Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rovfugl-høne død  (Læst 10816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mommark

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 241
Rovfugl-høne død
« Dato: 14 December , 2011, 14:17 »
Moin
er bare super ked af det, Da jeg for lidt siden gik ned til mine høns lå en af dem død med en stor rovfugl ovenpå. Jeg kunne se, at den var blevet jaget rundt i hønsegården . Det var en af mine yndlingshøns Hilda, en stor rød Orpington. De andre høns sad alle inde i hønsehuset men var meget urolige.
Nu håber jeg da ikke, at de andre bliver bidt ihjel i de næste dage. Nu ved rovfuglen jo hvor der er mad.
Er det noget i har erfaring med?

Offline Jean Hansen (Lavbo)

  • Bruger
  • Indlæg: 3 017
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #1 Dato: 14 December , 2011, 14:18 »
Skynd dig at lægge noget over gården, evt. bare jordbærnet i starten. Det er mit råd :o
3 hunde, 10 katte, 3 kaniner, en masse duer, skildpadder, fisk og det løse :)
Mand og 3 børn

Offline Metmus

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 2 248
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #2 Dato: 14 December , 2011, 14:20 »
Det er ikke sikkert den kommer igen, men sandsynligt.. Selv herinde i byen har vi haft besøg af rovfugle.. Jeg tror også, at et fugleskræmsel vil virke!!
Mette

4 store wyandotter, 2 dværghøns, 1 grønlægger(der ikke lægger æg, øv!), 2 blandingshøns efter rød amerikaner. 1,2 brogede moskusænder og 1 ælling

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #3 Dato: 14 December , 2011, 16:24 »
Moin
er bare super ked af det, Da jeg for lidt siden gik ned til mine høns lå en af dem død med en stor rovfugl ovenpå. Jeg kunne se, at den var blevet jaget rundt i hønsegården . Det var en af mine yndlingshøns Hilda, en stor rød Orpington. De andre høns sad alle inde i hønsehuset men var meget urolige.
Nu håber jeg da ikke, at de andre bliver bidt ihjel i de næste dage. Nu ved rovfuglen jo hvor der er mad.
Er det noget i har erfaring med?

Hvis du har resterne af hønen,er der gode chancer for at fange rovfuglen hvis du har en fælde du kan lægge det i.Den vil i de fleste tilfælde komme tilbage efter det den ikke fik med første gang.Jeg har gode erfaringer i den retning med hensyn til mine (fhv.) duer.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline kristiank

  • Bruger
  • Indlæg: 2 831
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #4 Dato: 14 December , 2011, 16:32 »
den er sikkert fredet så tænk dig om ::)

Offline Leif Tranum

  • Bruger
  • Indlæg: 1 219
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #5 Dato: 14 December , 2011, 16:38 »
Det ville jeg gå MEGET LET henover hvis det var mine dyr der blev slagtet.
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #6 Dato: 14 December , 2011, 16:58 »
den er sikkert fredet så tænk dig om ::)

JA ... den er fredet og det er rent faktisk strafbart at slå rovfugle ihjel  /d

Jeg ville gøre som Jean anbefaler .... se at få dækket hønsegården over  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #7 Dato: 14 December , 2011, 17:02 »
Det ville jeg gå MEGET LET henover hvis det var mine dyr der blev slagtet.

Måske man hellere skulle forebygge bedre hvis det var  ???

Nu er der jo mange rovfugle som er særdeles sjældne i vore dage, og de har da deres ret til og være her.

Offline Annette S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 938
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #8 Dato: 14 December , 2011, 17:03 »
Måske man hellere skulle forebygge bedre hvis det var  ???

Nu er der jo mange rovfugle som er særdeles sjældne i vore dage, og de har da deres ret til og være her.

Enig  /o
Mange hilsner
Annette Søndergaard

1.5 Dværgwyandotter, 1.1 Islandsk Fårehund og 1.0 lille kat

Offline Nielsen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 934
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #9 Dato: 14 December , 2011, 17:05 »
Jeg så en stor rovfuglt lette fra træerne over hønsegårdene i foregårs om eftermiddagen, har ikke set den siden.

Men jeg er da glad for jeg har net over mine serama, for ellers var de da nok blevet til middag for den. Om den overvejede dværg brahmaerne aner jeg ikke, men har da heldigvis ikke set den siden.

Sku det ske den snuppede nogen her så ville jeg overdække hos dem også, det ville koste en formue men sådan er det jo og have en hobby nogen gange.

Offline napsigal

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 33
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #10 Dato: 14 December , 2011, 17:21 »
« Senest Redigeret: 14 December , 2011, 17:52 Fra Marianne Vedel »

Offline Ankerine

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 138
  • Verdens smukkeste fugl
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #11 Dato: 14 December , 2011, 19:18 »
Fint, der står jo faktisk at det er ulovligt, blot fordi man mister en enkelt høne eller to. Beskyt dog jeres høns med overdækning eller lev med risikoen. I øvrigt er en Orpington nok en stor mundfuld for selv en adræt duehøg - kan den have været død af andre årsager?
Her ser vi næsten dagligt musvåger sidde i de store træer over hønsegården. Der er overdækket og heller ikke plads til at de kan gå ned og vi er efterhånden kommet til den erkendelse at de godt ved det og bare kigger. "Reality-udsendelse for fugle? ::)" De går såmænd også lige ved siden af vores kyllinge-græsningsbure - efter regnorm. Men duehøgene tager til gengæld solsorte, råger og småfugle lige uden for vores vinduer. De er lynhurtige og kan gå tæt på mure og alligevel komme op igen. Men de er altså ikke ret store.....
2.17 Araucana, blå og blå/guldhalsede
1.2 Moskusænder
2.5 kaniner
2.1 katte af garage-oprindelse
1.0 labrador, gul, sød og tyvagtig
1.0 ulvegrå schæfer, træner til sherifstjerne
1.0 perfekt (næsten) ægtemand

Offline mikkel andersen

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 102
    • www.nfdb.dk
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #12 Dato: 14 December , 2011, 19:31 »

Der er intet unormalt i at duehøgen dræber høns, og ja selvfølgelig duer.

Der er så mange duehøge i Danmark så det helt vildt. har selv mistet mange af mine top duer til den satan, den fanger duen og æder den mens duen stadig er levende.

Den sidste høg var så dum at flyve helt ind på mit slag, da den er fredet må jeg jo ikke slå den ihjel, men den døde af skræk  ;D

Man kan købe en plastic ugle og sætte op, dem er rovfuglene bange for og kommer ikke med sådan en krabat hængende.
Vil se resultatet af min Avl, derfor kapflyver jeg mine brevduer den mest spændende måde at have dyr på.

At se en due lande som den første, en smuk morgen er livet.

Offline Finn Jensen

  • Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
  • Indlæg: 7 840
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #13 Dato: 14 December , 2011, 19:42 »
Overdækning af gården er det eneste rigtige. Fiskenet vil virke rigtig fint. Det fås flere steder til en rimelig penge og der er adresser rundt omkring her på forum
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline Marianne M.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 3 514
Sv: Rovfugl-høne død
« Svar #14 Dato: 14 December , 2011, 19:45 »
Den med uglen er også god. Rovfuglene er smukke og nyttige, bortset fra når de sidder på ryggen af duer eller høns... Jeg har brugt almindeligt frugt-net, det er billigt og let at sætte op. Og forhindrer både ind- og udflyvning. Det holder en 2-3 år, så mørner det og skal skiftes.
Mvh Marianne