Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Dorking  (Læst 100925 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #105 Dato: 03 Februar , 2010, 18:50 »
Så er vi fem!

Vi har jo kun en kontakt indtilvidere, så vi håbe alt falder i hak ;D

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #106 Dato: 03 Februar , 2010, 20:19 »
Nå Thomas..du må jo ha en bedre overtagelsesevne end mig..for south yeo farm er også en jeg har kontaktet.. :-\
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #107 Dato: 03 Februar , 2010, 20:25 »
;)
Han er i gang med og regne på hvad transport mv. vil koste. Har mailet med ham 5 gange nu, så han er parat.

Prøver og få en bestilling på nogle få Dorkings og lidt flere Maraner til den 1. marts. Så kan vi også se at det hele virker efter planen indtil vi får flere æg.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

frida

  • Gæst
Sv: Dorking
« Svar #108 Dato: 03 Februar , 2010, 20:49 »
Hej. Jeg vil bare sige, at jeg synes den her tråd er så spændende, at jeg har bidt alle mine negle ned. Jeg synes bare det er Så godt et initiativ I alle er ved at tage. Jeg håber virkelig, at jeres store arbejde lykkedes for jer. Følger MEGET spændt med på sidelinien. Desværre er min matrikkel ikke så stor at jeg kan være behjælpelig med plads til denne race, der OGSÅ bare er fantastisk (at læse om).
Held og lykke med arbejdet.

Offline Rasmussen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 274
Sv: Dorking
« Svar #109 Dato: 03 Februar , 2010, 20:59 »
Flot,flot arbejde godt gået.Jeg håber det lykkes for jer.Det er jeg sikker på det gør /o

mvh Brahma Jesper
mvh Jesper

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #110 Dato: 03 Februar , 2010, 21:02 »
Tror godt jeg kan sige et stort tak til jer, fra os alle.

Ja, det bliver meget spændende og se hvordan det går.

Har heller ingen negle tilbage...

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline hanegalgak

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 851
Sv: Dorking
« Svar #111 Dato: 03 Februar , 2010, 21:39 »
Hov , dorking er jo også på min eksperiment liste  ;D     Og hvis rugeæg afkommet kommet op i den størrelse , med god og omsorgsfuld pleje - jaaee så kan den godt komme til at vippe min anden ide ( australorps  , var udstillings emnet her hos mig) klart af pinden !
Så hvis jeg må melde mig under fanerne vil jeg gerne deltage ...

kh    jan
Billeder ? Er det ikke noget børn maler ?

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #112 Dato: 03 Februar , 2010, 22:13 »
Spændende. Vi er snart en hel Dorking klub.
Vi er jo ikke blevet lovet så mange æg indtilvidere, men lad os se hvor mange det kan blive til. Vi skulle gerne finde en opdrætter mere, mindst!
Fra start var vi Thomas (jeg), Rixen og Katja. Derefter kommer Allan, Bettina30 og Hanegalgak.

Hvilket fint avlssamarbejde vi kan få startet op. Nu mangler vi bare æggene....

Jeg leder videre efter flere opdrættere.

Thomas
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Allan Jørgensen

  • Bruger
  • Indlæg: 350
Sv: Dorking
« Svar #113 Dato: 04 Februar , 2010, 00:23 »
Har lige været inde på denne svenske (Alternetiv.nu) hjemmeside der skriver de om grønne æg, men så vit jeg ved skal dorking lægge hvide æg.
De klager også over størelsen på fuglene.
Med venlig hilsen Allan

Høns for sjov er en alvorlig sag
Nuværende høns på matriklen alle i stor model:  2.12 La Bresse, 1.5 Dorking i sølv 1.2 Rustrød Welsumer,1.2, 0.3 Maran i div. farver

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #114 Dato: 04 Februar , 2010, 08:19 »
Allan..jeg har også set nogle der opdrætter Dorking der lægger grønne æg..det er lidt interessant, men tror vi skal holde os til de hvide æg lige nu..

Jeg har fået svar fra en opdrætter, som bare skriver at de første æg lige er kommet i rugemaskine og der går ca. 3 uger inden de begynder at sælge æg..men ikke rigtig noget om, om han vil sende nogle til danmark..men jeg regner med at skrive nogle gange det næste stykke tid..så glemmer han os da ikke så let..
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Psycho

  • Moderator
  • Indlæg: 629
  • Dorking Høne f. 2010
Sv: Dorking
« Svar #115 Dato: 04 Februar , 2010, 09:00 »
Det er godt Rikke. Bare hæng på :D
Med venlig hilsen Thomas Stjernaas

Har ingen høns nu, men ønsker at få fat i 1,4 Maran Sort Kobber
0,2 Blandingshund (Psycho & Schizo)

Offline Katja

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 365
  • med grøn ægge kullllller
Sv: Dorking
« Svar #116 Dato: 04 Februar , 2010, 09:09 »
jahuuuuuuuuuuu min søde mand fandt nogle sider i går på nettet fra Holland, og skrev til 3 opdrættere, den ene har så svarret at hun, Petra hedder hun, sælger rugeæg, med rozekam mon den er rosen kam?
men ikke om hun vil sende dem.
Min tanke er, at hvis hun sender dem til mine svigerforældre i Holland, så kan de tage dem med til DK, og hvis det lykkes så, kommer de nok her op 13 feb. så nu er lidt udsigter måske.
Katja Arkesteijn    
0,2 Vildtfarvede Araucana
1,0. Barnevelder
0,3 gråstribet dv. Maran   
0,2 industri økohøns
0,1 skånske blomster,
0,1 dv. wyandotter
0,2 løvehovede blanding kanin
0,1 islanske heste
0,1 børne pony
1 mand
1,1 barn

GKV

  • Gæst
Sv: Dorking
« Svar #117 Dato: 04 Februar , 2010, 09:57 »
Jeg har fulgt med i denne spændende tråd, dejligt projekt I er igang med. Noget tyder jo på, at racen mangler nogle opdrættere der vil gøre mere ved den.

Blå æg og rosenkam er ikke lige det jeg forestiller mig skulle være godt at få ind i opdrættet, hvis man vil bevare racen.

Efter min ringe mening, så går de der lægger blå æg så bare ind i den katagori der hedder blue layers og dem er der trods alt en del af.

Jeg glæder mig til at følge jer når æggene endelig kommer for det lyder som en rigtig god race. Fortsat held og lykke i jagten.

VH Gunni.

Offline Rixen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 1 695
Sv: Dorking
« Svar #118 Dato: 04 Februar , 2010, 10:04 »
Arh. Katja..Dorking må da ikke ha rosenkam..pas nu på ikke og købe katten i sækken ;)
vh. Rikke
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline Lene Lestat

  • Bruger
  • Indlæg: 10 581
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Dorking
« Svar #119 Dato: 04 Februar , 2010, 10:10 »
Jo Dorking findes skam også med rosenkam. Men er ikke anerkendt i DK. Så mon ikke det er bedst at få den enkeltkammede varitet op og køre i en fornuftig kvalitet først. Det kan blive et projekt nok i sig selv, men det er dog kun glædeligt hvis det kunne lykkes for jer og jeg glæder mig til at se Dorking på LU 2010.  ;D
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub