Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bumblefoot  (Læst 3016 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline matrix_xl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Bumblefoot
« Dato: 26 April , 2016, 20:01 »
Hej
Har fundet et link før ang bumblefoot, og set en video af hvordan man kan afhjælpe det, for godt 2 mdr siden hjalp vi vores påfugl kok, skal siges vi er ass begge så sår pleje osv er dagligdags, og video viste grundigt, og for os tænkte vi det skal prøves da opringning til vores lokale dyrelæge kun snakkede aflivning :-( som sagt så gjort, men efter vore operation kunne vi se vi slet ikke var dybt nok, og ikke fik den store klump ud som vist på video, og dagen efter fik vi det så dårligt med det vi havde gjort, så fik fat i et nummer til en dyrelæge der bla behandler fugle i Odense zoo, men hvad vi troede skulle blive en opringning om hjælp og vi ville komme forbi, blev til hvad fanden vi bildte os ind, og vi burde meldes til politi :o så min kone blev så paf, og virkelig ked af det, jeg blev sådan jeg ville ringe og sige hvis han mente vi skulle andmeldes så skulle han bestemt gøre det :-\ nå summa sumarum efter skift af forbinding 2 gange og til sidst af med forbinding, så fik kokken det super igen, den haltede ikke mere så skønt /o men ak og ve nu halter han igen, og er sikker på det er det samme igen :'( og med det vi gik igennem skal vi aldrig selv forsøge igen, så er der nogen her der kan eller keder et sted, skal ikke til den dyrelæge der, og ville være ked af vores eneste mulighed igen ville være aflivning HJÆLP :'(

Offline Helle K.

  • Administrator
  • Indlæg: 6 112
Sv: Bumblefoot
« Svar #1 Dato: 26 April , 2016, 20:42 »
Jeg må indrømme, at jeg heller ikke bryder mig om at folk kaster sig ud i den omfattende operation, som bliver vist på videoen. Der skal en kyndig hånd, rigtigt kirurgisk udstyr, smertebehandling samt antibiotika til.

Jeg ved ikke, hvor langt I er villige til at køre, men Abild i Brabrand udfører disse operationer med stor succes

http://ny.abilddyreklinik.dk/
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline matrix_xl

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 7
Sv: Bumblefoot
« Svar #2 Dato: 26 April , 2016, 20:52 »
Vi er helt med på det var for meget til vi selv skal gøre det, også derfor vi nok ikke fik det hele med, retfærdigvis skal siges alt var steril div emla til bedøvelse, væske med antibiotika i de rigtige forbindinger osv  ;D men nej aldrig igen, vi køre gerne efter det da vi ønsker at beholde ham tak for svaret