Jeg lavede igår min egen hønseguf, med hvad der nu lige var at spændende sager i mit spisekøkken.
Havregryn, knækkede hvede kerner, rugkerner, solsikker, quinoa, speltflager, mungbønner, cornflakes, løg, hvidløg, revet kartoffel, revet gulerod, kokos, spagetthi, lidt brun farin og så en god sjat kanel (da jeg ikke kan holde stanken af hvidløg ud) alt dette spæddet godt op med vand og så over og simre ca 20 minutter til quinoaen var færdig (har længst tilberedningstid.) lavdede nok ca 3 liter og da hønsene blev præsenteret for ca en kvart ,liter af det, gik der ikke lang tid før det var væk. resten har jeg protionsopdelt og smidt i fryseren. især spagetthien er et hit, tænker at de associere med orm. Konsistensen var en meget tyk grød.
Men tænker egentlig bare at man vel sagtens kan lave guf med hvad man nu har i huset.
Og ps mine kællinger vil gerne have revet gulerødder når de lige har fået lov at ligge i noget varmt vand og blive bløde. Og når jeg skræller gullerødder så er det altid i hønsespanden sammen med andet affald og så lige en liter kogende vand hen over som står til næste dag.