ikke se hvorfor man skal slette et indlæg,der overhovedet ikke indeholder nogle navne eller adresser?
Der bor mange på bornholm der har høns,er jeg sikker på  ;)

Offline Søs, Tisted

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 727
  • Søs, Tisted
    • Tisted
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #26 Dato: 13 ſeptember , 2008, 15:40 »
Tak for det. <E

Jeg har netop været meget omhyggelig med ikke at skrive, hverken navn eller adresse.

Afslutningen på historien er blevet, at han takkede ja til 20 nye æg, hvor han blot skulle overføre portoen (70kr) til min konto, da jeg ikke vil ikke sende æggene, før portoen var sat ind på min konto.

Da jeg skrev til ham igår, at jeg stadig ikke kunne se pengene på min konto, ja så havde han alligevel ikke tid til at ruge æg ud lige nu. <A

Så nu er de puttet i min egen rugemaskine. ;D
Søs, Tisted, 9510 Arden

Stor hvid/sort brahma, stor gul silke, stor lys sussex,  1,1 moskus ænder, 1,2 cocker spaniel, 1,2 maine coon, skotsk højlandskvæg, diverse alle mulige andre dyr

Offline Patricia

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 426
  • Mit første Klubmesterskab
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #27 Dato: 13 ſeptember , 2008, 18:24 »
Ih guder  >:( >:(
Hønsehilsner
Patricia

4,5 stor lys Sussex, 2,10 lys dv. Sussex, 2,10 gul dv. Sussex, 7 grå Landgæs, 2 Svanegæs 1,0 Dansk/svensk gårdhund, 0,1 Jack Russell terrier
www.racefjerkrae.dk
www.naestved-fjerkraeklub.dk
www.sussex.dk
www.Sydvestsjaellands-fjerkraeklub.dk

Offline Berit

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 537
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #28 Dato: 13 ſeptember , 2008, 19:55 »
Ja det er da utroligt, så er han da også selv om det  :(
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Susanne Ebbe

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 782
Sv: Sendte æg - Rasende!!
« Svar #29 Dato: 13 ſeptember , 2008, 20:32 »
Ja, eller også er hans første reaktion blot et udtryk for enorm skuffelse. Han havde måske ikke tænkt at det kunne glippe i posten.

Nu har han så tænkt sig om. Tja??.??

Jeg ved det ikke, men det har i hvertfald givet mig stof til eftertanke og til den kommende sæson..
« Senest Redigeret: 13 ſeptember , 2008, 20:33 Fra Susanne Hansen »
Hilsen Susanne